Gå til innhold

advarsel mot Smart SMS


Anbefalte innlegg

Jeg har fått meldinger fra flere kompiser... faen hvor dumme er egentlig folk i dette landet?

 

Det er jo jævlig åpenbart at det er lureri...

 

De er i en såkalt "prøveperiode", der man ikke får utbetalt noe. Så man sier altså ja til å motta reklame uten å få betalt for det! Jeg tipper at de kan være i denne prøveperioden ganske lenge og gi ut masse reklame til godtroende idioter uten å utbetale ett øre. Og så kan de når som helst avslutte prøveperioden og vips er de ferdig... de har tjent poenger på å selge reklame uten å gi mottakerne ett øre ;)

 

Selv om de hadde utbetalt, står det at de ikkke vil gjøre det før du har oppsamlet 200 kroner (dette har de jo egentlig bare funnet på, de har aldri noen planer om å utbetale noe som helst)... hadde de fortsatt prosjektet og aktivert betaling, kunne de bare sørge for at jo nærmere du kom 200, jo mindre reklame fikk du slik at du aldri faktisk nådde 200 og aldri ville være i stand til å kreve pengene.

 

Sånt har vært gjort i utlandet før mange ganger.

 

Jeg hadde håpet folk her ikke var like dumme, men de har visst allerede over 7 tusen medlemmer... skjønt, de kan godt ha jukset med det tallet også ;)

 

Det største tegnet på at det er tull er hva de lover.. 1 krone per sms du mottar.... er folk virkelig så store idioter at de tror noe firma har råd til å betale 1 krone for en bitteliten sms-reklame per kunde, særlig når kunden så lett også kan lure tjenesteleverandøren og generere i teorien (fordi penger vil de aldri få ut uansett) masse gratisinntekt.

 

:nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det en som har skjønt detta :) Har fått masse reklame om dette jeg også og var bare en rask tur innom siden deres for å ta en titt (Desverre) men jeg har på ingen som helst måte tenkt til å melde meg inn i det der ;) Har vært med på noe lignende før og tro meg, du tjener nok ikke akkurat masse penger i forhold til hva de tjener! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nei...heldigvis ble det første forsøket stoppet av mod her..

Jeg har også vært innom int.nettsiden Deres og ble ikke videre imponert.

 

Kreative sjeler, fortjener ros om de finner på noe lurt...

 

Men, alvorlig talt. Penger vokser ikke på trær.

Skygg unna dette.

Lenke til kommentar

De runder sikkert 10 000 medlemmer i dag....de aller fleste er vel naive yngre folk som tror de virkelig skal tjene noen penger på dette....jeg tror aldri i livet de får noen form for sponsorer, og om de gjør det så er det vel snakk om 1 sms i mnd? Uansett, tviler på de kommer sålangt...de blir vel stoppet håper jeg, for dette er så dumt så det går ann å bli....pyramidespill på sitt fremste :thumbdown:

 

Pyramidespill er og blir ulovlig, og all denne spammingen om folk som krangler om å verve gjør meg gal.

 

Ser du en som reklamerer, så ser du også mobilnummeret hans...da bare går du ikke på gulesider.no og spammer fyrentilbake med gratis sms så det dundrer , og anmelder fyren på siden deres ;-)

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar
Uansett, tviler på de kommer sålangt...de blir vel stoppet håper jeg, for dette er så dumt så det går ann å bli....pyramidespill på sitt fremste :thumbdown:

 

Pyramidespill er og blir ulovlig, og all denne spammingen om folk som krangler om å verve gjør meg gal.

Jeg er ikke medlem i Smart SMS, men før du kaster beskyldninger rundt deg så bør du sette deg inn i hva du snakker om. Nå har ikke jeg lest så mye om Smart SMS, men jeg kan aldri tenke meg at dette er et pyramidespill.

 

Men en ting skal jeg være enig i, spamingen skulle jeg klart meg uten...

Lenke til kommentar
Uansett, tviler på de kommer sålangt...de blir vel stoppet håper jeg, for dette er så dumt så det går ann å bli....pyramidespill på sitt fremste  :thumbdown:

 

Pyramidespill er og blir ulovlig, og all denne spammingen om folk som krangler om å verve gjør meg gal.

Jeg er ikke medlem i Smart SMS, men før du kaster beskyldninger rundt deg så bør du sette deg inn i hva du snakker om. Nå har ikke jeg lest så mye om Smart SMS, men jeg kan aldri tenke meg at dette er et pyramidespill.

 

Men en ting skal jeg være enig i, spamingen skulle jeg klart meg uten...

Jeg er ikke medlem i Smart SMS, men før du kaster beskyldninger rundt deg så bør du sette deg inn i hva du snakker om. Nå har ikke jeg lest så mye om Smart SMS, men jeg kan aldri tenke meg at dette er et pyramidespill.

 

Les posten min nøye... les siden deres nøye... tenk gjennom det...

kommer du til en annen konklusjon enn at dette veldig sannsynlig er enda

en scam, vil jeg gjerne høre det!

 

Min påstand er at ingen av disse som har meldt seg på vil noensinne få

_ETT_ eneste øre. Min påstand er ikke engang at det ikke er verdt småpengene;

Min påstand er så direkte som at man vil ikke engang tjene småpenger, man

vil tjene NULL.

 

Jeg har sett eksakt like forsøk i utlandet før. Tull alt sammen.

