Gå til innhold

Hvilken PC hadde du for ti år siden?


friction

Anbefalte innlegg

kunne se på skitne SVGA-bilder med QPEG.

Wheee! Qpeg! :D

 

og kunne spille DOOM uten hakking, så lenge jeg brukte den optionen som gjorde at DOOm ble mye styggere, rent grafisk sett.

 

F5, dobling av pixler. Brukte den en del før jeg oppgraderte til Cirrus Logic VESA-skjermkort og 8MB RAM. :D

Jepp. QPEG var konung... Og så var det en eller annen player jeg ikke husker navnet på jeg brukte til å høre på modules gjennom det skambar lydkortet mitt...

 

Jeg hadde et Cirus Logic Vesa skjermkort jeg også, bare 4 MB ram dog, så jeg ble pent nødt å bruke F5 hele tiden jeg. Spilte jo Doom på fars 386 sx 20 også da. Det var ikke helt herlig...

 

Så en og annen gang hadde jeg en kamerat på besøk med hans maskin (en Olivetti 486 sx 25 som faktisk var ekstremt kjapp. Fant etterhvert ut hva det var som gjorde det, men husker det ikke nå) vi spilte Doom mot hverandre, linket hjennom Com portene våre tror jeg. Gikk i alle fall helt forjævlig hakkete og stygt... Skulle jeg kopiere noen større ting fra far brukte jeg alltid LPT porten, da denne var kjappere. Nå kan det hende jeg har blandet LPT og Com portene, men poenget er i alle fall at de som klager på lagging over nettet i dagens samfunn skulle ha vøre der og sett hva VIRKELIG lagging er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke PC!

Da er det jo ganske unødvendig for deg å svare :roll:

Ikke nødvendigvis unødvendig...

-Hvilken pc hadde du!-

 

Hvilket er ingen! ;):p

 

Hadde heller ikke pc for 10 år siden, for da var eg bare 4 år :tease:

 

EDIT: Ser at IBM var store før i tida.. Min første pc var også IBM :love:

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Jepp. QPEG var konung... Og så var det en eller annen player jeg ikke husker navnet på jeg brukte til å høre på modules gjennom det skambar lydkortet mitt...

Qubic Player !!! :D

 

Hadde en oppgradert versjon som også spillte MP3'er i Win32, men den var dessverre ikke så mye tess i forhold til winamp.

Lenke til kommentar

486DX2 66Mhz. 4, så 8,16 og til slutt 32 mb minne. 1 mb skjermkort tror jeg. husker ikke hd-størrelsen, men den var mye mindre enn en cd i alle fall. kjøpte en creative pakke med soundblaster AWE32 og 4X cd-rom. det var råkult å spille Descent husker jeg! noen som husker "gabbagabbahey"? oh, gode gamle tider!

Lenke til kommentar
Qubic Player !!! :D

 

Hadde en oppgradert versjon som også spillte MP3'er i Win32, men den var dessverre ikke så mye tess i forhold til winamp.

Hmm kan hende... Husker ikke. Tror ikke jeg hadde en slik Windows spiller til Win3.1 med 32 bits plugin.

 

Men når Win95 kom så ble desverre de gode gamle dos-programmene fasert ut. Nå oppdaterte jeg ekstremt sent til win95 da, rett før jeg kjøpte ferdigmaskin fra elkjøp som kom inkludert med win98...

Lenke til kommentar

PC'n jeg hadde for rundt 10 år siden ja..

Husker ikke nøyaktig årstall, men dette var hvertfall rundt den tiden. På loppemarked en eller annen plass i Bergen kjøpte jeg en 086 med 20 megabyte harddisk av merket Sperry (eller noe lignende). Husker jeg stakk innom et firma som holdt til i samme bygg som IBM på Kråkenes for å skaffe MS-DOS. :ermm:

 

Ikke lenge etter (i forbindelse med at jeg flyttet til en avsidesliggende fjord i Finnmark kalt Lebesby) fikk jeg en Olivetti Xana-53 hos min far (modellen med desktop-kabinett) som hadde en Pentium120, 8MB. RAM (som etterhvert ble oppgradert til 80MB. Min første erfaring med å skru på PC)., intergrert 1MB. skjermkort, 1GB. harddisk, 8X CD-rom og intergrert soundblaster 16.

 

Jeg har ingen søsken, min mor og far hadde ingen behov/interesse for data, så jeg hadde denne HELT for meg selv. :D

 

Når jeg ser tilbake var jeg egentlig *sinnsykt* heldig å få maskinen som for alvor vekte min datainteresse. Dette til den nette sum av ~11000kr. Siden da har jeg aldri likt maskiner som kjøpes på elkjøp/expert.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis unødvendig...

-Hvilken pc hadde du!-

 

Hvilket er ingen! ;):p

 

Hadde heller ikke pc for 10 år siden, for da var eg bare 4 år :tease:

 

EDIT: Ser at IBM var store før i tida.. Min første pc var også IBM :love:

Hvis du ikke hadde pc for 10 år siden så har du jo ingen å fortelle om. Det er jo det samme som hvis noen stiller et spørsmål så svare du: Jeg vet ikke. Det liksom unødvendig. Men nå farer vi ganske så OT at jeg tror vi legger dette dø :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var det en flyttbar IBM. En grå kasse som kunne brettes sammen så det så ut som en koffert. Var tyngre enn et vondt år. Men den hadde da plasmaskjerm. Oransje og svarte farger. Kjempeflott maskin. 10mhz tror jeg. Hadde mine første spillopplevelser der med Pacman, Dig Dug og den klassiske Slange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...