Biffer'n Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Er det bare meg eller er hele Sims-hypen litt farfetched? Styre små detaljer som å trene, få seg dame, gå tur med hunden, vanne planter, gå på do o.l. Wow så fantastisk... Er ikke dette ting man i bunn å grunn gjør i det "vanlige" livet? Ikke misforstå jeg er langt fra mot spill, men et spill om ting man i og for seg gjør hver dag (eller i allefall burde gjøre) klarer ikke å fange interessen min. Hvem er disse individene som heller vil gå tur med hunden sin på pc-skjermen enn å gjøre det i virkeligheten, eller sende "Sim"en sin på bar for å drikke å danse enn å gjøre det selv? Eksemplene på slike aktiviteter er mange. Dette er jo en dårlig imitasjon på et normalt liv, hvorfor da ikke bare gjøre dette? Ikke prøv å få "Sim"en din til å få seg en date, gjør det selv vel...Tråkker nok på en del tær her, men lurer bare litt på dette. Spiller selv en god del spill, men jeg kan jo i grunnen ikke stikke ut å skyte noen tyske soldater i Bocage i virkeligheten da, men å lufte hunden min (sett at jeg hadde en), DET skulle jeg klart selv. Helt enig, syns Sims er et helt på trynet jalla konsept som bare duger til folk med fritidsproblemer og utrolig patetiske liv. Har Odex vanskelig for å forstå at Sims 2 kan være underholdende? Må han kalle andre patetiske fordi de spiller ett spill som jevnt over har fått veldig gode karakterer? Jeg kjenner veldig mange som spiller Sims 2, og ingen av de har fritidsproblemer. Jeg kjenner også mange som ikke spiller det, og de har heller ikke patetiske liv. Så skjerp deg før jeg spyr...
Bloody Mess Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 (endret) Jeg har ingen problemer med å forstå at folk med utrolig kjedelige og patetiske liv finner Sims underholdende. Bare fordi noe får bra karakterer eller selger mye betyr ikke det at jeg automatisk liker det. Gå og kjøp deg Kurt Nilsen singelen, fikk fem i terningkast av VG. Endret 26. september 2004 av odex
fiskfisk Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Tja...det er jo et jentespill da...(forstå det den som kan, jenter liker ikke Unreal Torunament)Det er jo underholdende i en to-tre- timers tid. Tror faktisk jenter liker like mye av de samme spillene som gutter, og at det egentlig ikke er noen spill som jenter liker bedre enn gutter. MEN - som alle andre - de spiller spillene venner spiller, og hvis noen spiller The Sims, så spiller andre det. Odex: Det var da voldsomt til holdning, da. Skjønner ikke hvorfor du har problemer med å se at det å styre et liv og leke med handlinger er fascinerende.. Det er jo strengt tatt det du gjør i alle spill? Av en eller annen merkelig grunn så har de fleste som overhodet ikke ser poenget med The Sims eller som klarer å forstå at noen lar seg fascinere av det, aldri tilbrakt mer enn to minutter med det. "Jentespill. Pffft. Ikke noe denna karen skal befatte seg med. Det suger. Garrrrantert. Mer blod og gørr, slik at alle ser hvor TØFF jeg er! WUHU!"
Laserlasse Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Helt enig, syns Sims er et helt på trynet jalla konsept som bare duger til folk med fritidsproblemer og utrolig patetiske liv. OG vi har en vinner!! Nobelprisen i intelligens går til mannen som har stjålet avataren sin fra Valve! For øvrig, hvis du ikke skjønner hva som er greien med Sims, så er det rett og slett ikke din greie I motsetning til de aller fleste andre spill har du ikke et klart mål i Sims, og det lar seg ikke spille på samme måte som andre spill. Hvis du går løs på det med en holdning om at "Nå skal jeg runne spillet fortest mulig ass!" så går du lei Sims i løpet av 2-3 timer, som jeg ser noen her har gjort Hele poenget med Sims er vel den friheten du har til å skape egne historier; sette egne mål for simmene dine, forsøke å spille ut små drama. Det er et spill som lar deg utforske ulike fantasier, sette opp scenarier og gjøre stort sett som du selv vil. Tror f eks ikke at det er så mange andre spill som lar deg spille rollen som en tilsynelatende snill, gammel mann som inviterer barn til å leke i lekerommet, så lure dem inn i små celler bak i huset og la dø alene, oppløst i tårer i sin egen urin...
