Gå til innhold

Jeg vil ha fet lyd til Doom3! (headset nå :P)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, tja utgangspunktet var å få tak i et headset som er godt for øra og i tillegg ligge rundt ørene slik at det demper lyd til en viss grad.. Samtidig vil jeg ha god lyd, gjerne litt fin god bass.. Hva har du å anbefale? Hvilken netshop leverer headsettet? Jeg har ikke lyst til å bruke 800 kr egentlig.. 500 - 600, greit..

 

btw: tnx for info  :thumbup:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHEH2270

dyr men, er den verdt det? Hva mener du jens? Passer den til mine krav?

Noe av det beste du får (til under 1.000,-) av litt store saker, er Sennheiser HD555. Denne ligger på rundt 800,-, og låter bra til prisen, fyldig og fint, men litt "høflig", kanskje. HD555 er absolutt stor nok til å ligge rundt ørene. Putene er lagd av velur, mykt og fint altså. Merk at HD555 er helt åpen, lyd slipper inn og ut.

 

Sennheiser EH2270 som du nevner, får litt av samme kritikken som EH2200. Den er grei nok, men det finnes til dels mye bedre alternativer til prisen. De er visst lagd for studiobruk, og da kan lyden ofte bli litt kjedelig for "vanlig" bruk.

 

Bruk "Produktguide" her på HW.no for å finne webshops som har diverse hodetelefoner. HPX.no har ganske bra tekster på hodetelefonen de fører (Sennheiser og Beyerdynamic).

Endret av JensL
Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, så er det viktigst at de gode å ha på og at de isolerer. Og har en grei lyd, med bass.. Det blir mye penger med et headset til 1000 kr eller lignende..

 

Men dette da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOSSUR18

 

Det funker vel greit nok.. Noen som har et slikt?

Hmm...en stor, lukket hodetelefon til godt under 300,-?

Vel, Koss UR18 kan vel være grei nok, men ikke forvent mirakler til den prisen. Det er svært vanskelig å lage billige lukkede hodetelefoner som låter bra i tillegg. Da hadde nesten vurdert en åpen i stedet.

 

Stikk innom en butikk og hør på dem, kanskje de funker bra til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Tusen takk... Nei jeg er virkelig forvirret egentlig.. Lurer indelig hvor mye penger jeg skal bruke på headset.. Og jeg krever ikke at lyden skal være kjempebra, men vil gjerne kjenne basstrykket og at den kan spille nogenlunde høyt.. Derfor tenkte jeg på UR18.. Dyr var den heller ikke.. Er de gode å ha på hodet? så slik ut.. Mye koster de i butikken?

Lenke til kommentar

Kjøp Medusa du :thumbup:

 

jeg har de selv og de er seriøst geniale.

har ikke angra et sekund.

 

jeg var i trondheim på OSK(norske leverandøren av medusa) for omtrent 2 måneder siden og de sa at headsettet skulle komme i alle elkjøp butikker i løpet av en uke... jeg klarte ikke å vente så jeg bestillte de fra play.com og (de SENDER til norge)

 

jaja, har ikke mer å si om medusa enn at d er å anbefalle på det største :dribble:

Lenke til kommentar
... jeg klarte ikke å vente så jeg bestillte de fra play.com og (de SENDER til norge)

De sender ikke alt som går under klassifikasjon "gadets" som inkluderer slike ting som hodetelefoner. Ihverfall gjør de ikke det nå,og har ikke gjort det på en god stund. Jeg vet, jeg prøvdne nemmelig dette før jeg tok omveien gjenom engelskmannen jeg kjennte.

 

Kan være at du betille før disse reglene kom på plass, men nå går det ihvertfall ikke ved mindre du kjenner noen i UK som du kan mellom-sende dem til.

 

Dette SCUPLTOR headsettet som er omtalt tidligere i tråden er dog sansynligvis enten det samme headsettet teknisk-sett, eller i det minste veldig nært relatert, så det er nok et godt alternativ til de som må bestille fra Norge.

 

Ellers er jeg enig. I sin prisklasse, er det "ingenting" som slår Medusaen =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ja, men sculptor har vel ikke mic.

Det har azona, men da snakker vi 699+150 kroner frakt og oppkravsgebyr= 849 kroner.

Det blir litt i stiveste laget for meg, når Medusa (som har litt bedre puter og ser stiligere ut) antakelig kommer til å havne i 500-kronersland (regner med at elkjøp tar mindre avanse/får lavere inntakskostnad enn computerpartner eller hva de het).

Lenke til kommentar
hmm, tja utgangspunktet var å få tak i et headset som er godt for øra og i tillegg ligge rundt ørene slik at det demper lyd til en viss grad.. Samtidig vil jeg ha god lyd, gjerne litt fin god bass.. Hva har du å anbefale? Hvilken netshop leverer headsettet? Jeg har ikke lyst til å bruke 800 kr egentlig.. 500 - 600, greit..

 

btw: tnx for info  :thumbup:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHEH2270

dyr men, er den verdt det? Hva mener du jens? Passer den til mine krav?

Noe av det beste du får (til under 1.000,-) av litt store saker, er Sennheiser HD555. Denne ligger på rundt 800,-, og låter bra til prisen, fyldig og fint, men litt "høflig", kanskje. HD555 er absolutt stor nok til å ligge rundt ørene. Putene er lagd av velur, mykt og fint altså. Merk at HD555 er helt åpen, lyd slipper inn og ut.

Disse sitter på hodet mitt akkurat nå, og jeg er veldig fornøyd. Venter bare på min headsave.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Play.com sender Medusa til Norge! Har nettopp fått et par og er kjempefornøyd. Til spill og DVD gir de en mye bedre lydfølelse enn stereo hodetelefoner (dog ikke musikk). Foretrekker disse fremfor mitt 4.1 høyttalersystem. Bassen som lydeffekt er meget god og du får en ganske god surround-følelse. Men du hører litt støy/susing når du skrur volumet høyt opp (S/N 60 dB). Prisen ble 500 kr. + 24% mva + 130 kr. i ekspedisjonsgebyr. Play.com har den beste prisen såvidt jeg vet.

 

Men importøren OSK i Trondheim får disse snart og de kan da bestilles gjennom bl.a. Elkjøp og Euronics. Vet ikke hva utsalgsprisen blir.

 

Summa summarum: Anbefaler Speed-Link Medusa 5.1 til spill og DVD. Basta

Lenke til kommentar

Var på OBS for en stund siden og etterspurte det, men det virket ikke som om de hadde planer om å ta det inn i standardsortimentet, dvs. det lå ikke inne i datasystemet deres.

 

Jeg fikk nummeret til en lokal innkjøpsansvarlig som jeg kunne ringe, fant igjen lappen for et par dager siden, så jeg kunne jo tatt en telefon når jeg får tid.

 

Jeg antar at OSK har et standardsortiment hos hver kjede, og at de må bestille varer som er utenfor dette på eget initiativ fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg gidder å ringe, for jeg er veldig lunken på å kjøpe headsettet. Skjønner ikke vitsen med surround når høyttaleren sitter 0.5 cm fra øreåpningen, effekten kan jo simuleres tilnærmet 100% i software...

 

Men hvis noen andre som bor i Trondheim er keen på å bestille et fra OBS, kan dere få nummeret til innkjøpsansvarlig for elektronikk der ved å PM'e meg, evt. kan dere jo bare gå i butikken og spørre sjæl hvis dere bor andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...