Gå til innhold

Fotball! Si din mening.


Fragletrollet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er ikke 7 nå lenger.

So? Det har bare blitt slikt. Jeg likte først Blackburn på grunn av navnet. Så fikk de noe n utrolig gode sesonger. De ble f.eks seriemestere for 10 år siden. Etter seriemesterskapet solgte de dessverre nesten alle de gode spillerene, det gikk dårlig etter det. Jeg er ikke en som bare finner noe annet å like fordi "jeg" møter litt motgang.

Lenke til kommentar
Så, kan dere fortelle meg hva som gjør fotball så utrolig spennende, også i forhold til alle andre sporter? Er jo desidert den mest populære sporten.

Vell vell.. Jeg skulle nok greid det. Men da blir det et h.e.l.v.e.t.e.s langt innlegg.

Men jeg kan prøve å ta det i korte trekk... ;)

 

Du sa du ikke viste hva offside var ei gang,

da sier det litt om å mye du har prøvd å forstå alle "fotballidiotene".

PRØV! Sett deg ned sammen bruttern, se en kamp, helst med noen lag du har hørt om.

vist du har hørt om noen lag da i det hele tatt? :p

Be han forklare deg alt fra a til å i fotballens verden, så vil du nok forstå litt iallfall.

 

Selv har jeg ALLTID vært fotballgal :p Mamma påstod jeg ble født med fotballsko på beina..

Anyway, så fikk jeg meg ei dame for rundt ett års tid siden, og hun HATET sport, og hater det i grunnen ennå. =/ Men jeg har lurt henne til å se ett ukjent antall kamper sammen med meg. Hun kunne heller ikke noe som helst om fotball i starten. (Som deg, vist ikke hun heller hva offside var. - HUN VET DET NÅ!)

Jeg har forklart henne alt fra a til å.. OG har svart som best jeg kan vist det er noe hun ikke forstod.. Og hun er på bedringens vei.. :p

 

Vel, dette ble mye vas. Men håper du kanskje litt noe ut av det.. Eller i det minste en god latter? :roll:

Lenke til kommentar

Altså, personlig får jeg ikke nok av fotball, og for min del kunne det vært oftere fotballkamper på TV.

 

Jeg skjønner spørsmålet til SteffyBoy meget godt, men det kan svares også, rimelig enkelt:

 

I en idrett heier man på folk/lag man liker. Enten det nasjonalitet, ferdigheter eller annet som innvirker valget sitt. Det er nettopp slik det er i fotball òg. Jeg heier på ManU i England fordi min far heide på dem, og da jeg så hvordan spillerne var, hvordan spillet var o.l. ble jeg engasjert for klubben. Slik skaper man "følelser" for et lag.

 

Siden jeg liker ManU, heier jeg på England, fordi det er der laget kommer fra, i mesterskap, så lenge Norge ikke er involvert i deres kampoppsett.

 

You see?

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Fotball handler om felleskap...er en utrolig opplevelse å sitte/stå på tribunen sammen med 45000 andre med samme interesser som deg selv..lide/juble seg gjennom en kamp,og oppleve glede eller "sorg" etter kampen....Har selv vært mange ganger i England på fotballtur,skal til Liverpool igjen til helgen :-)

 

Selv om man ikke er fotball-interressert,tror jeg at en kamp "live" i England vil være en opplevelse...det er STOR forskjell på fotball på TV og fotball live !

Lenke til kommentar
Altså, personlig får jeg ikke nok av fotball, og for min del kunne det vært oftere fotballkamper på TV.

 

Jeg skjønner spørsmålet til SteffyBoy meget godt, men det kan svares også, rimelig enkelt:

 

I en idrett heier man på folk/lag man liker. Enten det nasjonalitet, ferdigheter eller annet som innvirker valget sitt. Det er nettopp slik det er i fotball òg. Jeg heier på ManU i England fordi min far heide på dem, og da jeg så hvordan spillerne var, hvordan spillet var o.l. ble jeg engasjert for klubben. Slik skaper man "følelser" for et lag.

 

Siden jeg liker ManU, heier jeg på England, fordi det er der laget kommer fra, i mesterskap, så lenge Norge ikke er involvert i deres kampoppsett.

 

You see?

Det virker som mangen her liker et lag pga én spesiell spiller; er det sånn at hvis den personen bytter lag, bytter du på hvem du heier på? Eller er det sånn at du fortsatt heier på laget?

 

En annen ting jeg lurer på:

La oss si at du heier på Brann, fordi du er fra Bergen. Av en eller annen mystisk grunn bytter Rosenborg og Brann alle spillere, sånn at alle som spilte for Brann nå spiller for Rosenborg, og omvendt. Hvem heier du på?

