Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvis man har en bok med et x antall sider, og du legger den i fryseren i 3 dager. Så tar du den ut igjen og tiner den, vil det da gå ann å lese boken?

6092791[/snapback]

Så lenge boka er tørr når du legger den inn og du hindrer kondens når du tar den ut f.eks ved å legge den i en plastpose så er det ingen problemer. Da får den hverken frostskader eller noe annet. Husk at frysepunktet kun gjelder vann. Så lenge boka er tørr så spilelr det altså ingen stor rolle hva temperatruen er. Du kan f.eks bla i en tørr bok selv om den er -50°C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir helt gal i hodet av å tenke på det ^^ Først var det ingenting... nei

 

 

Det har alltid eksistert. rart med det. Uendelig historie. Uendelig univers ^^ Da må det jo ha sjedd noe ! kanke bare ha vert dinoer, mennesker, idioter...

6092123[/snapback]

Jeg har vanskelig for å tro at det bestandig har vært noe... Alt må ha starta en plass, for så å ha spredd seg utover...

 

Bare for å si det, det faktum at det finnes høyt utviklede skapninger i universet er et faktum. Det er idiotisk å tro at mennesket er den eneste høyt utviklete skapning. Jeg bare venter på å få besøk av noen "aliens" jeg :)

 

 

Hørt om Gud? Ja? Glem alt du har hørt.

6092132[/snapback]

Jeez, Gud har jeg hørt om og tror delvis på det. Dvs jeg støtter den påstanden som blir hevdet i "Engeler og Demoner" at det finnes en høyere makt som startet alt. Bibelen eller noen annen religion tror jeg ikke en døyt på. Men at det finnes en høyere makt derimot ;)
Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å tro at det bestandig har vært noe... Alt må ha starta en plass, for så å ha spredd seg utover...

6093500[/snapback]

 

en teori er jo at universe vokser ^^

Kanskje vis man kjører leeeeeeeeeenge nok med romferge i en retning vil man hvne der man starta :p

 

men det begynte nok med universet og masse støv

 

 

 

Lurer på en ting : Den melodien som vanligvis spiller når 2 folk står mot hverandre med revolvere etc or skal ha duel. Hva heter den ?

 

dududududu

Du-Du-DU

dududududu

Du-Du-DU

 

See ?

Lenke til kommentar
Kan man lage perfekt vakuum?

6093243[/snapback]

Nei, det er like umulig som å kjøle noe til det absolutte nullpunktet. Man kan komme veldig nært, men aldri oppnå det fullstendig. Grunnen til at man aldri når det absolutte nullpunktet er at det alltid vil finnes varmestråling fra omgivelsene uansett hva man gjør. Ingen metoder kan stoppe atomære bevegeler fullstendig, selv om det går an å bremse de ganske mye. Absolutt vakuum kan man sikkert få til i et svært begrenset område (f.eks en kubikkmikrometer) men aldri i litt større omfang. Grunnen er at alle stoffer har et kjemisk likeveksts damptrykk. Selv harde og faste stoffer som stål har et damptrykk selv ved lave temperaturer. Hvis du har en stålbeholder på en kubikkmeter så vil det hele tiden fordampe enkeltvise jern og karbonatomer fra beholderen. Dermed vil den aldri bli tom, selv om man bruker ultravakuum-pumper i 1000 år.

 

Kanskje vis man kjører leeeeeeeeeenge nok med romferge i en retning vil man hvne der man starta :p

6093584[/snapback]

Det er en morsom teori jeg også har tenkt på. Hvis Universet er mangedimensjonellt så må det være mulig at hvis man beveger seg langt nok i den ene retninga så havner man plutselig på andre siden. Omentrent som hvis man reiser østover på jorda veeeldig lenge så vil man til slutt havne på utgangspunktet. I et "sirkulært" 4D (eller flerdimensjonalt) univers bør det være mulig å komme til utgangspunktet ved å reise langt nok i en 3D-retning.

 

Når jeg var liten filosoferte jeg over om det kunne gjelde temperatur også. Altså at hvis man varmer noe langt nok (oppover termometeret) så vil det bikke rundt og fortsette i den kalde enden av skalaen.. Nå vet jeg selvfølgelig at den teorien var feil. Morsomt å tenke tilbake på sånne filosofier :)

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å tro at det bestandig har vært noe... Alt må ha starta en plass, for så å ha spredd seg utover...

