Gå til innhold

Anbefaling av LCD 17"/19"


Playmofetish

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tiden er kommet for å flytte inn på liten leilighet, og da er det ikke plass til mine gedigne 19" Sony G420 Trinitron.

 

Jeg tenkte da og kjøpe meg en finfin LCD-skjerm, og håper dere på forumet kan hjelpe meg med å anbefale en.

 

Jeg vil gjerne ha:

 

- Gode farger, både til spilling og filmtitting

- DVI-inngang

- Liten responstid til spill

- Trenger ikke multimediaversjoner med crappy høyttalere.

- Selvfølgelig litt fin design

- Og ingen døde piksler, men det kan man ikke være garantert for.

 

Budsjettak er på 6000,- så da regner jeg med at man kan få en brukbar 19". Eller er noen 20" innen rekkevidde? Nei, trodde ikke det.

Er det slik at 1248x1024 er maks oppløsning for alle 19" LCD?

 

Håper noen med erfaring kan anbefale en skjerm, eller om hvem som helst har noen tips.

 

 

Og helt til slutt, hva kan jeg ta for min nåværende skjerm? Det er snakk om CRT så det er ikke mange som vil ha det, men denne kostet rundt 7000,- ny, selv om det var for noen år siden.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig tenkt til å anbefale deg en Samsung 910T helt til jeg så at du gjerne ville spille litt. Det er ganske få 19" LCD skjermer som ghoster minimalt. Så hvis du skal spille så er ikke 19" å anbefale.

 

Men hvis du skal ha en veldig bra skjerm, så vil jeg anbefale Samsung 173T. Det er den skjermen jeg har mest erfaring med, og den er ok til spilling. Men les "Den Store LCD-testen Del 1 og Del 2" der tester de det meste av 17 og 19" i ditt prissjikte.

 

Mvh SintBrus

Lenke til kommentar

Scheisse, 7500,- for ViewSonicen. den svei i pungen, men det frister jo skikkelig! Det kommer egentlig veldig an på hvor mye jeg får for min skjerm. Er det realistisk å tro at noen vil gi 2000,- for den?

 

Jeg har skjønt at det ikke er mange 19" LCD som egner seg til spilling. Men har det ikke kommet noen nyere skjermer med raskere paneler? Noen har jo 16ms, det må da være mulighet?

 

Jeg skal ha viewsonic vp201 i tankene, Øyvind, men er det noen andre skjermer du kan anbefale? Vet at du har interesse og kunnskap om skjermer...?

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg enda ikke har skjønt: Hvorfor kommer det ikke 19" lcd med 1600x1200 oppløsning? Det er jo den ultimate oppløsningen på en 19" lcd-skjerm... 1280x1024 på 19" er fint for alle som ønsker å sitte minst 5 meter unna skjermen og jobbe, eller som er veldig nærsynte. For oss andre så blir det litt vel stor skrift ...

Lenke til kommentar

Jeg ville også tatt en titt på NEC 1960NXi som en mulig 19". Noe etterslep kan du spore, men den er ikke mange millimeterne under viewsonicen i spill.

 

Ellers anbefaler jeg seff 20" med litt bedre oppløsning. Det er litt emr enn du vil bruke, men jeg kan garantere deg at det er verdt det!

Lenke til kommentar

Jeg ser på HW-forsiden av ViewSonic skal komme med 8ms-paneler til 17" i september. Vil denne responstiden forgrene seg i de større skjermene også? Slik at 19" og 20"-skjermer vil få lavere responstid?

 

Når det står at dette skal komme i september, betyr det i nettbutikkene i september, eller papirlanseres da? Vil tregere paneler kunne gå noe ned i pris?

 

Bare lurer da denne nyheten kanskje kan ha noe å si for mitt skjermkjøp, og jeg ikke MÅ kjøpe ny skjerm før jeg flytter i midten av oktober.

 

Hadde vært koselig om ViewSonic satte ned prisen på VP201 i september.

Lenke til kommentar

Etter god hjelp fra både Dahle & Enden her på hw.no landet jeg på en NEC 1760NX til spill for noen mnd siden. Er grisefornøyd. Null etterslep å spore. (Jeg spiller raske fps spill)

 

Såpass billig at man kan kjøpe seg et fett skjermkort ved siden av også og virkelig kose seg.

Lenke til kommentar
Vurderer en NEC 1760NX selv,men har lest at enkelte ikke er fornøyd.Det blir klaget på etterslep.Trodde det skulle være NEC 1760NX sterkeste side.

Er disse personer superkresne og/eller sytere?

Vel, jeg kan ikke svare for andres mentale defekter ( ;) ), men etterslep klarer jeg ikke spore i det hele tatt. Er superfornøyd rett og slett. Mye for pengene vil jeg si. Har heller ingen døde pixler.

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket gjennom de fleste tester her på hw og sammenlignet priser, har jeg omsider landet på jorda igjen. Jeg tror nok ViewSonic VP201 er utenfor rekkevidde, dessverre.

 

Men jeg har fått litt sansen for Nec 1760NX. Prisen er litt mer realistisk, jeg skal tross alt flytte til en leilighet med nokså stiv leiepris.

 

Jeg har hørt at å se på en 17" LCD er som å se 19" CRT, stemmer det? Og spillmessig og oppløsningsmessig er det ikke no særlig vits i å gå opp til 19", bare hvis man ser dårlig og trenger større skrift, har jeg forstått det også riktig?

 

Tror jeg vurderer en Nec 1760NX nå. Folk får skrike ut hvis de tror det er dumt av meg.

 

Er det ventet noen prissoppgang/-nedgang i nærmeste tida? Jeg vil nødig kjøpe en skjerm nå, og kunne få den til 500,- mindre om en måned..

Lenke til kommentar

17" & 19" har begge en "native" oppløsning på 1280x1024, så du får bedre bilde på en 17". 19"'ern har større pixler, det er hele forskjellen.

 

Synlig bildeflate på en 19" CRT ligger normalt på rundt 18". Jeg byttet fra 19" CRT til 17" LCD og merket pokker ikke at det ble mindre. Nec 1760NX?

 

Jepp. Go for it!

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om NEC 1960 NXi går an å bruke til spil som CS og Far Cry uten særlig mye ghosting?

 

Eller er det så mye at det er irriterende  :cry:

Null problem. :thumbs:

 

Jeg har kjørt gjennom FarCry på min 1760NX og spiller nesten daglig Enemy Territory.

det ble spurt om Nec 1960NX, ikke 1760NX. Og 19" LCD kan jo være verre på spill enn 17".

 

 

Nå er skjermen bestilt! De hadde masse av den på Netshop, så da blir den vel kanskje sendt idag eller imorgen! Gleder meg! Dumt at man må kjøpe DVI-kabel ved siden av da, men det er jo en bagatell.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...