Gå til innhold

Lidl, hvilke varer er av kvalitet?


Raggi

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om det er noen her som har kjennskap til tyske produkter. Hvilke merker er bra i Tyskland og hvilke er ubrukelige.

 

Når jeg var på Lidl så føltes det som en stor "Europris" butikk eller en "FirstPrice" butikk bortsett fra att jeg ikke forsto det som sto på embalasjen.

De hadde jo mange forskjellige vaskemidler, såper, chips, sjokolade osb.

 

Men det hadde vert greit å vite om det var noen varer der som regnes for kvalitet i Tyskland, og hvilke varer som er boss.

 

edit: leif

Endret av Raggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen som kan svare på det jeg spør om?

 

Noen som vet om Lidl markedsfører varer som er vanlege(kvalitet) i Tyskland, eller er det bare sånne jallaprodukter som europris har og FirstPrise varene?

Tror Lidl prøver å selge mest mulig egne merkevarer. Forøvrig, hvorfor mener du at det er så dårlig kvalitet på EMV? Klarer du å skille pasta fra Dolmio og Firstprice i en blindtest så er du god.

Lenke til kommentar

sumptrollet: nå er jeg ikke så glad i pasta att det gjør noe

 

Men det hadde vert greit å vite om "jalla-jalla Color" vaskemiddelet er noe tess.

Lurer derfor på om foreksempel noen av de typene vaskemiddel de har der er noe alla Omo Color, altså eit merke som ansees som kvalitet i motsetning til firstprice sitt.

 

Håper de som svarer i denne tråden fra nå av har kjennskap til produktene de snakker om.

Lenke til kommentar
Lurer derfor på om foreksempel noen av de typene vaskemiddel de har der er noe alla Omo Color, altså eit merke som ansees som kvalitet i motsetning til firstprice sitt.

 

Hvorfor anses egentlig Omo for å være bedre?

Fordi den er dyrere, og mer reklamert for?

Jeg har testet dette. Klærene mine blir like rene når jeg bruker Firstprice vaskepulver, som da jeg brukte Omo. Den største forskjellen er at Firstprice pulveret er 20-30 kroner billigere.

Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for at folk er merkebeviste når det gjelder varige forbruksgoder som bil, kjøleskap, sofa etc ... men mat? Mat en noe man putter i magen, der det blandes til en fin grøt. Ingen kan see hvorvidt du har spist merkemat eller billigmerker. Jeg driter i om eggene er frittgående eller kommer fra et tysk nazihønsebur - egg er proteiner og næring. jeg kjøper konsekvent billigigste merke, og kjøper gjerne kjøttprodukter som holder på eller er gått ut på dato til halv pris (mulig på nekelte småbutikker. Drikker gjerne melk som er gått et par tre dager over datoen. Har aldri hatt noe problemer med magen eller noe. Skjønner ikke at nordmenn bryr seg om merkevarer som "Godt Norsk" og "Always Coca Cola". Å bruke penger på dyr hverdagsmat er bortkastet realkapital som med fordel kunne ha vært satt i pengemarkedet. Dessuten betaler man en mindre del til staten i form av moms ved å handle billig.

Lenke til kommentar
FiskePinna: Her er det vel snakk om hva som faktisk smaker godt da. Joda, greit nok det at JallaCola og Coca Cola er den samme gørra nedi sekken, men JallaCola skal pokker meg ikke passere smaksorganene mine dersom det ikke smaker godt altså :)

I en blindtest ville garantert ikke mange ha kjent forskjell på Haakon Classic/Deutsch SpudelwasserTrinken og orginalen.

Lenke til kommentar

Tja, akkurat der tviler jeg altså. Hadde du sagt den klassiske glasscola vs plastikkcola skulle jeg kanskje vært enig med deg, men de forskjellige cola-brusene smaker faktisk veeeldig forskjellig.

 

Skal ikke si at jeg kunne puttet navn på alle colaene dersom jeg var i en blindtest, men jeg skulle nå kunne skilt mellom typene og kåret en "vinner" da :)

Lenke til kommentar
Skal ikke si at jeg kunne puttet navn på alle colaene dersom jeg var i en blindtest, men jeg skulle nå kunne skilt mellom typene og kåret en "vinner" da 

Naturligvis vil fisefine colakjennere og ungdom (storforbrukere av sukkerdrikke) kunne smake seg frem til kjente merker. Men blant den store majoriteten av befolkningen ville ikke dette gå inn. Om brusen heter singo eller ringo, kommer fra eldorado eller landlord så ville de fleste ikke ha smakt særlig forskjell. Det er begrenset hvor mange måter man kan blandet fargestoff, vann og sukker på.
Lenke til kommentar
Går man på Lidl og handler for å spare 20 kroner, så ender man opp med å bruke 30 kroner på transport til ett annet sted for å handle det man ikke fant på Lidl.

Så på TV-2 når dem sammenlignet varer fra rimi, rema, kiwi osv. Jeg blei overaska over hvor lite det var å spare ved å handle på lidl.

Lidl er vel først og fremt for familier som handler sjeldent og i store kvantum samt mye grønt. Små husstander tjener lite på å kjøre f.eks 3 mil for å handle for 500 kroner.

Lenke til kommentar
Jeg driter i om eggene er frittgående eller kommer fra et tysk nazihønsebur

Frittgående egg? :!: Det du mener er vel egg fra frittgående høner. Uansett, det driter ikke hønene i. Det er om å ta litt ansvar for andre levende vesener på planeten, og faktisk ta hensyn til litt andre enn bare seg selv.

 

Men... nå er ikke dette en diskusjon om dyrevern da...

Lenke til kommentar
Bah! Jeg har ingen planer på å innta urdu-cola eller en annen dårlig kopi av coca cola. Det smaker ikke godt, og ved å kjøpe "originalen" støtter man et godt formål

Jeg fortrekker å drikke vann og heller donere pengene til venneravamerika. Neimen om jeg betaler 9,90 kroner for halvannen liter sukkerlake med farge.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...