Gå til innhold

Fotball! Si din mening.


Fragletrollet

Anbefalte innlegg

Tror fotballinteressen kommer av at 99 % av ungdommene i Norge (vestlandsungdom hvertfall) på et eller et annet tidspunkt spiller fotball. De aller fleste av disse spiller også i andre annledninger enn i gymtimen på skolen.

 

Det som Per Inge Torkildsen sier hadde du sikkert vært helt med på, hvertfall fotballdelen) i "Den store stygge idrettsboka".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg hater fotball og syns det for aaalt for masse mediedekning

Du har min sympati for det. Men fotball har faktisk ikke for mye mediedekning. Ta f.eks EM. "Alle" som ikke likte fotball klagde over at TV2 sendte alle kampene. Det viste seg derimot i ettertid at seertallene var skyhøye, mange ganger så over 50% av norske TV-tittere på fotball. Dette viser jo at det var EM flertallet ville se.

 

Det er en enorm fotballinteresse i Norge. Hvis folk faktisk ikke ville lese om fotball hadde ikke VG/Dagbladet skrevet så mye om det. Avisene henvender seg jo til de største gruppene, dvs der pengene er. Så, folk vi ha fotball, dere andre må bare finne dere i det :)

 

Jeg ser alt som er av Rosenborg. Prøver i tillegg å få med meg AC Milan og Blackburn (mine to andre favorittlag). Jeg orker derimot ikke å se på f.eks landslaget. De spiller ekstremt dårlig fotball. Skal være enig i at dårlige fotballkamper er noe av det kjedeligste som finnes.

Lenke til kommentar

Fotball er helt idiotisk. Selve fotballkampen er ikke så ille i seg selv men det er alt det andre som følger med som er idioti. Lange analyser og intervjuer med eksperter i timevis før en kamp, dette ødelegger hele tv kvelden og faste programmer må vike for denne idiot idretten. Er fotballfans så unitelligente at de må forklares hva som skjer både før og etter kamp?

 

En annen ting jeg hater med fotball er den hjernedøde fansen som sitter drita full på en pub og tror at det er de selv som vinner om laget de heier på vinner, går bæsj om de taper og lager generelt kvalme. Fotballsupportere er bare helt patetiske og spessielt de engelske.

Lenke til kommentar
Fotball er helt idiotisk.

Man kan mene det akurat som mange mener data er helt idiotisk, de mangler interessen.

 

Selve fotballkampen er ikke så ille i seg selv men det er alt det andre som følger med som er idioti. Lange analyser og intervjuer med eksperter i timevis før en kamp, dette ødelegger hele tv kvelden og faste programmer må vike for denne idiot idretten.

Er enig med tanke på de lange utredningene i for- og etterkant av en kamp, men så lenge folk ser på så blir det slik. Dessuten mener mange dette "hører med" til en fotballkamp. Eksempelvis har TV3 fått noe pepper for sine korte analyser før og etter Champions League kamper der Rosenborg ikke er involvert.

 

Er fotballfans så unitelligente at de må forklares hva som skjer både før og etter kamp?

Tror neppe fotballfans er mer uintelligente enn resten av befolkningen.

 

En annen ting jeg hater med fotball er den hjernedøde fansen som sitter drita full på en pub og tror at det er de selv som vinner om laget de heier på vinner, går bæsj om de taper og lager generelt kvalme.

Her i Norge er det ikke "vanlig" at folk går på pub for å se fotballkamp. I England der i mot er dette en godt etablert tradisjon. Dette med å engasjere seg når "sitt" lag vinner er jo en helt normal reaksjon i alle idretter, fotball er intet unntak.

 

Fotballsupportere er bare helt patetiske og spessielt de engelske.

Da er alle supportere patetiske, samme hvilken idrett det gjelder. Engelske supportere liker å utgi seg for å være slik du tydeligvis har oppfattet dem.

 

De eneste "supporterne" som er patetiske er de som er ute etter bråk.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er en personlig seier at det laget man valgte å heie på i 7 klasse vinner en kamp...

