Gå til innhold

Catalyst 4.9 ute!


genesis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min PC ( PC #2 - http://hildebrandt.no/sven/gear.php ) har jeg ikke kunnet bruke Catalyst nyere enn v4.5. Alle versjoner over dette fungerer ikke i det hele tatt. Skjermbildet blir stygt og rart (forstyrret), og musepekeren blir helt rar. Vanskelig å forklare med ord. Forsøkte å ta et screenshot, men det gikk ikke med disse driverene (4.6 - 4.9). Med v4.5 fungerte det normalt.

 

Helt siden Catalyst 3.0 har jeg ALDRI kunne installert driverene på vanlig måte, dvs. med installeren. Da har PCen hengt seg, jeg har fått et forstyrret skjermbilde, problemer med AGP-hastighet osv. Jeg har alltid måttet trykke 'Cancel' etter at installeren har pakket ut filene. Deretter har jeg vært nødt til å gå omveien via 'Device Management' og installere driveren manuelt for å få det til å virke.

 

Og ja, jeg har avinstallert før install, tom. med ATIs egen uninstaller.

 

For en tid tilbake hadde jeg også problemer med enkelte versjoner av ATIs drivere og Paint Shop Pro v7.02.

 

Nå har jeg aldri forsøkt NVidia, men ATIs drivere har vært bare sorgen for MITT vedkommende i alle fall. :no: Hvis det fungerer bra for deg er jo det helt flott! Alt vel :-)

 

Må legge til at versjon Catalyst 4.5 med tilhørende kontrollpanel fungerer greit på alle måter. (Etter at jeg har installert driverene 'manuelt' da naturligvis.)

Lenke til kommentar

når jeg trykker på start knappen etter jeg installerte 4.9 tar det flere sekunder før den kommer opp.. Den har alltid fadet inn, men veldig fort, nå begynner den å fade saaaaakte inn og så tar det ca 2 sekunder før den er der. Det samme gjelder hver gang jeg trykke på file-edit-view menyene i programmer, høyreklikker osv..

tror jeg skal prøve med 4.8 igjen om litt..

Lenke til kommentar
når jeg trykker på start knappen etter jeg installerte 4.9 tar det flere sekunder før den kommer opp.. Den har alltid fadet inn, men veldig fort, nå begynner den å fade saaaaakte inn og så tar det ca 2 sekunder før den er der. Det samme gjelder hver gang jeg trykke på file-edit-view menyene i programmer, høyreklikker osv..

tror jeg skal prøve med 4.8 igjen om litt..

Jeg fikk akkurat det samme med 4.9. En avinnstallering av absolutt alt ATI relatert for så å reinnstallere Catalyst 4.9 fikk det derimot til å virke fint.

Lenke til kommentar

lol ikke så bra den opengl ytelses økninga i 4.9 fra 4.8. Har a64 3200+, 1024mb ram, x800pro (ikke moddet, orginalt)

 

i timedemo demo1 1024 HQ

 

Catalyst FPS

4.8 67,8

4.9 68,7

 

Dette når jeg kjørte testen for andre gang. Første gang hakker det litt. Andre gang flyter den når alt er i minnet.

 

Nesten 1 FPS lol.

 

En annen sak er at i release notes snakker de om økning i ytelse med x800 xt med aa. X800 pro ser det ikke ut som de har brydd seg om. Nevnes ikke i forbindelse med doom3 engang. Fleste har nok kjøpt x800 pro og oss ser de ikke ut til å bry seg om. Hadde de i det minste skrevet x800 series.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare i Doom3 det er forbedring her da.. Endelig, sier jeg, ENDELIG... ligger jeg på nesten stødige 99 fps (fps_max 100, ikke 101...) i natural-selection...

Gjett om jeg var skuffa i våres da jeg fikk 9800proen min, og fant ut at jeg hadde stødigere fps med ti4200en... :cry:

 

Uansett, max bra av ATI og endelig fikse OpenGL støtta. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er så rart at så mange skulle ha problemer med 4.9 og det nye control centeret, en ting værtfall du må ha net framework 1.1 for at control centert skal virke, og når du unninstallere for å innstallere nye drivere er det veldig lurt å ta ut nettverks kabelen, det har jeg fått vite, var en gang jeg ikke gjorde det og da innstallerte pc drivere fra windows update av seg selv vær gang jeg uninstallerte, gjett om jeg var frustrert da helt til jeg fant ut hva problemet var :p

Lenke til kommentar
Directx er det verste som har rammet gaming industrien.

Forklar litt nærmere er du snill, da jeg er rimelig spent på svaret ditt.

De innførte en ny "standard".

Å bruke mange forskjellige standarder skaper kompatiblitets problemer, som vi merker her...

 

Dette er jo bare tull og tøys fra ende til annen. Tvert imot så var DirectX som himmelporten for spillutviklingen. Før DirectX sin tid så hadde vi jo ingen standard (dvs man hadde OpenGL som man forsåvidt fortsatt har men den dekker ikke alle behov og de som programmerer mot OpenGL benytter DirectX i tillegg - men nok om det). Nå har vi fått en standard som fungerer veldig bra og som i tillegg (som regel) er bakoverkompatibel slik at du fortsatt kan spille de spillene som ble laget for 5-6 år siden. Noe kompatibilitetsproblemer kan selvsagt forekomme og sånn vil det alltid være. Men ihvertfall har alle skjermkortleverandører ett felles API som de skal støtte. De som var ute av bleiene før det ble slik vil nok forstå hvorfor dette er en god ting.

 

Hvordan dette kan ses på som "det verste som har rammet gaming industrien" er for meg helt ufattelig.

Lenke til kommentar
Directx er det verste som har rammet gaming industrien.

Forklar litt nærmere er du snill, da jeg er rimelig spent på svaret ditt.

De innførte en ny "standard".

Å bruke mange forskjellige standarder skaper kompatiblitets problemer, som vi merker her...

 

Dette er jo bare tull og tøys fra ende til annen. Tvert imot så var DirectX som himmelporten for spillutviklingen. Før DirectX sin tid så hadde vi jo ingen standard (dvs man hadde OpenGL som man forsåvidt fortsatt har men den dekker ikke alle behov og de som programmerer mot OpenGL benytter DirectX i tillegg - men nok om det). Nå har vi fått en standard som fungerer veldig bra og som i tillegg (som regel) er bakoverkompatibel slik at du fortsatt kan spille de spillene som ble laget for 5-6 år siden. Noe kompatibilitetsproblemer kan selvsagt forekomme og sånn vil det alltid være. Men ihvertfall har alle skjermkortleverandører ett felles API som de skal støtte. De som var ute av bleiene før det ble slik vil nok forstå hvorfor dette er en god ting.

 

Hvordan dette kan ses på som "det verste som har rammet gaming industrien" er for meg helt ufattelig.

DirectX er vel noe av det bedre Microsoft har klart å lage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...