Gå til innhold

Jeg vil ha fet lyd til Doom3! (headset nå :P)


Anbefalte innlegg

Effekten du oppnår med et surroundanlegg er at tidspunktet lydbølgen treffer høyre og venstre øre er litt forskjellig, og at hjernen dermed posisjonerer lykilden i henhold til forsinkelsen. Denne effekten kan kontrolleres bedre når man sender lyd rett inn i ørene, enn om man går veien om å plassere lydkilder på ukorrekte steder i rommet og prøver å optimalisere et slikt oppsett.

 

Ved å bruke virtual surround (som konverterer signaler i surroundformat til tidsforskjøvet stereosignal), kan man oppnå tilnærmet perfekt surround på et stereo-headset.

 

Derfor er hodetelefoner bedre enn et surroundsett.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Høres ut som du har peiling på dette. Jeg syntes nå selv at det fungerer utmerket med mitt creative surround-sett. (selv om jeg bruker et koss r-55 headsett når jeg skal spille med mic og når det er andre i huset)

 

Når jeg er alene og skal spille doom/hl2 og andre 1player fps spill setter jeg 5.1 lyden på full guffe :yes:

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, så er det viktigst at de gode å ha på og at de isolerer. Og har en grei lyd, med bass.. Det blir mye penger med et headset til 1000 kr eller lignende..

 

Men dette da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOSSUR18

 

Det funker vel greit nok.. Noen som har et slikt?

Kan ikke se at noen andre har kommentert de... Men de er sikkerlig elendige!!!!! jeg har et Koss headsett og de låter konge i forhold!

 

En kamerat av meg hørte på mine og bestemte seg av den grunn å kjøpe koss han oxo. Men han skulle ikke ha mic så han trodde han gjorde et bra kjøp med koss UR18. Men nå angrer han sikkerlig. Lyden suger......

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, så er det viktigst at de gode å ha på og at de isolerer. Og har en grei lyd, med bass.. Det blir mye penger med et headset til 1000 kr eller lignende..

 

Men dette da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOSSUR18

 

Det funker vel greit nok.. Noen som har et slikt?

Kan ikke se at noen andre har kommentert de... Men de er sikkerlig elendige!!!!! jeg har et Koss headsett og de låter konge i forhold!

 

En kamerat av meg hørte på mine og bestemte seg av den grunn å kjøpe koss han oxo. Men han skulle ikke ha mic så han trodde han gjorde et bra kjøp med koss UR18. Men nå angrer han sikkerlig. Lyden suger......

koss R70 B er bedre enn Koss UR40 ja.. Men koss UR40 er ikke så altfor gærlig med tanke på prisen..

Lenke til kommentar
all rise people! jeg fant en link, der de til og med trekker fra VAT, slik at du slipper å betale mums både i england og i norge:

Dersom den blir sendt i posten blir det moms og fortollingsgebyr på varen.

 

(Du er heldig dersom den glir rett igjennom i og med at pakken er så stor)

 

Det er bare varer under 200.- som man slipper norsk moms på.

Lenke til kommentar
all rise people! jeg fant en link, der de til og med trekker fra VAT, slik at du slipper å betale mums både i england og i norge:

Dersom den blir sendt i posten blir det moms og fortollingsgebyr på varen.

 

(Du er heldig dersom den glir rett igjennom i og med at pakken er så stor)

 

Det er bare varer under 200.- som man slipper norsk moms på.

Tror ikke det var det han mente, selv om det var uklart skrevet.

Men dyrt blir det ja, ca. 200 kr over lefdal-prisen.

Lenke til kommentar
Men dette er snakk om UR18 da. Det vil jeg ikke ha om jeg får det gratis.

 

UR40 vet jeg ikke noe om ;)

mente UR18 :blush: ..

 

Er det så dårlig lyd i den med tanke på prisen da.. Kanskje du er vant med et headset som gir mye bedre lyd, og når du da hører UR18 så synes du den er veldig dårlig i forhold..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...