Kaqnskje du oppfatter det som om de tror de vinner en personlig seier pga. engasjementet?

 

En jeg gikk parallelt i klasse med holdt med et lite 3. divisjonslag i England fra han var ganske liten. Da de kom seg videre i FA-cupen mot et 1. divisjonslag eller et Premier League-lag den ene sesongen var han naturligvis i ekstase. Det var ingen personlig seier med når David slår Goliath på denne måten var det sikkert mange som oppfattet det som om han trodde han vant en personlig seier.

 

Men på sett og vis gjorde han det siden alle vi andre "mobbet" ham lfor dette usle laget hans.

Lenke til kommentar
*klipp*

Det jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor man heier på akkurat ett lag, eller hvorfor folk som begynte å heie på Arsenal forrige uke går rundt og skryter av at de gjør det så bra. At mine venner heier på Brann fordi de er fra Bergen er jo helt greit, men at en som aldri har vært i Spania skal heie på et spansk lag.... Er det bare jeg som syns det blir feil?

Lenke til kommentar
Det jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor man heier på akkurat ett lag, eller hvorfor folk som begynte å heie på Arsenal forrige uke går rundt og skryter av at de gjør det så bra. At mine venner heier på Brann fordi de er fra Bergen er jo helt greit, men at en som aldri har vært i Spania skal heie på et spansk lag.... Er det bare jeg som syns det blir feil?

Jeg for min del heier på Viking som jo er helt naturlig.

 

Ellers heier jeg på bl.a. AC Milan. Har aldri vært i Milano, men likte veldig godt Marco van Basten pga. spillestil og Paolo Maldini pga. personlighet på banen og selvfølgelig ferdighetene. Husker fortsatt når Bravissimo (høydepunkter fra Serie A) gikk på TV2 tidligere. Ble oppslukt av det fine presise spillet til Milan som hadde et stjernegalleri på den tiden.

 

Ellers liker jeg både Blackburn og Newcastle i England. Dette av forskjellige årsaker, men Alan Shearer er vel kanskje hovedårsaken, ikke alltid lett å sette ord på hvorfor heller.

 

Forventer ikke at du forstår, men her har du hvertfall kortversjonen av en begrunnelse på hvorfor jeg liker nevnte lag.

Lenke til kommentar
Det jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor man heier på akkurat ett lag, eller hvorfor folk som begynte å heie på Arsenal forrige uke går rundt og skryter av at de gjør det så bra. At mine venner heier på Brann fordi de er fra Bergen er jo helt greit, men at en som aldri har vært i Spania skal heie på et spansk lag.... Er det bare jeg som syns det blir feil?

- Jeg heier på RBK fordi jeg er fra Trondheim.

- Falt for AC Milan første gangen jeg så de. Dette var for lenge siden da TV2 sendte Serie A. Milan hadde en spiller som het Marco van Basten. Har gjorde et enormt inntrykk på et ungt barnehjerte. Han er i mine øyne den beste fotballspilleren ever. Må bare si at hele laget var utrolig bra fra 1990-1995.

- Blackburn var jeg heller ikke gammel da jeg falt for. Her var det ikke akkurat stjernespillerene som gjorde inntrykk (det var egentlig ingen), men de hadde et kult navn :)

Lenke til kommentar
Ellers heier jeg på bl.a. AC Milan. Har aldri vært i Milano, men likte veldig godt Marco van Basten pga. spillestil og Paolo Maldini pga. personlighet på banen og selvfølgelig ferdighetene. Husker fortsatt når Bravissimo (høydepunkter fra Serie A) gikk på TV2 tidligere. Ble oppslukt av det fine presise spillet til Milan som hadde et stjernegalleri på den tiden.

 

Ellers liker jeg både Blackburn og Newcastle i England. Dette av forskjellige årsaker, men Alan Shearer er vel kanskje hovedårsaken, ikke alltid lett å sette ord på hvorfor heller.

Omg! Du skev akkurat det jeg skrev! Du hadde ikke postet innlegget ditt da jeg begynnte på mitt! Det er ikke mange som i Norge som liker både AC Milan og Blackburn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...