Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, de eneste jeg har hørt skryte av Lars Ulrich er fjortenårige Metallica-"fans".

7975371[/snapback]

Ikke sant. Og disse er ofte de som vet minst, men allikevel prøver å lære bort mest. Dessuten føler jeg at det er fler av disse enn de mer voksende. Ser oftere en under 15år med metallica gear, enn en over.

7975443[/snapback]

 

Har kanskje noe å gjøre med at Metallica er inngangen til metal-sjangeren for mange. Når det gjelder trommis, så har de sikkert ikke hørt så mange andre de kan navngi :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Joey Jordison - Slipknot/Murderdolls

Mike Portnoy - Dream Theater

Gene Crupa - The Gene Crupa Trio

Buddy Rich - Buddy Rich Band (eller noe slikt)

Hellhammer - Mayhem(Hovedband)/Dimmu Borgir/Immortal/Arcturus og en hel del andre band. Han er den eneste prostituerte trommis i verden!

Frost - Satyricon

Kommer ikke på flere i farta, men disse er uten tvil noe for seg selv!

 

 

Og meg selv så klart :p

Endret av Blutbad
Lenke til kommentar

Brann Dailor i Mastodon. Han spiller komplekst men upretensiøst, og så tight, hardt og tøft at det er til å få reisning og ståpels av.

, men det er egentlig best å bare høre på låtene, så hører du fort hvor rå fyren er.

 

EDIT: Jon Theodore er heller ikke dum, men det er en stund siden han spilte i TMV.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hvem som er best i dag har jeg liten oversikt over, men den beste gjennom tidene er etter min mening helt klart Keith Moon, en mann som bruker 18 trommer der andre ville brukt to står det respekt av! Måten han gjorde det så kaotisk samtidig som kontrollert var helt ekstrem og jeg har ikke sett noen komme i nærheten.

 

John Bonham får en strålende andreplass. Trommene hans varer evig og rytmen slår en metronom. Han var ikke like destruktiv, morsom og kaotisk som Moon, men du verden så flink han var.

Lenke til kommentar

Nicko McBrain fra Iron Maiden er min favoritt. Brave New World har en del bra tromming vet jeg, lytt litt til trommene på Blood Brothers. Mange som disser Lars og skryter av Mike Portnoy her. Egentlig liker jeg personlig den simpelhet slik som Lars Ullrich hadde i sine tidligere dager bedre.

Lenke til kommentar

Nicko Mcbrian har holdt på de samme breakene, hi-hat mønstrene, og ikke minst Ride mønsteret i ørti år. Lars Ulrich crasher alltid på toern og ikke eneren.

 

Dette er særpreg som har gjort dem så populære, de er ikke spesielt gode trommiser. Men in the end så er det ikke det som teller, man skal gjøre seg gjenkjennelig, og samtidig gjøre noe som høres kult ut.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...