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 ..så lure dem inn i små celler bak i huset og la dø alene, oppløst i tårer i sin egen urin... ...og slik kan vel egentlig bare at passe kynisk menneske som ikke har barn selv snakke...?
KompleX Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 ...syns Sims er et helt på trynet jalla konsept som bare duger til folk med fritidsproblemer og utrolig patetiske liv. Hahaha, for et jævla saklig inlegg! Du er forresten en retard fordi du spiller CS. Ja hvor dumt høres ikke det ut...
Biffer'n Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Jeg har ingen problemer med å forstå at folk med utrolig kjedelige og patetiske liv finner Sims underholdende. Bare fordi noe får bra karakterer eller selger mye betyr ikke det at jeg automatisk liker det. Gå og kjøp deg Kurt Nilsen singelen, fikk fem i terningkast av VG. Det er helt greit at du ikke liker "The Sims". Men ikke kom de usaklige innspillene der. Det blir for dumt Odex...
Bloody Mess Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 (endret) Odex: Det var da voldsomt til holdning, da. Skjønner ikke hvorfor du har problemer med å se at det å styre et liv og leke med handlinger er fascinerende.. Det er jo strengt tatt det du gjør i alle spill? Jeg gjør ting jeg i spill ikke kan gjøre i virkeligheten, uten at det får alvorlige konsekvenser. Og jeg har som sagt ingen problemer med å se at det er underholdende for de mennesker som har veldig kjipe liv KompleX: Du kan godt kalle meg en retard fordi jeg spiller CS, samme for meg. cetram: Er du lur eller? Stjålet avatar? Jeg bruker avataren som et tegn på aktelse overfor Valve, og det har kanskje også noe med at jeg driver en utviklerside for motoren dems å gjøre. Valve har sett at jeg bruker denne avataren, de har ingen problemer med det. Endret 26. september 2004 av odex
Aasgaard Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Dropp enhver form for personangrep (inkluderer å hevde at de som spiller Sims har patetiske liv, og å kåre årets idiot). Advarsler vil bli delt ut.
Bloody Mess Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 (endret) Det var den moroa... Neida, den er grei Herr Aasgaard. Endret 26. september 2004 av odex
Laserlasse Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 (endret) ...og slik kan vel egentlig bare at passe kynisk menneske som ikke har barn selv snakke...? Regner meg ikke som en spesielt kynisk person. Poenget mitt var vel at Sims tillater deg å gjøre sånne ting; du kan sette opp ekstreme scenarier og se dem utfolde seg. Spillet gir en veldig frihet, og er til veldig stor grad begrenset av ens egen fantasi. Og, for øvrig, er veldig glad i barn Og Odex: Avataren din ble egentlig bare et uskyldig offer som et tilsvar på dine meninger om andres patetiske liv. Ganske dårlig av meg, egentlig. Hadde regnet med at du ville ta den Ingenting vondt ment med det. Les heller resten av innlegget mitt for å se hva jeg egentlig mente. Endret 26. september 2004 av cetram
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 @cetram: Skvatt litt bare. Litt for mye jævelskap som skjer i verden for tiden til at jeg svelger slik uten videre. Tar poenget, men spissformuleringen din var i "spisseste" laget etter min ringe smak.
lenny^^ Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Sims er eit heilt ok spel det, eg syns ikkje sjølv at det er så gøy, men skjønner godt at det kan ver underholdane for mange..
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Dette var det teiteste spørsmålet jeg har sett på forumet her på lenge... Det blir jo det samme som å spørre: Hvorfor er Battlefield morsomt? Hva er vitsen med spill? osv. Det er et spill, og det er ment får å underholde folk når de ikke har andre ting å gjøre. Folk har forskjellige smaker, og noen liker the sims, andre warcraft, og noen andre igjenn begge Selv om jeg ikke liker cs, så lager ikke jeg tråder om det...