Lenke til kommentar
Det virker som mangen her liker et lag pga én spesiell spiller; er det sånn at hvis den personen bytter lag, bytter du på hvem du heier på? Eller er det sånn at du fortsatt heier på laget?

 

En annen ting jeg lurer på:

La oss si at du heier på Brann, fordi du er fra Bergen. Av en eller annen mystisk grunn bytter Rosenborg og Brann alle spillere, sånn at alle som spilte for Brann nå spiller for Rosenborg, og omvendt. Hvem heier du på?

Jeg holder med lag mer enn spillere. Hvis "jeg" skal skifte lag må spilleren være VELDIG god. Jeg ville f.eks elsket alle lag som Marco van Basten spilte for.

 

Hvis alle RBK-spillerene gikk over til Brann ville jeg fremdeles holdt med RBK. Hvis alle Blackburn-spillerene gikk over til Leeds ville jeg fremdeles holdt med Blackburn såfremt spillerene ble erstattet av like gode/bedre spillere.

 

Nesten alle spillere som har vært i RBK har en plass i mitt hjerte.

 

Dette med lag gjelder ikke bare fotball for meg. Jeg heier f.eks fremdeles på McLaren i Formel 1. Ayrton Senna kjørte for McLaren-Honda/Ford i lange tider. Ved siden av van Basten og Gøran Sørloth så var han mitt store idol da jeg var liten. Senna kjørte for McLaren fra 1988 til 1993. Siste året kjørte han for Williams-Renault. Døde etter en ulykke på Imola-banen 1. mai 1994 :( Det var en trist dag. Har enda ikke tilgitt Williams for rutinesviktene etter den ulykken.

Lenke til kommentar
Personlig så finner jeg ikke fotball det minste underholdende. Fatter ikke at folk kan sitte å se på at 22 mann løper etter en lærkule i 1 1/2 time. Ikke forstår jeg hva ''Offside'' er. Og at folk betaler i dyre dommer i supportergear, for å komme inn på kamper osv, fatter jeg rett og slett ikke. Finner fotball skikkelig kjedelig. For å si det på denne måten, vil heller se på et program om de forskjellige værretningene på nordpolen, det hadde interessert meg mer.

Jeg kan si akkurat det samme, bortsett fra at jeg faktisk vet hva en offside er.

HATER fotball!

Lenke til kommentar
Fotball handler om felleskap...er en utrolig opplevelse å sitte/stå på tribunen sammen med 45000 andre med samme interesser som deg selv..lide/juble seg gjennom en kamp,og oppleve glede eller "sorg" etter kampen....Har selv vært mange ganger i England på fotballtur,skal til Liverpool igjen til helgen :-)

Er så UTROLIG enig. Har selv vært på 5 united kamper i manchester.. Noe som er rått. Til og med mi mor synes det var konge! Og hun hadde ikke sett en kamp før i sitt liv.

 

Men kampen over alle kamper er Bayern München vs. Manchester United på Nou Camp 26. mai 1999 .. Det er en kamp jeg ALDRI vil glemme .. :love:

 

Får fortsatt frysninger nedover ryggen når jeg ser opptaket på video..

Lenke til kommentar

Eg hater fotball.. kva er det som er så kjekkt å se på at noken teiter gale men springer etter ein ball for å prøve å skyte den i mål.

Og når dei nett detter litt så ligger de på bakken og helder på beina armene eller hva det nå måtte vere og ja hva skal eg si. jaja det er ein dum teit og rar sport, folk har ein lidenskap for noko som er berre å spenna på ein ball.

Lenke til kommentar
Eg hater fotball.. kva er det som er så kjekkt å se på at noken teiter gale men springer etter ein ball for å prøve å skyte den i mål.

Og når dei nett detter litt så ligger de på bakken og helder på beina armene eller hva det nå måtte vere og ja hva skal eg si. jaja det er ein dum teit og rar sport, folk har ein lidenskap for noko som er berre å spenna på ein ball.

Slikt kan du si om nesten alt her i verden da. Hva er det som er så bra med musikk f.eks? Det er jo bare masse folk som slår løs på div ting slik at det blir lyd...

 

ptv-: Jeg ville kanskje byttet klubb hvis alle spillerene forlot Blackburn. Dette fordi at Blackburn ikke har en så stor plass i mitt hjerte som Rosenborg. RBK kunne skiftet ut hele laget sitt med 3. laget til Djerv 1919, ville ikke forandret noen ting, bortsett fra tabellen kanskje :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...