Gå til innhold

Logitech MX 1000 avslørt


Anbefalte innlegg

Jeg bruker/låner ofte en del fellesPC'er forskjellige plasser (på jobb etc). Og det er like småirriterende for meg som høyrehendt hver gang jeg finner musa liggende på venstre side av tastaturet....

 

Å bedømme etter hyppigheten dette skjer så tipper jeg de fleste venstrehendte bruker venstre hånd på musa.

 

Jeg er i hvertfall glad for at jeg er høyrehendt. Hadde sikkert vært mye mye oftere småirritert om jeg var venstrehendt og til stadighet fant musa på høyre side av tastaturet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med huben-oppladbare???  :nei:

:p oppladbare huber, min mx-700 har en spesialkabel som splittes til 1 usb og 1 minijackplugg til power

 

ellers er det en side for m$ fans som er for vestrehendte

http://www.microsoft.com/hardware/mouseand....aspx?handed=lh

 

vet LT har hatt støtte for venstrehendte før men nå tror jeg bare de har høyrehendte og symmetriske mus som pilot o.l

 

ikke lenge til 1 sep :dribble:

 

EDIT Leif og ventetid

Endret av DDFC
Lenke til kommentar

:p oppladbare huber, min mx-700 har en spesialkabel som splittes til 1 usb og 1 minijackplugg til power

 

Tror mer han tenkte på at hubben har plass til å lade batterier også..

nja, med batterimåler i 4 steg og batterier på trolig 1800 mhA er det lite trolig.:cool:

 

så er det jo mulighet for å få tak i batterier på 2300 mhA eller mere, selv bruker jeg Clas Ohlson batterier med kapasitet 2300 men det finnes batterier på 2350+ feks Hanel men da koster det også, ca 200 per 4 stk :no:

 

husk at batterilader bør ha funksjoner for overlading osv. dog skal det nevnes at ni-hm batterier liker ganske godt konstant vedlikeholds ladning. :thumbup:

 

vil også nevne at et batteri vil i praksis ikke ha alltid 2300 mhA men får det etter noen oppladinger og bruk. for å forvirre komplett så er det forskjell mellom produsenter og der noen oppgir 2hA (2000 mhA) så vil andre oppgi 2300 som begge batteriene kan oppnå etter noen ladinger. :hmm:

Lenke til kommentar
Hva med huben-oppladbare???   :nei:

:p oppladbare huber, min mx-700 har en spesialkabel som splittes til 1 usb og 1 minijackplugg til power

 

ellers er det en side for m$ fans som er for vestrehendte

http://www.microsoft.com/hardware/mouseand....aspx?handed=lh

 

vet LT har hatt støtte for venstrehendte før men nå tror jeg bare de har høyrehendte og symmetriske mus som pilot o.l

 

ikke lenge til 1 sep :dribble:

 

EDIT Leif og ventetid

jeg har mx-700.... men hva med mx-1000 ut oppladbare huber??? det er jo dumt...

Lenke til kommentar
I følge nyheten her på HW.no så blir den ikke mer nøyaktig, den blir bare raskere.

Hvis den er 20 ganger raskere, så bør den jo være mer nøyaktig også.. ;)

Hvis den er 20 ganger raskere men med samme nøyaktighet, vil jo det føre til at den føles "rykkete" og klønete, så jeg regner med at den må være mer nøyaktig..

 

Og laser teknikk skulle vel gjøre den mer nøyaktig også, skulle en tro... :p

Lenke til kommentar
I følge nyheten her på HW.no så blir den ikke mer nøyaktig, den blir bare raskere.

Hvis den er 20 ganger raskere, så bør den jo være mer nøyaktig også.. ;)

Hvis den er 20 ganger raskere men med samme nøyaktighet, vil jo det føre til at den føles "rykkete" og klønete, så jeg regner med at den må være mer nøyaktig..

 

Og laser teknikk skulle vel gjøre den mer nøyaktig også, skulle en tro... :p

Hva gjør at du mener laser skal være så mye mer nøyaktig enn LED? Det er jo bare snakk om to metoder å lyse opp underlaget på. Det er jo sensoren som står for nøyaktighet og hastighet.

 

Det at sensoren er 20 ganger raskere betyr ikke at den er mer nøyaktig. Tenk deg to digitalkamera "MX900" og "MX1000". Begge har samme oppløsning, men "MX1000" kan ta 20 ganger så mange bilder på samme tid som "MX900". Bildene får jo ikke noe bedre nøyaktighet/kvalitet av at det blir tatt flere bilder på samme tid.

 

Nøyaktigheten, målt i punkter per mm du beveger musa, forblir altså den samme, men dersom bu beveger musa veldig raskt så får PC'n oppdatert museposisjonen 20 ganger oftere. "MX900" er tross alt rask nok til det meste og beveger seg ikke i rykk og napp fordi det kommer en raskere mus.

 

En god mus blir ikke til "søppel" så snart det dukker opp en etterfølger.

Lenke til kommentar
Hva gjør at du mener laser skal være så mye mer nøyaktig enn LED? Det er jo bare snakk om to metoder å lyse opp underlaget på. Det er jo sensoren som står for nøyaktighet og hastighet.

 

Det at sensoren er 20 ganger raskere betyr ikke at den er mer nøyaktig. Tenk deg to digitalkamera "MX900" og "MX1000". Begge har samme oppløsning, men "MX1000" kan ta 20 ganger så mange bilder på samme tid som "MX900". Bildene får jo ikke noe bedre nøyaktighet/kvalitet av at det blir tatt flere bilder på samme tid.

 

Nøyaktigheten, målt i punkter per mm du beveger musa, forblir altså den samme, men dersom bu beveger musa veldig raskt så får PC'n oppdatert museposisjonen 20 ganger oftere. "MX900" er tross alt rask nok til det meste og beveger seg ikke i rykk og napp fordi det kommer en raskere mus.

 

En god mus blir ikke til "søppel" så snart det dukker opp en etterfølger.

Vel, laser er jo regnet for å være en meget presis teknologi, uten at jeg helt vet hvordan LT sitt system virker..

 

Hvis musen er 20 ganger raskere ved rask bevegelse, så bør jo det bety at den også bør være mer nøyaktig for å kunne være like nøyaktig ved raske bevegelser som den gamle musen var med noe lavere bevegelser.... ;)

Mao, så vil MX1000 virke rar og treg hvis du beveger musen veldig raskt i spill, og den ikke er nøyaktig nok til å reflektere de raske muse-bevegelsene.

 

Selv om en fotballspiller er 20 ganger raskere enn en annen, så betyr jo ikke det noe hvis den raske ikke eier teknikk eller kontroll.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...