Gå til innhold

Jeg vil ha fet lyd til Doom3! (headset nå :P)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det DESIDERT beste surround headsettet du kan skaffe deg er Speedlink Medusa 5.1

http://www.play.com/play247.asp?page=title...EC&title=172076

 

Den er i en helt annen kategori i forhold "skvipet" som Zalman og Trust blir i forhold. Spesielt i lydkvaitet, men også i komfor er disse helt eksellente, og står til og med veldig sterkt i forhold til de store dyre stereo-modellene fra Koss når det kommer til musikk og annen ikke-surround lyd.

 

-Fløyels-dekkede klokker

-Høykvalitets bevegelig mic integrert, perfekt for gamers.

-Egen høy-kvalitets mini-forsterker for headsettet (med passthrough til åpen annlegg ect.)

-Vanvittige bass-elementer gjør at du kan få så mye bass som du overhodet ønsker. De er så kraftige at du kunne nesten fått headsettet til å riste av hodet ditt om du så ønsket =) Veldig snaxxent å kunne ikke bare høre, men også "føle" et pumpehagleskudd i Doom3 hehe =)

 

Kort og godt, en enormt god deal. jeg forstår nesten ikke hvordan de kan koste så lite, da alt virker gjennomsyret av kvlaitet og utførelse, men du likevel får så mye i pakken. Desverre er det et stort problem. Vanligvis koster disse nesten dobbelt så mye (hvorfor de er så billig fra play vet jeg ikke), og play.com sender ikke "gadets" til Norge av ukjennt grunn. Jeg kjennte heldigvis en engelskmann godt nok til at han bestillte dem ogs sendte dem til meg. Jeg har ikke angret et sekund! =)

 

Og ja... jeg har prøvd bøde Zalman og Trust surround headsettene, og de kommer ikke i nærheten IMO.

 

Har du en mulighet til å få fatt i disse, så er det ingen forran og ingen ved siden IMO. Det er mine 2 øre.

 

EDIT: her er tre tester som bygger opp under det jeg har sagt. Dette headsettet bare rocker villt, og det er skjeldent jeg oppmuntrer til et produkt så ubetinget =)

http://www.gurureview.co.uk/index.php?opti...ask=view&id=141

http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...3D2247&lp=de_en

http://www.firebox.com/?dir=firebox&action=product&pid=691

Obs! Den midterste linken er til en maskin-oversatt tysk side, så setninger kan høres litt merkeige ut.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hvis du kjøper fra Play.com og totalprisen kommer over 200 NOK så må du selvsagt betale moms osv, men ikke toll

Ikke når kompisen min sender det som gave. Som sagt går det ikke å kjøpe det vanlig uansett pga. de IKKE SENDER til Norge når det gjelder "gadets" (som inkluderer ting som headsets).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
De klokkene der så jo veldig lovende ut Stigma, men søk på "medusa" i prisguiden gir bare treff hos StartIt (norges styggeste webshop), og de virker ikke til å føre de lenger. Prisen er listet til 550 hos hardware.no.

 

Fant de også hos ComputerPartner til 599, som ikke tar de inn lenger...

http://www.computerpartner.no/shop/catalog...products_id=300

 

:(

Ja, det ser ut som de er blitt solgt på et tidspunkt på et par mindre webshopper her til lands, men på dags dato tror jeg ikke det er mulig å få fatt i dem i Norge, desverre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
headsette du foreslo møter konkuranse fradette

Hadde ikke hørt om disse før. Etter å ha lest et par kjappe tester på nettet så ser det ut som om disse definitivt er en annen versjon, eller utgave av det samme produktet. Samme forsterker (helt dønn lik), samme mic, samme fancy fløyels-innpakning og klokke-kledning, samme selector på ledingen.