6093500[/snapback]

 

en teori er jo at universe vokser ^^

Kanskje vis man kjører leeeeeeeeeenge nok med romferge i en retning vil man hvne der man starta :p

 

men det begynte nok med universet og masse støv

6093584[/snapback]

Jeg tror ikke på at man kan kjøre fra en plass for så å komme til samme plass en god stund etter på ^^
Lenke til kommentar
Hvis man legger den en armen ned i en bøtte med veldig varmt vann, og den andre armen ned i en bøtte med veldig kalt vann.

Så gjør man det samme med bena.

 

Vil man fryse eller svette da?

6093041[/snapback]

Statistisk sett vil man hvertfall ha det ganske bra.

Lenke til kommentar
Hvis man legger den en armen ned i en bøtte med veldig varmt vann, og den andre armen ned i en bøtte med veldig kalt vann.

Så gjør man det samme med bena.

 

Vil man fryse eller svette da?

 

Jeg tror jeg vil ha ristet av frysninger :p

 

men kommer vel ann på kroppstemratur samt lufttempratur&luftfuktighet åssen man vil føle det..

Lenke til kommentar
Hvis man legger den en armen ned i en bøtte med veldig varmt vann, og den andre armen ned i en bøtte med veldig kalt vann.

Så gjør man det samme med bena.

 

Vil man fryse eller svette da?

6093041[/snapback]

Statistisk sett vil man hvertfall ha det ganske bra.

6093883[/snapback]

 

Hvis det ene vannet er veldig kalt, og det andre er veldig varmt vil man fort begynne å føle seg dårlig.

 

varmt blod vil komme til resten av kroppen, gjennom hjertet, fra den ene siden, og kaldt blod fra den andre.

 

kroppen liker ikke sånne svingninger i temperatur og kan ikke tro at det er sunt.

Lenke til kommentar
Hørt om Gud? Ja? Glem alt du har hørt.

6092132[/snapback]

Jeez, Gud har jeg hørt om og tror delvis på det. Dvs jeg støtter den påstanden som blir hevdet i "Engeler og Demoner" at det finnes en høyere makt som startet alt. Bibelen eller noen annen religion tror jeg ikke en døyt på. Men at det finnes en høyere makt derimot ;)

6093500[/snapback]

Hvis Gud skapte alt, hvem skapte Gud?

Lenke til kommentar

Om kaldt og vamrt vann: Man tåler fint å bade i vann som er på frysepunktet en kort stund (isbading), men man tåler derimot ikke så bra varmt vann. Alt over ca 45'C vil oppfattes som brennende varmt. Dersom det varme vannet er under 45'C og gjennomsnittstemperaturen av det varme og kalde vannet er vesentlig under 37'C så vil totalen bli at man nedkjøles. Jo lavere gjennomsnitt jo fortere vil man nedkjøles.

Lenke til kommentar
Om kaldt og vamrt vann: Man tåler fint å bade i vann som er på frysepunktet en kort stund (isbading), men man tåler derimot ikke så bra varmt vann. Alt over ca 45'C vil oppfattes som brennende varmt. Dersom det varme vannet er under 45'C og gjennomsnittstemperaturen av det varme og kalde vannet er vesentlig under 37'C så vil totalen bli at man nedkjøles. Jo lavere gjennomsnitt jo fortere vil man nedkjøles.

6094063[/snapback]

 

Hvis kroppen blir utsatt for svingninger mellom kaldt og varmt blir man dårlig. lest om flere eksempler på det.

 

husk at blodet inne i halvdelen av kroppen er varmt når det kommer til hjertet, mens det andre er kaldt. det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Hvis Gud skapte alt, hvem skapte Gud?

6094011[/snapback]

Har aldri hevdet at Gud skapte alt, og kommer aldri til å gjøre det heller. Det jeg sier er at Gud (En makt som ikke er fysisk) kolliderte partikler slik at det ble dannet materie og antimaterie (Big-Bang) :)
Lenke til kommentar
Hvis Gud skapte alt, hvem skapte Gud?

6094011[/snapback]

Har aldri hevdet at Gud skapte alt, og kommer aldri til å gjøre det heller. Det jeg sier er at Gud (En makt som ikke er fysisk) kolliderte partikler slik at det ble dannet materie og antimaterie (Big-Bang) :)

6095163[/snapback]

Hvor kom partiklene fra? :p Altså, du kan klø høl i huet ditt. Du finner ikke ut av det uansett, så slutt å tenk på det. La folk som jobber med slikt drive med på det. Så får de informere oss om det fins noe svar, svaret sitter ikke hos deg uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...