Gå til innhold

Lidl, hvilke varer er av kvalitet?


Raggi

Anbefalte innlegg

Behandler de de ansatte dårlig, for jo bare de ansatte bytte jobb. Slutt å klag!

Hvor "smart" er du? En arbeidsgiver har ikke lov til å behandle en ansatt dårlig, og det er ingen grunn til at en ansatt skal finne seg i slik oppførsel, lov eller ikke lov. Men som jeg skrev, en arbeidsgiver kan bli anmeldt hvis oppførselen er truende/trakkaserende (ja, til og med seksueltrakasering)osv.

 

Jeg tror ikke du ville likt deg i en jobb hvor sjefen kun behandlet deg dårlig, det skal ikke skje, og skjer det så har man all rett til å klage. Jeg sitter alltid igjen med inntrykket av at du har det godt, dvs. du har ikke noen økonomiske problemer (en skikkelig soss), og det er veldig lett for deg å skrive akkurat det du skriver. Og det er ikke bare å skaffe seg en ny jobb, det er veldig kjedelig hvis man har gått og lett etter jobb i mange månder, og den første jobben så får man sjefen fra helvete.

 

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Behandler de de ansatte dårlig, for jo bare de ansatte bytte jobb. Slutt å klag!

Hvor "smart" er du? En arbeidsgiver har ikke lov til å behandle en ansatt dårlig, og det er ingen grunn til at en ansatt skal finne seg i slik oppførsel, lov eller ikke lov. Men som jeg skrev, en arbeidsgiver kan bli anmeldt hvis oppførselen er truende/trakkaserende (ja, til og med seksueltrakasering)osv.

I USA sa en sjef til en dame som ikke støttet ham politisk "Ikke bare er du fet og stygg, du er dum også. Du har sparken!"

 

Og slik burde det kunne fungere her også, har du skrevet under på en avtale som gir deg lov til å gå på do en gang annen hver time så er det din feil at du skrev under hvis du ikke ønsker dette..

 

Hadde sjefen behandlet MEG dårlig, ville jeg sagt opp på dagen. Så enkelt er det.

 

Nå er det vel heller ikke kassejobbene på Lidl de du går og leter etter i måneder heller da..

Lenke til kommentar
Behandler de de ansatte dårlig, for jo bare de ansatte bytte jobb. Slutt å klag!

Hvor "smart" er du? En arbeidsgiver har ikke lov til å behandle en ansatt dårlig, og det er ingen grunn til at en ansatt skal finne seg i slik oppførsel, lov eller ikke lov. Men som jeg skrev, en arbeidsgiver kan bli anmeldt hvis oppførselen er truende/trakkaserende (ja, til og med seksueltrakasering)osv.

I USA sa en sjef til en dame som ikke støttet ham politisk "Ikke bare er du fet og stygg, du er dum også. Du har sparken!"

I Norge ville heldigvis fagforeninga tatt afære.

Lenke til kommentar
I USA sa en sjef til en dame som ikke støttet ham politisk "Ikke bare er du fet og stygg, du er dum også. Du har sparken!"

 

Og slik burde det kunne fungere her også, har du skrevet under på en avtale som gir deg lov til å gå på do en gang annen hver time så er det din feil at du skrev under hvis du ikke ønsker dette..

 

Hadde sjefen behandlet MEG dårlig, ville jeg sagt opp på dagen. Så enkelt er det.

 

Nå er det vel heller ikke kassejobbene på Lidl de du går og leter etter i måneder heller da..

Er det denne saken frå "kvalitetsavisa" VG du tenkjer på?

 

I Norge er det Arbeidsmiljøloven, forskriftene og tariffavtalen som gjeld. Dette er minimumskrav. Derfor er det ikkje lovlig å inngå ein avtale som du skisserer.

 

Men la oss sei at du har klart å forandre på disse reglane. Trur du ærlig talt at det vil auke produktiviteten? Ein god del undersøkelsar viser at eit positivt og motiverande arbeidsmiljø er avgjerande for at ei bedrift skal gå godt. Utruleg nok kan ikkje eit lønnspålegg demme opp for grunnleggjande konflikter/dårlig motivasjon osv i det lange løp.

 

Samarbeid?! Har du høyrt om det ordet før?

 

 

olsen: . . . eller Arbeidstilsynet(?)

Lenke til kommentar
Hadde sjefen behandlet MEG dårlig, ville jeg sagt opp på dagen. Så enkelt er det.

 

Nå er det vel heller ikke kassejobbene på Lidl de du går og leter etter i måneder heller da..

Først vil jeg bare si at jeg aldri har hatt problemer med å skaffe meg jobb. Akkurat nå har jeg faktisk en fulltidsjobb og en deltidsjobb. Og tjener mer enn nok for å klare meg. Men... ikke alle har bra nok evner til å finne jobb med en gang. Og hvis de mister kassejobben på Lidl, som de kanskje har lett lenge etter fordi det er det eneste de kan få, så er det ikke bare bare å si opp hvis man blir behandlet dårlig. Da vet man ikke hvor lenge det går før man får en ny jobb, og antakeligvis får de ikke engang arbeidsledighetstrygd.

