Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 2


Anbefalte innlegg

Da vi omsider hadde fått systemet opp og kjøre, og det virket stabilt, trodde vi alle problemer var over. Men nei, det skulle vise seg å være feil. <--- Haaaaaaahahahaha.. Du har deg selv å takke. Kaste bort så mye penger på ett FX system.

 

Hvor mange nerder trengs det for å få en AMD maskin til å virke?

8!

7 til å klø seg i huet og en med flaks :)  :tease:

hehe, den var bra! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da vi omsider hadde fått systemet opp og kjøre, og det virket stabilt, trodde vi alle problemer var over. Men nei, det skulle vise seg å være feil. <--- Haaaaaaahahahaha.. Du har deg selv å takke. Kaste bort så mye penger på ett FX system.

 

Hvor mange nerder trengs det for å få en AMD maskin til å virke?

8!

7 til å klø seg i huet og en med flaks :)  :tease:

Jeg klarte å nerde det sammen med vannkjøling på 30 minutter hvertfall :) og har gått greit hittil. Eller.. Hadde en liten incident med bios - dog ellers gikk det bra.

 

Det betyr da kanskje at jeg er supernerd, så algoritmen din funker kanskje ikke i mitt tilfelle :(

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Da vi omsider hadde fått systemet opp og kjøre, og det virket stabilt, trodde vi alle problemer var over. Men nei, det skulle vise seg å være feil. <--- Haaaaaaahahahaha.. Du har deg selv å takke. Kaste bort så mye penger på ett FX system.

 

Hvor mange nerder trengs det for å få en AMD maskin til å virke?

8!

7 til å klø seg i huet og en med flaks :)  :tease:

Jeg klarte å nerde det sammen med vannkjøling på 30 minutter hvertfall :) og har gått greit hittil. Eller.. Hadde en liten incident med bios - dog ellers gikkd et bra.

 

Det betyr da kanskje at jeg er supernerd, så algoritmen din funker kanskje ikke i mitt tilfelle :(

Hehe. Liker bare å mobbe folk som har problemer med AMD system. AMD har bra prosessorer, men tilbehøret (chipsett) er det heller skralt med.

 

Øyvind: Tøfft system, men er latterlig at du ikke tok deg råd til ett lydkort. Enten er du døv, eller så hører du ikke på musikk / lyd.. Innebygde lydkort er fortsatt elendige, og ville ikke brukt det om jeg fikk betalt for det.

 

Du kunne og påkostet det 2Gb ram. 1Gb er strengt tatt allt for lite.

Endret av SlinkeY
Lenke til kommentar

Vel, lydkort. For meg funker hvertfall det integrerte ypperlig, selv om man til tider hører at man flytter på musa :D Spørs helt hvor mye man trenger av et skjermkort i maskinen. Jeg har hvertfall et rått hjemmekinoannlegg og har ikke behov for alle de greiene som er på Audigy 2 kortet. Skal generelt bare sitte å lame Quake 3 og Doom 3 og kanskje høre på en Mp3 i ny og ne.

 

Har Dahle det på samme måte ser jeg ikke behovet for et rått lydkort. Selvfølgelig, skal man sette opp en rå maskin for å ha det råeste burde man ha kosta på seg et rått lydkort også.

 

Og du sier 1GB minne er for lite? For lite for hva da? - Det er for lite når jeg rendrer et par millioner partikler i 3dsmax, men klarer meg fint ellers :)

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Jeg bygde min nye PC i går, brukte bare elementer jeg var sikre på ville fungere sammen, etter å ha lest mange tester og erfaringer på forhånd. Min A64 3500+ i et MSI K8N NEO2 Platinum hovedkort, med 2X512MB Corsair 3200XL RAM samt et Sapphire X800 PRO VIVO går lytefritt nå i et Aopen H800B-kabinett med to kabinettvifter. CPU holder seg under 50c på load, ligger på rundt 40-42 i vanlig bruk med boxed-kjøleren.. Det er 10c kaldere enn mitt forrige oppsett, en XP2700+, og nå har jeg en ekstra disk på 200GB. Deilig. :)

Lenke til kommentar
Og du sier 1GB minne er for lite? For lite for hva da? - Det er for lite når jeg rendrer et par millioner partikler i 3dsmax, men klarer meg fint ellers :)

Ja, 1GB minne er for _LITE_!

Jeg for min del bruker pc'en til vanlig windows oppgaver, har media player gående i bakgrunn med musikk videoer / mp3, northon antivirus, outlook ++, og bruker også en del Photoshop.

Jeg har og "disablet" (satt til 50mb) virtuellt minne (minne på disk) for å få mere responsiv maskin, og så fort jeg fyrer BFV og har litt programmer gående i bakgrunnen så er allt av minne brukt opp.

Har mine tvil om at Doom3 bruker mindre minne en BFV.

 

Vil og presisere at mange lydkort bruker _MYE_ cpu, og du kan miste FPS, av det.

Vil ikke si noe om det som er innebygd i dette gigabyte kortet gjør det eller ikke, men det er ikke vansklig å finne ut av.

Lenke til kommentar

Jepp om du/dere hadde lest det som er av tester ang det kabinettet ville dere visst at det ikke tar alle typer strømforsyninger, det samme gjelder for tempproblemene i akkurat det kabinettet du har valgt, i samme kabinett uten støyisolasjon skal dette derimot vistnok ikke være et problem . Ellers er det jo "hyggelig" å lese at flere enn meg har reg at den cpuèn ikke er så "kald" som amd hevder , det samme gjelder støyen :p Vil vel påstå at det beste alternativ ved bruk av den cpuèn er vannkjøling både med tanke på temp og støy, for når alt kommer til alt er den vel ikke så mye kaldere en den mye omtalte preshot , så da blir vel dette ahot :D

 

PS: for dem som er ute etter et kabinett med riktig bra kjøling kan jeg annbefale Coolermaster CM Stacker , har nylig montert et system i et slikt

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

I beg to differ. Jeg har brukt lian li pc60usb, pc70usb, Lepont og 2-3 forskjellige coolermaster alu. kabinetter i tillegg har jeg nettopp fått Lian li PCV1000.

Nå har jeg kun brukt PCV1000 i en uke, men jeg er meget imponert, du får utrolig clean kabelføring med dette kabinettet og hvis du velger riktig PSU så er det null problemer. Nå har jeg verken FX-53 eller 6800ultra, istedet har jeg 9800pro og 3Ghz P4...og jeg har ingen varmeproblemer. Men hvis man vil kan man jo lage et hull i toppen av kassa til en 120mm vifte. Det burde løse alle problemer.

Lenke til kommentar

Denne moden her av SLK9xx serien til Thremalrigth, er absolutt og anbefale

Vifte adapter

 

Som du ser går nå all luft igjennom kjøleren, blir noe mer mottrykk på vifta men hastigheten på luftstrømmen øker pga reduser areal.

 

Og så kan en toppe det hele med et dedikert viftekammer for cpu vifta slik at den jobber hele tiden med luft som kommer fra utsiden av kabinettet.

Viftekammer

Her er det også brukt 2 stk vifter til å forsyne cpuviften slik at en utjevner motrykket til sistnevnte

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...