Gå til innhold

Overklokking av AGP


erl

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg aldri rørt AGP. Så jeg lurer på om det hjelper noe for ytelsens del å øke AGPs hastighet. Og på hvilken hastighet bør man stoppe før noe ødelegges?

 

Jeg vil også veldig gjerne vite om det å øke spenningen til AGP hjelper for overklokking av skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir nok ikke til å ødelegge noen om du øker frekvensen, men skjermkortet kan slutte å fungere bra og da må du klokke ned.

 

Jusetering av spenningen har lenge værdt sett på som en unødvendig ting fordi det ikke har vist seg å ha noe effekt. Dog har det hjulpet på FSB klokking i noen tilfeller. Vet ikke hvorfor.

 

Prøv heller å sette agp 4x framfor agp 8x og se om du kan klokke litt mer.

Lenke til kommentar

Ok, nå virket jeg kanskje som en n00b, men slik er det altså ikke. Jeg er skribent for OK.no, og sitter å skriver en guide tl overklokking. Det eneste det mangler på av kunnskap er dette rundt AGP. Så denne threaden gjelder ikke noe spesifikt skjermkort, men hvordan dette rundt overklokking av AGP er generelt. Jeg er dermed på jakt etter svar fra erfarene folk.

 

Håper dette klarner opp en del ting. :)

 

Så:

Hjelper det for ytelsen å overklokke AGP, eller er det overkill?

Kan skjermkortet bli skadet, eller vil det bare stoppe opp, og man må klokke ned igjen?

Hjelper det på overklokkingen av skjermkortet å øke spenningen levert til AGP?

Over hvilken grense vil skjermkortet ta skade av en økning i spenningen levert til AGP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...