 

Designet er likevel ikke helt likt. Disse ser littegrann kjipere ut i mine øye. litt for plastikk-fantastic look, me selve klokkene ser ut som de er veldig like utenom fargen. I følge noen av testene virker det som om diskanten kanskje ikke er like god som på medusa headsettet. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å si, siden det er forskjellige siden som har testet. Det er fint mulig at produktet er helt identisk med unntak av det kosmetiske.

 

Kanskje et annet firma som har overtatt produksjonen eller noe i den dur? Det er ihvertfall definitivt en link mellom de to.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
headsette du foreslo møter konkuranse fradette

Hadde ikke hørt om disse før. Etter å ha lest et par kjappe tester på nettet så ser det ut som om disse definitivt er en annen versjon, eller utgave av det samme produktet. Samme forsterker (helt dønn lik), samme mic, samme fancy fløyels-innpakning og klokke-kledning, samme selector på ledingen.

 

Designet er likevel ikke helt likt. Disse ser littegrann kjipere ut i mine øye. litt for plastikk-fantastic look, me selve klokkene ser ut som de er veldig like utenom fargen. I følge noen av testene virker det som om diskanten kanskje ikke er like god som på medusa headsettet. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å si, siden det er forskjellige siden som har testet. Det er fint mulig at produktet er helt identisk med unntak av det kosmetiske.

 

Kanskje et annet firma som har overtatt produksjonen eller noe i den dur? Det er ihvertfall definitivt en link mellom de to.

 

-Stigma

De har jo bass-boost, vet ikke hvor det gjøres ? Ser vel ut som en redesign av hele skiten ? Synd at de ikke kom helt til topps lydmessig, jeg er litt lunken på å bruke 600 + frakt for øreklokker som har svakheter... da kan man heller vurdere sennheiser pc-150.

 

Jeg har jo i og for seg Koss Porta Pro, men føler at det er deiligere å bruke klokker, pluss at jeg trenger noe med mic.

Lenke til kommentar

Heisan!

 

Spiller Doom3 med og uten høreklokker og det eneste er at da er det kun du som hører lyden (duh), men skrekk opplevelsen blir det samme :p

 

 

 

Den advarselen på spillet med hjertesyke og sarte sjeler ikke bør spille er nok THE understatement of the year :cry:

Nå orker jeg ikke å spille mer for i dag...vart skræmt no ja :blush:

Lenke til kommentar
Jeg glemte å legge lik til testen på scupltor headsettet. best om du leser det selv egentlig. Det er nok stor sjanse for at hardwaren i disse og medusa'en er lik.

 

-Stigma

Ja, ser ut som om alle de tre bygger på samme grunnmodellen. Har lest testen, og ble ikke helt fornøyd med diskantomtalen, men jeg regner med den hadde vært den samme for medusa.

Lenke til kommentar
Jeg glemte å legge lik til testen på scupltor headsettet. Det er nok stor sjanse for at hardwaren i disse og medusa'en er lik.

 

Hmm. Det er mye snakk om lik her.

Er det organiske headset vi snakker om? :hmm:

Vi snakker om dette:

http://www.computerpartner.no/shop/catalog...30530c61f90dba2

headsettet som heter SCULPTOR, og tydeligvis er en annen produksjonsvariant av Mdusa, eller produsert under et annet brand ect. Nesten alt er ihvertfall helt likt, og bare designet på selve klokkene er det eneste som skiller deg nevneverdig. Derfor anntar jeg at det også er godt mulig at de innholder de samme tekniske spesifikasjoner, spesielt siden selve "klokkene" på headsettet er veldig like, unntagen farge.

 

Forklarte dette det du lurte på?

-Stigma

 

PS: er ikke med på hva du mente med "organisk" headset

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jeg glemte å legge lik til testen på scupltor headsettet. Det er nok stor sjanse for at hardwaren i disse og medusa'en er lik.

 

Det var bare en spøk.

 

Lik kan både bety "identisk" og "død kropp"...

 

Og med den siste tolkningen fikk jeg assosiasjoner til fremtidens organiske datamuligheter....

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...