 

Samtidig finnes det også noen få ekte forsøk på å få til et slikt konsept... de er kjennetegnet av at de tilbyr langt mindre enn en krone per reklame ;) Hadde de tilbudt 20 øre per sms hadde jeg muligens gitt dem litt tid til å bevise at de

ikke scammer, men når man går rett for 1-kronen, noe som er et veldig urealistisk høyt beløp dvs det er ikke en forsvarlig reklameinnvestering for firmaer, da tyder det veldig sterkt på at de bare tar en kjapp en på deg ;)

 

Et legitimt firma som tilbyr deg reklamebanner gir deg vanligvis f. eks. 10 ører per reklamebanner... og et reklamebanner kan si mye mer enn en stakkars liten tekstmelding på 160 tegn, og en sms koster også mer å sende ut enn en reklamebanner koster å sende ut. 1 krone er totalt urealistisk.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

hva med å vente og se, har meldt meg inn for å se hva det er. hvis det er mye tull så skal jeg la dere vite det, men har ennå tilgode å få noe sms av dem ennå. tviler på om jeg kommer til å bli rik på dette men hvis det blir noen kroner så sier jeg ikke nei takk. er dessuten veldig enkelt å melde seg ut derifra

Lenke til kommentar
hva med å vente og se, har meldt meg inn for å se hva det er. hvis det er mye tull så skal jeg la dere vite det, men har ennå tilgode å få noe sms av dem ennå. tviler på om jeg kommer til å bli rik på dette men hvis det blir noen kroner så sier jeg ikke nei takk. er dessuten veldig enkelt å melde seg ut derifra

Jeg håper du leste og er klar over at de er i en "prøveperiode" slik at alt du mottar er utenfor denne såkalte betalingen de vil bedrive en dag...

 

Så hvorfor signer du? Du får 0 penger for det, selv om de måtte være seriøse.

 

Hvis de er seriøse og faktisk gir noe penger, kunne du vel heller joine når de går ut av prøveperioden og faktisk gir deg penger?

 

Men vent og se de vil aldri gå ut av prøveperioden.

 

Du bet på, gratulerer! Og hvis du påstår de er seriøse... hva så, du får fortsatt 0 penger i prøveperioden så du utsetter deg altså basically for hvem vet hvor mye reklame for 0 kroner i gjengjeld :p Uansett hvordan jeg enn ser på det så virket det som et dårlig move fra din side men værsågod ;)

Lenke til kommentar

sitat fra siden:

 

Provisjonsrekka er nå under utarbeidelse, men vi ser for oss at det blir omtrent slik:

 

Får du med flere på Smart-SMS, vil du få 25 øre per melding disse mottar, ytterligere 25 øre for neste ledd, og siste provisjonsledd er 4. ledd, der du også får 25 øre

 

merk dere ordet vi ser for oss at det blir omtrent slik:

De som driver dette har en visjon.....en veldig usannsynlig visjon.... dvs det er slettens ikke sikkert det blir slik som det står....ingenting er sikkert her....

 

Jeg leste også en setning "Vi tar forbehold om endringer under testperioden"

 

De kan da vri og vrenge på alt de vil, og de som er så godtroende å ha meldt seg inn kan plutslig på 50 sms osm koster 10 kr stk, og de har ingenting de skulle ha sagt......dette var da bare et grovt exempel, men tingen her er at ALT er bygget på en visjon,,,,og det er bare et stort "usikkerhets" prosjekt......

 

Mange kamerater har sagt de har hørt om smart-sms på tv, og at der sier de at det aldri verden kommer til å bli lovlig, og at alt bare er en stor spøk!!

 

Ta mitt råd...meld dere ut før dere roter dere oppi noe dere kommer til å angre på......

 

Dessuten har denne "kampanjen" allerede brøte så mange lover i norge at det ALDRI VERDEN kommer til å¨bli "lovlig innført"

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar
Les posten min nøye... les siden deres nøye... tenk gjennom det...

kommer du til en annen konklusjon enn at dette veldig sannsynlig er enda

en scam, vil jeg gjerne høre det!

Det er jeg fullstendig enig i, selv om fortetningsideen er grei nok så er provisjonssatsene ALT for høye til at noen annonsører skal være villige til å betale for tjenesten.

 

Men folk børe lære seg hva et pyramidespill er, før de kaller alt og alle for nettopp det.

Lenke til kommentar

Lite reknestykke:

For å makse ut "treet" under deg treng du ca 1200 personer sidan betalinga er i fire ledd

deg- (1,-)> 10(0.25)-> 100(0.25)->1000(0.25)

For å då finne ut kva dei må ta for kvar sms for at dette skal fungere.

1 (din pris) + 0.25 (personen som rekrutterte deg + 0.25 for han over der + 0.25 for han over der igjen.

 

Dette selskapet vil betale ut 1.75 ,- reklamesms til sine "mottakere" så kjem deira kostnad med utsendelse /drift av server = minimum 0.25

Kvar lille sms reklame vil då ha kostnad på ca 2,- før selskapet skal ha sin fortjeneste.

Så er det store valget:

betaler dyre dommer for sms reklame eller heller ta annonseringa på meir normal måte gjennom aviser/nettstader o.l (som også er blilligare)

 

 

Det eg trur dette foretaket prøver seg på er å bygge opp ein kundedatabase med nr som har godkjent reklame mottak og så selger dei denne til eit anne sleipt rekalmefirma, og så hagler det inn med reklamesms utan moglegheit til å stoppe det.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Det eg trur dette foretaket prøver seg på er å bygge opp ein kundedatabase med nr som har godkjent reklame mottak og så selger dei denne til eit anne sleipt rekalmefirma, og så hagler det inn med reklamesms utan moglegheit til å stoppe det.

Du beskriver nok den reelle intensjonen med denne virksomheten her ja.

De som har meldt seg på vil nok i fremtiden få en haug med sms-spam-reklame :)

 

Gratulerer til de som har meldt seg på! hehe.. må bare le.. tror dere virkelig at penger bare ramler ned i lommene deres?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...