Keylar Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Selv synest jeg at alle sims spillene har total mangel på underholdning, men søstrene mine elsker det. Folk har forskjellig smak, det er også gøy med noe annet enn ww2 fps en gang i blandt. nei, jeg blir aldri lei av å skrike "heil hitler in hell damn nazi!" :!:
Ravn Skrevet 26. september 2004 Forfatter Skrevet 26. september 2004 Dette var det teiteste spørsmålet jeg har sett på forumet her på lenge... Det blir jo det samme som å spørre: Hvorfor er Battlefield morsomt? Hva er vitsen med spill? osv. Det er et spill, og det er ment får å underholde folk når de ikke har andre ting å gjøre. Folk har forskjellige smaker, og noen liker the sims, andre warcraft, og noen andre igjenn begge Selv om jeg ikke liker cs, så lager ikke jeg tråder om det... Forstår poenget ditt, men for meg virker det litt rart at folk vil gjøre "dagligdagse" ting i et spill som man likegodt kan gjøre i virkeligheten... Det var bare det jeg lurte på; hvorfor så mange finner det så fasinerende å gjøre "daglidagse" ting i et spill... kontra ting som ikke er så dagligdagse...
Cruento Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 DUST! Så stilig at du kan finne på sånne tøffe ting å si! Vær så snill å svar saklig hvis du skal svare, det er ingen som blir noe klokere av at du synes Odland81 er en dust. Tilbake til emnet: Grunnen til at mange liker Sims må vel være at det er gøy å "leke seg" litt med andres liv, om man kan kalle det det. Som tidligere nevnt, alle ønsker å være gud, og Sims spillene lar deg gjøre nettopp det.
Skuld Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 sånn sett bort ifra hva jeg mener om sims, så mener jeg hele greia med at det ikke er noe underholdningsverdi i spill som omfatter ting man kan gjøre i virkeligheten blir litt teit, og uvesentlig.. det kommer mer an på hvordan ett spill er laget, interface, utfordringer/story, grafikk osv. som gjør det verdt å spille, og The Sims har tydligvis truffet mange, siden det selger så sinnsykt bra.. Men det er lov å ha meninger
Civilix Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 har en teori basert på filmen 'bruce almighty'(som Musty navnte før i tråden) Det er at The Sims er et spill som lar deg spille gud, og "with great powers comes great responsibility". Så spilleren får makten over et individ/en familie/et hus, kult nok tenker de fleste og tar imot utfordringen... Men så når man ikke har mere penger til å dekorere huset må simmen jobbe, og her deles vi i to grupper... noen her vil si da, å på tide å sende simmen til jobb for å få råd til sofa(blid å gla). andre vil si...hæ! jeg er gud...hvorfor skal simmen min jobbe? Men begge får nå sendt simmen til jobb, og de kommer hjem senere på dagen. Så kommer problem 2, simmen er sulten. Noen personer sier, doh! skulle vært innom butikken ja, får gjøre det nå da. Andre vil heller si, uduglige sim! når han først var utafor skjermen kunne han jo tatt med mat også. En sim sovner mett, mens den andre får mareritt fordi han er sulten(eller noe slikt). Senere i spillet(sann ca en time i RL) sitter en spiller med millionvilla og har 10 barn som alle får pussa tenna om morraen, mens den andre spilleren fortsatt sitter i en skraphug med regninger utover hele golvet(oppå søppla) og får ikke pussa tenna fordi han ikke har vann i krana. Spiller 1 tenker; Ja det var morro å spille gud, må jeg gjøre igjenn en gang. Spiller 2 tenker; Hva skjedde, skulle ikke jeg være gud? Jeg skulle bygge hus, ikke lære en voksen mann og rydde etter seg! Sistnevnte ville da sansyndligvis si at det var et dårlig spill, ikke nødvendigvis fordi at han var for dårlig eller at spillet i seg selv var dårlig. Men han forventa noe helt annet. Jeg, i likhet med Bruce Almighty, hadde synes det var morro å spille gud... men ikke på både godt og vondt. I virkligheten gjorde gud det sjakktrekket at han ansatte prester for å gjøre allt drittarbeidet, og så kunne han selv ta seg av de litt mere trivelle sakene. Den friheten har man desverre ikke i The Sims, der må man selv styre alle de irriterende(imo) detaljene. Men jeg selv har ikke forstått hvorfor The Sims er så fasinerende, jeg bare gjetter her... Mange av de gameplayelementene som er i Sims finner man jo i andre spill også, bare i en forskjellig innpakning(settlers som nevnt før her f.eks.). Men det er noe med The Sims som gjør at endel av oss gamere ikke klarer og bli helt fortrolig med det som skjer i spillet, og jeg trur det er dette som trådstarter lurer på hva er. Hva en har oversett liksom.... når så mange spiller det må det jo være noe bra med det, men hvor finner man det?
Muffinman Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 @civilix: Beste innlegg så langt i denne tråden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå