Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok ikke anti-røde øyne det. Når anti-røde øyne-funksjoen er på blitzer kameraet i en spesiell rekkefølge. Men vet egentlig ikke hvilket rødt lys det er snakk om.

6075992[/snapback]

Når man klikker på "avtrekkeren" kommer det et rødt lys og så blir bilde tatt.

Lenke til kommentar
hva gjør det røde lyset når man tar bilder f.eks. med et digital kamera? :hmm:

6075902[/snapback]

Anti-røde øyne.

Edit: eller..? Er ikke helt sikker.

6075951[/snapback]

Det er vel blitzen som reduserer røde øyne ved å blinke dobbelt. Det første blinket skjer før bildet taes og utløser en krymperefleks i pupillene. Mindre pupiller gir mindre rød refleks fra netthinna og dermed mindre røde øyne. Det andre blinket er der for å belyse det man tar bilde av når det ikke er lyst nok.

 

Det røde lyset er der av en annen grunn. Det er et hjelpelys til autofokusen og et indikatorlys som forteller den som blir tatt bilde av at snart kommer bildet. (Det er spesielt nyttig når man bruker selvutløseren) Hjelpelyset til autofokusen er der fordi autofokusen trenger litt lys for å fungere. Hjelpelyset fungerer hovedsaklig på kort avstand når det er mørkt. Hvis det f.eks er mørkt og veldig stor avstand til det man tar bilde av så gir ikke hjelpelyset nok lys og bildet kan lett komme helt ut av fokus. Når det er halvmørkt så måles lysintensiteten før og etter hjelpelyset slåes på. Differansen i lysintensitet forteller kameraet litt om avstanden til det som tas bilde av og hvor mørt det er. Dette brukes til å justere fokus og blitzkorreksjon.

Lenke til kommentar
Vel det er ikke så snedig, men det jeg lurer på er: Når man har store smertet som f.eks skal rense sår( ikke att det er så vondt) hjelper det da og bite på noe hardt? Som f.eks en pinne elns? Minker det smertene?

 

 

 

 

:p

6077805[/snapback]

 

flytter konsentrasjonen vekk fra smertene litt. men fjerner ikke smerten på noen måte.

 

har du ikke sett på filmer der de legger en trebit inni munnen på en som skal piskes som kan kan bite på?

Lenke til kommentar
hunden svetter gjennom tunga, det er riktig

6075277[/snapback]

Den svetter vel ikke, det er vel bare det at den bruker tunga til å gi slipp på varmeoverskuddet. Altså ikke svetting.

6075921[/snapback]

 

man kan si at dem svetter gjennom munnen ja, blir ikke feil.

 

spørsmålet er om mennesket er de eneste som svetter på kroppen :)

Lenke til kommentar
Vel det er ikke så snedig, men det jeg lurer på er: Når man har store smertet som f.eks skal rense sår( ikke att det er så vondt) hjelper det da og bite på noe hardt? Som f.eks en pinne elns? Minker det smertene?

 

 

 

 

:p

6077805[/snapback]

 

flytter konsentrasjonen vekk fra smertene litt. men fjerner ikke smerten på noen måte.

 

har du ikke sett på filmer der de legger en trebit inni munnen på en som skal piskes som kan kan bite på?

6078409[/snapback]

 

Jo, det er der jeg har det fra :p

Lenke til kommentar
Vel det er ikke så snedig, men det jeg lurer på er: Når man har store smertet som f.eks skal rense sår( ikke att det er så vondt) hjelper det da og bite på noe hardt? Som f.eks en pinne elns? Minker det smertene?

6077805[/snapback]

Lurer på om det er for at du ikke skal bite deg i eller bite av tunga :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har en ting:

 

Når man pusser tennene, ligger det tannkrem i vasken.

Vannet som da renner forbi tannkremen "viker" unna, slik at der tannkremen ligger er det tørt.

Hva er det som skjer?

 

 

-Brage.

6079270[/snapback]

 

er vel bare tannkremen som fester seg til vasken, og som vannet ikke får skylt bort med mindre man har sterk nok stråle.

 

tannkrem løser seg heller ikke så lett opp i vann. man ser ikke tannkremen forsvinne når man skyller børsten med tannkremen på før man setter den i munnen.

Lenke til kommentar
anngående danielle rossau fgra lost : hun har sykt lite hår under armene til å ha vært på øye i 16 år.. Man kan ikke akurat glattbarbere med kniver.

 

Kan man kalle dette en bugg ?

6078955[/snapback]

 

vil du egentlig se rosseau med hårete armer?

ikke jeg heller.

 

 

er neppe en bug, bare et valg fra produsentenes side. hårete damer er ikke så god reklame.

Lenke til kommentar

Tankremen har et sånnt protection shiel. nei

 

jeg spør igjen : anngående danielle rossau fgra lost : hun har sykt lite hår under armene til å ha vært på øye i 16 år.. Man kan ikke akurat glattbarbere med kniver.

 

Kan man kalle dette en bugg ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...