Gå til innhold

Jeg vil ha fet lyd til Doom3! (headset nå :P)


Anbefalte innlegg

Hei, pc-høytalerne begynner å bli litt rustne, og siden doom3 har kommet, vil jeg oppgradere. Jeg har tenkt på følgende løsning : denne + to sånne.

 

Ellers sikler jeg litt på hjemmekino anlegg da...men da har jeg hørt at du må ha digital innkanal på lydkort for at du skal få complete surround, stemmer det? og er det vanskelig å koble bilde til pc hvis du skal se en dvd film? tenkt på dette anlegget.

 

 

takker for alle svar!

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du.

 

Selv har jeg følgende opplegg:

 

Creative Inspire 5700 5.1 til pc, (8w pr kanal, ca 30w sub)

og Creative DDTS-100+ Cambridge Megaworks THX 650D (70w pr kanal, 135 ca på sub) til hjemmekino.

Stativer (2 stk) fikk jeg gratis, men det er jo ikke hverdagskost.

Jeg klager ikke over lyden. Det gjør naboene. Mulig jeg selger førstnevnte med stativer meget snart....

Jeg må si meg litt enig og litt uenig med de andre her.

 

5.1 lyd til så lav pris er...tvilsomt. Jeg ville heller gått for

Logitech Z-5300 Høyttaler 5.1 THX til ca. 1695,- (komplett).

 

Hvis du går for Creative er stativer der etter behov, selv har jeg ikke noe sted å sette bakhøyttalerne, så de to jeg fikk trengtes.

Eltax billig-hjemmekino med ca 20w pr. høyttaler?

 

Ville satset litt høyere der. Skjønner ikke helt spørsmålet ditt med lydkortet, men du bør ha en digital ut på kortet som går inn i den digitale kontakten på surround til pc.

Lenke til kommentar

Har selv Z-680 jeg og har ikke turt å kjøre Doom3 på full guffe. *ler* Ikke med tanke på meg og potensiellt dårlig hjerte skadet hørsel, men har ikke lyst til å skremme livet av alle de gamle damene som bor rundt omkring i samme lav-blokka. ;) hehe Er jeg ikke snill? :)

 

[Edit] PS: Kan trygt anbefale Logitech Z-680 om du har budsjettert med 3500 +/-. :) Men fint om du skriver om hvilket budsjett ramme du har tenkt på slik at vi kan hjelpe til med å finne gode sett innenfor ditt budsjett.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
jeg har også tatt en titt på et anna headset Gainward Hollywood 5.1. Er det bedre enn det zalman headsette?

Gainward'en er antakeligvis like dårlig som Zalman'en.

 

Disse 5.1 "Surround" hodetelefonene er ikke spesielt imponerende. De mangler bass, er totalt ubrukelige til musikk og er generelt dårlig lagd.

 

Kjøp heller en vanlig hodetelefon til 6-700,- og få lyd som utkonkurrerer alle PC-høyttalersettene. Du slipper også å plage naboene hvis du vil spille høyt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal gi en anbefaling av headset/headphones til under 1000-lappen må det bli;

 

- Headset: Sennheiser PC 150

 

- Headphones: Sennheiser HD 555

 

Har du et godt lydkort fra før av er vel sistnevnte, altså HD 555, det beste valget.

 

Bestemmer du deg for å bruke mer penger så vil anbefalingen bli:

 

- Headset: Sennheiser PC 155

 

- Headphones: Sennheiser HD 595 eller Sennheiser HD 580.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...