 

Det er ikke alle som har det like lett som oss, JoachimR.

Lenke til kommentar
Tenker ikke på henne, var en av de ansatte i eiendomsselskapet vi er medinvestorer i der borte :)

 

Sammarbeid er bra så lenge det er lønnsomt. Lidl vet nok sikkert hva de kommer til at er mest lønnsomt.

haha, du mener vel egentlig helst at vi burde jobbe gratis og ta imot piskeslag om vi ikke gjorde og sa det vi ble fortalt du?

Et bra arbeidsmiljø er viktig.. I norge har vi det ganske enkelt på den måten, om jeg skulle bli behandlet som dritt i jobben min så hadde jeg gitt en god faen, for da kan jeg få masse penger av staten og snylte på de (deg) uten dårlig samvittighet...Jeg kan erklære meg psykisk syk pga arbeidsgiver :), og glad er jeg for det når jeg ser sånne mennesker som deg her på forumet...

Jeg mener ikke at man ikke skal luke vekk alt ugresset som bare går rundt og slaurer på jobb, men det å sparke en ansatt pga at dere ikke deler samme synspunktet i en sak syns jeg er DRØYT

Lenke til kommentar
Ingen trenger å jobbe gratis, men hvis du er villig til både å jobbe gratis og mota piskeslag - gjerne for meg. FRIHET.

Andre ein meg som synest det var ein litt drøy definisjon av friheit? ;)

 

Trur nok uansett at Lidl vil få problemer visst dei kjøyrer ei så hard linje i norge, sidan vi her i landet har ein heilt annaleis arbeidskultur. Ein ting er at bedriftene vil tjene mest mogleg pengar, men arbeidarane må jo også ha muligheita til å bruke penger visst hjula skal gå rundt.

 

Lidl er eit greit tilskudd til butikane vi har i dag, men du får stortsett det du betaler for.

Lenke til kommentar

Det var ingen definisjon på frihet. Jeg sier bare at du bør ha frihet nok til å kunne velge overnevnte forslag

 

Mulig Lidl får problemer, det er ikke min oppgave å vurdere. Kanskje de ikke får det til å lønne seg i det lange løp. Hva vet jeg? De må få prøve seg, og jeg synes det er veldig flott at de også gjør det.

 

Selvsagt får du også hos Lidl, det du betaler for.

Lenke til kommentar
Ingen trenger å jobbe gratis, men hvis du er villig til både å jobbe gratis og mota piskeslag - gjerne for meg. FRIHET.

Andre ein meg som synest det var ein litt drøy definisjon av friheit? ;)

 

frihet er å kunne eliminere (f.eks. deportere til nordpolen) arbeidsgiverne og ta over foretaket, det kaller jeg frihet ;)

Lenke til kommentar
La oss heller si "frihet er å kunne true arbeidsgiverne med at de ikke får mat hvis de ikke lar oss ta over foretaket"

La oss heller si "frihet er å leve i et rompekjørt land a la Øst-Tyskland"

La oss heller si "frihet er å fordele ansvar blant inkompetente"

La oss heller si "frihet er å ta fra deg alt du eier, og alt du noen gang kommer til å eie"

 

Heia oss med rød nisselue!

Lenke til kommentar
Tenker ikke på henne, var en av de ansatte i eiendomsselskapet vi er medinvestorer i der borte :)

 

Sammarbeid er bra så lenge det er lønnsomt. Lidl vet nok sikkert hva de kommer til at er mest lønnsomt.

Det er litt teit av oss å kommentere denne saken uten å vite meir om forholdene. Det er jo godt mulig ho har gått ut offentlig og slengt dritt om arbeidsgiveren pga hans politiske synspunkt. Det er jo ein annan sak. Då begynner det og ligne på saken til kompisen til PelsJakob og Fiskepinna/kaka.

 

Eg meiner at ingen skal bruke arbeidsforholdet ( både arbeidstaker og giver) i politisk sammenheng.

Lenke til kommentar
La oss heller si "frihet er å kunne true arbeidsgiverne med at de ikke får mat hvis de ikke lar oss ta over foretaket"

La oss heller si "frihet er å leve i et rompekjørt land a la Øst-Tyskland"

La oss heller si "frihet er å fordele ansvar blant inkompetente"

La oss heller si "frihet er å ta fra deg alt du eier, og alt du noen gang kommer til å eie"

 

Heia oss med rød nisselue!

angående rompekjøring, tror du ikke at jordskorpa og atmosfæren er rompekjørt av "nyttemaksimerende", profittjagende rompeknullere? (vil bare heve nivået i tråden :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...