Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers synes jeg alle i thermaltake serien er finere enn det LianLi tårnet der. Oppbygginga inne i det var jo helt feil jo :p

 

 

 

 

 

thermaltake? fysj :thumbdown:

Man bruker da ikke Thermaltake kabinetter til en pc i denne prisklassen.

Men man bruker dette ? :p

 

Thermaltake hadde jo faktisk virket bra da...

Lenke til kommentar
Zaeria:Blir nok ikke helt feil å si at hele serien suger.. hvis du ser på alle kabinettene i PCV serien,så ser du at alle sammen er bygd opp helt likt..

Er enig at PCV-2000 har bedre kjøling,men igjen,så gjelder det nok bare nederst i kabinettet,mulig at man får litt luft opp gjennom kabel hullet i midten av kabinettet,men der er omtrent det..

 

Kan ikke tenke meg at PCV-2000 totalt sett har bedre luftgjennomstrømning en f.eks pc-70.. Pointet er jo at i hele pcv serien så er det faktisk ikke noen vifte som blåser luft inn over hk o.s.v. + at en del av varmen fra nedre del av kab vil stige opp i øvre del..

 

Og jo.. jeg har vel lest stort sett alle tester av pcv serien som er å oppdrive på nett..

 

Kasol: du kan jo vurdere å kjøpe en zalman 120mm vifte til å skru fast i pci kort brakket feste.. så får du litt mere direkte kjøling på gfx kortet ditt..

 

Vargtazz: Oppbygningen inni kabinettet er ikke feil,den er bare nytenkende.. gøy at Lian li tør å lage noe anderledes :D Thermaltake kabinettet? de ser jo ikke ut.. er ikke stilrene for 5'øre.. :p

 

Men somsakt.. syns pvc serien er lekre jeg,men kunne vært bedre..

Hadde Chieftec kabinett for noen år siden som jeg monterte støy isolasjon fra Biltema i ,tempraturen på alt steg rimelig mye.. så det har vel litt å si at kabinettet er såpass tett..

 

Og når man skal bygge en super pc ,og kjøper kabinetter i den prisklassen,så kunne man vel like godt gått for et PC-76.. så har man en del bedre kjøling og plass :D

Hehe, nytenkende sier du ?

 

Første gang jeg så den patenten der var på et kabinett som huset en Celeron 400 mhz. Det var vel i 1999 tror jeg :p

 

Ok, kanskje thermaltake ikke er stilrene, men hva med pc75/76, eller Image and Shapetek da ?! Pointet mitt er ihvertfall størrelsen... :) Nå har ikke jeg byd med I&S, men de ser temmelig kule ut.

Lenke til kommentar
Hvor mange ansatte i hw.no må til for å bygge en datamaskin?

 

Svar: 8-9 personer.

Uhm, det står da ganske så svart på hvitt i en av artiklene at det var folkene hos Netshop som fikk æren av å sette sammen maskinen, da Dahle ikke gidder å skitne til hendene sine selv. Og ha kaller seg nerd... :p

Lenke til kommentar
Vi valgte å samarbeide med en nettbutikk om selve byggingen av PC-en. Mange vil nok rynke på nesen av dette, og si at byggingen er jo halve moroa! Har du kunnskapene som behøves, er nok dette langt på vei korrekt. I den anledning kan vi også anbefale vår egen bygge-PC-guide.
http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9826&side=8

 

Vi har litt kontakter rundt omkring, så det er vel ikke utenkelig at han fikk lov til å være med for å titte over skuldern til teknikerne på Netshop, er det vel..?

Lenke til kommentar

Jeg planlegger å kjøpe:

 

AMD 64 3500+ (939) BOXED

Gigabyte K8NSNXP-939

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 (2-2-2-5)

Hightech Excalibur X800 XT IceQ

Raptor 74GB + 2 Seagate 200GB i RAID

 

Men jeg ble litt skeptisk nå. Vil jeg oppleve samme problemene som Mr. Dahle har gjort? Må jeg gå ned på cpu hvis jeg ikke vil ha (les: har råd til) vannkjøling?

 

Tenkte egentlig på et Cooler Master Cavalier eller Wave Master, men etter å ha lest denne artikkelen blir jeg mer i tvil. Kanskje Cooler Master Stacker vil holde?

Lenke til kommentar

XU1 her på forumet har ditt oppsett bare med X800pro og meg bekjent har ikke han noen større problemer. Mine problemer med tilsvarende oppsett skyldes i hovedsak Gainward6800Ultra skjermkortet. Han fikk maskina satt sammen av netshop, det gjorde ikke jeg ...

Jeg er fornøyd med alt utenom skjermkortet som ser ut til å ha veldig dårlig kjøling. Jeg har RAID også og det er lynraskt.

Endret av kasol
Lenke til kommentar
PSU roundup hos TweakTown:

 

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=article&dId=700

 

Editor's Choice:

OCZ Power Stream 520ADJ

 

Denne strømforsyningen har god plass å boltre se på i et Lian-Li PC7x kabinett.

Ha ha ha ha!

 

Leste den testen nå av Tweak Town og med hånden på hjertet så må det være noe av den dårligste review jeg har sett!!!

 

1. teste et 520w power opp i mot 350-450w power og rope ut! Hail to the new King! Blir jo bare totalt skivebom.

 

2. og så akseptkriteriene da mann :nei: Koble til en pc og lese av høyeste og laveste spenning uten å egentlig teste hvor høy belstning som må til før spenningen begynner og fluksere.

 

3. står heller ingen ting om støynivå ut i fra last

 

4. pris vs ytelse

 

5 Garanti og bundle

 

Den skulle jo ha vært testet opp mot:Thermaltake 560w/Enermax Coolergiant 600W/Antec True control 550/CWT 550w/Top Selected 520W/PC Power Cooling 520 DELUXE for å nevne noen. :ohmy: Om det skulle ha vært en shoot oute!

 

edit: bare så det er sagt mener jeg ikke at OCZ sin Powerstream 520w er dårlig.

Legger ved en OCZ PowerStream VS Enermax Noisetaker review :)

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
XU1 her på forumet har ditt oppsett bare med X800pro og meg bekjent har ikke han noen større problemer. Mine problemer med tilsvarende oppsett skyldes i hovedsak Gainward6800Ultra skjermkortet. Han fikk maskina satt sammen av netshop, det gjorde ikke jeg ...

Jeg er fornøyd med alt utenom skjermkortet som ser ut til å ha veldig dårlig kjøling. Jeg har RAID også og det er lynraskt.

Hadde problemer med POV 6800 Ultra kortet i begynnelsen, da jeg fikk random hangups o.l. Fant ut at man burde sette 2D og 3D fart lik, da ble alle barnesykdommer borte, og kortet har fungert fantastisk til nå. Kjølingen funker bra her hvertfall. Idler på 50grader hvertfall.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet som deg Øyvind angående skjermkortet. Jeg ble kvitt det med og legge in ny bios. Klokkefrekvensen var da 425mhz, 1200mhz.

 

Klokket forresten skjermkortet og fikk den ikke til og være stabil på 466mhz, 1230mhz. Vet du hvordan jeg kan få Viften på skjermkortet til og gå på full rulle hele tiden? Fikk 13000 i 3dmark03 på 462mhz, 1210mhz. Det var så vidt den hengte seg opp.

 

Uansett så synes jeg systemet er relativt stabilt. Men Gigabytes hovedkort surrer litt. Vet du om de kommer med nye drivere snart?

 

Mvh: Thomas W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...