Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her


Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvordan enkelte her oppnår 4-5000 3dmarks? Dere må da være utrolig gode på å tune system og hardware?

Sjøl har jeg akkurat installert et G-force 6800 Ultra, men klarer bare å klore til meg skarve 2690??

Kjører ellers ABIT NF7-S, XP-M2400@2400, 512Mb Twinmos cl.2,5. Skjermkort foreløpig uklokket / luftkjølt.

Bruker driver 6.0.8.5 Det finnes kanskje bedre?

OS: XP Pro, s.pack2.

 

Trøsten få være at jeg banka candymann, for en gangs skyld. :D

 

Tar gjerne imot tips, for bedre resultat! :yes:

 

Snekker´n: Har ingen link, men pleier ikke å ljuge penger i lommeboka mi heller.

Face the facts, that´s my result...... :yes:

noe er ALVORLIG galt. du bør gå over 5000 med den der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha, over 5000 marks? Jeg prøver gladelig, om jeg visste hvordan!

Har en 200Gb Maxtor DiamondMax liggende her, som jeg skal prøve en "clean install" på. Bare for å rydde unna gammelt rusk og rask.

Noen tips om drivere til GF6800 Ultra? Som foreløpig er luftkjølt, det vil ta litt tid å mekke vannkjøling til GPU og ram, som jeg har tanker om, for litt heftig klokking av kortet.....

Kan jo evnt klokke CPU til 2700Mhz også, i den grad det hjelper.

Takker for kommentar, GRendal! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvordan enkelte her oppnår 4-5000 3dmarks? Dere må da være utrolig gode på å tune system og hardware?

Sjøl har jeg akkurat installert et G-force 6800 Ultra, men klarer bare å klore til meg skarve 2690??

Kjører ellers ABIT NF7-S, XP-M2400@2400, 512Mb Twinmos cl.2,5. Skjermkort foreløpig uklokket / luftkjølt.

Bruker driver 6.0.8.5 Det finnes kanskje bedre?

OS: XP Pro, s.pack2.

 

Trøsten få være at jeg banka candymann, for en gangs skyld. :D

 

Tar gjerne imot tips, for bedre resultat! :yes:

 

Snekker´n: Har ingen link, men pleier ikke å ljuge penger i lommeboka mi heller.

Face the facts, that´s my result...... :yes:

Kanskje du skal ta en titt på Denne siden og finne deg en snerten bios upgrade, og endre litt minneinstillinger på skjermkortet via en BiosEditor (på enkelte nVidia kort kan en også endre V ved hjelp av slike progs).

 

Du av alle mennesker burde ha vannkjølt GPU i det minste. Og CPU @ 2400mhz ?!? Hva har skjedd med dine 12-13 TDX cloner :hmm:

 

Finnes mange bra drivere på den linken også. Har ingen erfaring å dele mht nVidia (mitt siste var POV TI4200XP).

 

Men nå som jeg fikk snurten av at en kan endre V levels på Bios nivå på de senere kortene blir jeg en smule fristet til å finne lommeboken (som har løpt og gjemt seg ett eller annet sted) og vri den tørrere enn sahara...

 

Edit: og ja det virker _litt_ bak mål at jeg skal ha høyere score i 3dmark05 enn deg. Du får nok vesentlig høyere score i 03 enn meg vil jeg tro.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Kanskje du skal ta en titt på Denne siden og finne deg en snerten bios upgrade, og endre litt minneinstillinger på skjermkortet via en BiosEditor (på enkelte nVidia kort kan en også endre V ved hjelp av slike progs).

 

Du av alle mennesker burde ha vannkjølt GPU i det minste. Og CPU @ 2400mhz ?!? Hva har skjedd med dine 12-13 TDX cloner :hmm:

 

Finnes mange bra drivere på den linken også. Har ingen erfaring å dele mht nVidia (mitt siste var POV TI4200XP).

 

Men nå som jeg fikk snurten av at en kan endre V levels på Bios nivå på de senere kortene blir jeg en smule fristet til å finne lommeboken (som har løpt og gjemt seg ett eller annet sted) og vri den tørrere enn sahara...

 

Edit: og ja det virker _litt_ bak mål at jeg skal ha høyere score i 3dmark05 enn deg. Du får nok vesentlig høyere score i 03 enn meg vil jeg tro.

Takker for linken Ave! :thumbup: Er ikke så god til å finne ut sånt sjøl. :blush:

Hehe, vannkjøling kommer, forhåpentligvis på både GPU og RAM!

Men det er jo greit å sjekke at kortet fungerer først, før man begynner å plukke på det.

Jada, jeg vet at jeg ikke har tatt i noe særlig mht CPU-clock, jeg kan jo kjøre litt hardere der.

Men dette var som sagt et første famlende test i 3dM 05.

Testet en runde i 03 også, og landet på usle 8420. :(

 

Mht til blokkene så har jeg solgt et par stk, én er gitt bort, to står i egne maskiner, og resten er foreløpig ikke ferdige.

Lenke til kommentar
Testet en runde i 03 også, og landet på usle 8420. :(

Kjør noen benchmarks fra spill også (Doom3, UT2004, osv.) og se om ytelsen ligger under der også. Hvis ikke, er det kun noe med 3DMark, og det er jo ikke akkurat verdens undergang. :p Hvis du får dårlige benchmarks andre steder også, er det på tide å gjøre noe, men du skal ikke ha behov for å overklokke for å komme opp på nivå med de andre her. :huh:

Lenke til kommentar
Jaha, over 5000 marks? Jeg prøver gladelig, om jeg visste hvordan!

Har en 200Gb Maxtor DiamondMax liggende her, som jeg skal prøve en "clean install" på. Bare for å rydde unna gammelt rusk og rask.

Noen tips om drivere til GF6800 Ultra? Som foreløpig er luftkjølt, det vil ta litt tid å mekke vannkjøling til GPU og ram, som jeg har tanker om, for litt heftig klokking av kortet.....

Kan jo evnt klokke CPU til 2700Mhz også, i den grad det hjelper.

Takker for kommentar, GRendal! :thumbup:

1. Kjør på med en clean install av OS. Legg inn alle andre drivere som du trenger

 

2. Last ned disse driverene til ditt GFX-kort: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=884

 

3. Kjør en test.

 

*EDIT: Min score:

 

3dmark05.jpg

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
timedemo demo1.demo

 

Er jo noe fryktilg galt med de scorene. Og det er jo som regel ikke bare 3dmark det er noe galt med. Glemt å skru av AA AF ^^

 

 

Fikk 64,2fps i forsøk nr.2 Det er vel relativt brukbart?

 

AA og AF er avslått ja.

 

Snekker´n: Jeg vet at jeg trår over ønsket ditt om kun å poste resultater her. Men hva skal en stakkar gjøre da, når "ingenting" funker? Håper du tilgir meg for det.

 

Takker ahpadt! Det er for så vidt hva jeg har tenkt å gjøre, så fort jeg får anledning.

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning/grafikkinnstilling bruker du når du får det?

 

Kjører 1024x768, High Quality.

Jeg fikk:

1024x768/Ultra - 46,9fps

1280x1024/Ultra - 46,1fps

 

Prøv på disse du også, så gir du tilbakemelding.

Hm, det ser jo ganske bra ut?

 

Fikk 52,2 med Ultra 1024X768, og 53,2(?) i 1280x1024

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...