Gå til innhold

Logitech MX 1000 avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til info, så har MPX den inne nå  holder meg til 510 forløpigt, gi tilbakemeldinger hvordan den er da.

 

Alternativer er ikke inne SORRY :whistle:

Was?

som du ser på MPX så der det alternativet mx-700 som kan skaffes

den 20 sep kan man få mx-1000 om alt klaffer hos MPX

Lenke til kommentar

Det at sensoren er 20 ganger raskere betyr ikke at den er mer nøyaktig. Tenk deg to digitalkamera "MX900" og "MX1000". Begge har samme oppløsning, men "MX1000" kan ta 20 ganger så mange bilder på samme tid som "MX900". Bildene får jo ikke noe bedre nøyaktighet/kvalitet av at det blir tatt flere bilder på samme tid.

 

Nøyaktigheten, målt i punkter per mm du beveger musa, forblir altså den samme, men dersom bu beveger musa veldig raskt så får PC'n oppdatert museposisjonen 20 ganger oftere. "MX900" er tross alt rask nok til det meste og beveger seg ikke i rykk og napp fordi det kommer en raskere mus.

 

En god mus blir ikke til "søppel" så snart det dukker opp en etterfølger.

Hvilken samplingsrate bruker du med mp3 16BIT :no:

 

Håndbevegelsen er en "analog" bevegelse, (blir vi veldig Fysikkgale kan man ta med Kvantefysikk der alle bevegelse går i steg men det er jo mer og mindre umålelig) det jeg mener er jo at med grove steg bllr målingen 16bit eller 20 ganger mere så blir samplingsraten 320bit :thumbup:

 

jeg må si at på et godt hifianlegg er det vanskelig å høre førskjell på 256 og 320 bit

men mellom 16 og 320 skulle det holde med en sveivegrammofon

 

så derfor vil en øket presisjon i samplingrate/avlesning føre til større mulighet for at datamaskinen får en riktig informasjon om hvor man styrer musa

 

begrensningen er dog litt skjult, i motsetning til mus med ledning, kan samplingsraten bli begrenset av overføringsmekanismen med RF, vi får se om Fast RF er det som begrenser

 

Min er dog bestillt :dribble:

Lenke til kommentar

Det at sensoren er 20 ganger raskere betyr ikke at den er mer nøyaktig. Tenk deg to digitalkamera "MX900" og "MX1000". Begge har samme oppløsning, men "MX1000" kan ta 20 ganger så mange bilder på samme tid som "MX900". Bildene får jo ikke noe bedre nøyaktighet/kvalitet av at det blir tatt flere bilder på samme tid.

 

Nøyaktigheten, målt i punkter per mm du beveger musa, forblir altså den samme, men dersom bu beveger musa veldig raskt så får PC'n oppdatert museposisjonen 20 ganger oftere. "MX900" er tross alt rask nok til det meste og beveger seg ikke i rykk og napp fordi det kommer en raskere mus.

 

En god mus blir ikke til "søppel" så snart det dukker opp en etterfølger.

Hvilken samplingsrate bruker du med mp3 16BIT :no:

 

Håndbevegelsen er en "analog" bevegelse, (blir vi veldig Fysikkgale kan man ta med Kvantefysikk der alle bevegelse går i steg men det er jo mer og mindre umålelig) det jeg mener er jo at med grove steg bllr målingen 16bit eller 20 ganger mere så blir samplingsraten 320bit :thumbup:

 

jeg må si at på et godt hifianlegg er det vanskelig å høre førskjell på 256 og 320 bit

men mellom 16 og 320 skulle det holde med en sveivegrammofon

 

så derfor vil en øket presisjon i samplingrate/avlesning føre til større mulighet for at datamaskinen får en riktig informasjon om hvor man styrer musa

 

begrensningen er dog litt skjult, i motsetning til mus med ledning, kan samplingsraten bli begrenset av overføringsmekanismen med RF, vi får se om Fast RF er det som begrenser

 

Min er dog bestillt :dribble:

Ja, du har forsåvidt rett. Presisjon er en funksjon av nøyaktighet i både X, Y-posisjon og tid. Poenget mitt var bare at den stasjonære presisjonen i X og Y-retning ikke forbedres som følge av kun raskere oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...