Gå til innhold

advarsel mot Smart SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som i det hele tatt har lest news på siden deres? Hello? De er faktisk godkjent av forbrukerådet. Og investorene er reelle. Så skjerpings, slutt å være så furtne for at dere ikke har noen venner å verve.

Folk er jammen dummere enn jeg trodde - er lov å bruke den kula som sitter på skuldrene av og til:

 

Det finnes ingen "godkjenning" fra Forbrukerrådet - fordi Forbrukerrådet ikke godkjenner noen verdens ting av produkter eller tjenester.

 

Ergo en usann, og i beste fall, latterlig påstand fra ######.no

Lenke til kommentar

Fra siden deres..:

<sitat>

Det er nå fastsatt at prøveperioden er over i månedsskiftet september/oktober, med forbehold om at vi har fått 100.000 medlemmer.

 

</sitat>

 

 

"med forbehold om at vi har fått 100.000 (!) medlemmer" ??

Lykke til med det, den prøveperioden kommer til å vare ett par år.. :w00t:

Lenke til kommentar
Så skjerpings, slutt å være så furtne for at dere ikke har noen venner å verve.

De eneste jeg vil unne dette søppelet må være mine eventuelle fiender.

Noen som vet hvor mange meldinger de planlegger å sende ut? Seriøst eller ikke - det vil vel antakelig ta et års tid å tjene 200 kroner. Tror jeg satser på å pante flasker i stedet :cool:

Lenke til kommentar

Fikk tre "innbydelser" her om dagen, spesielt fra en "hardcore MLM mann". Ikke bare tviler jeg på forretningsideen, men jeg hater den "du er min venn, så gjør meg en tjeneste å kjøp fra meg" holdningen. Du blir presset av venner til å gjøre noe du egentlig ikke vil, synes det er et kvalmt salgstriks. Btw så er jeg egentlig veldig kapitalistisk...

Lenke til kommentar

De har nå passert 56 300 medlemmer! Bare 2500 siste uke, så denne "prøveperioden" er sikkert snart over. Oppstart vil bli i månedsskiftet september oktober så sant de har nådde "målet" sitt om 100 000 medlemmer!

 

De vil sende ut max 2-4 sms meldinger hver dag så at bruker ikke vil bli overlesset med meldinger som igjen vil føre til at han/hun går lei, og melder seg ut, som for øvrig kan gjøres når som helst.

 

Og til dere som lurer på om dette er et "pyramidespill" så kan jeg sitere fra siden:

 

"Nei,######.no er ikke pyramidespill. Alle kan her velge hvor mange de selv vil fortelle om ######.no videre til, og er ikke låst til for eksempel hvilket nivå man må legge en ny person på. I tillegg er det fullt mulig å melde seg inn uten å bli tipset av noen andre.

 

Den største forskjellen på ###### og det man kaller nettverksspill er at pengene som blir utbetalt ikke under noen omstendighet kommer fra andre brukere av systemet, men fra de bedriftene som kjøper sms-utsending av oss. "

 

Bare så det er sagt, så er jeg ikke medlem selv! :nei:

Lenke til kommentar
De vil sende ut max 2-4 sms meldinger hver dag så at bruker ikke vil bli overlesset med meldinger som igjen vil føre til at han/hun går lei, og melder seg ut, som for øvrig kan gjøres når som helst.

Det finnes allerede et firma som sender ut reklame sms på lik linje med smartsms, men ingen "privatpersoner" tjener på det.

 

Regner med at de fleste har hørt om eurobate?

De sender nemlig ut reklame sms'er.

 

De har:

250.000 nordmenn har registrert seg på Eurobate.com og har gitt sitt aktive samtykke til å motta reklame via SMS og E-mail.

 

Disse har registrert alder, postnummer og kjønn og kan segmenteres etter kampanjens ønskede målgruppe.

 

Alle våre profiler har mobil og tilgang til PC. Gjennomsnittsalder er 22.3 år, hvorav 55% er gutter og 45% er jenter.

Altså et svært godt valg når det gjelder utsendelse av reklame sms.

Jeg ble selv medlem av eurobate i 2000 fordi da fikk du gratis ringelyder++ hvis du sa ja til å få reklamesmser en gang i blandt.

 

Hvor mange meldinger har jeg fått? Tja... Kanskje 2 i måneden?

 

Sjansene for at en vil få den perfekte "pyramiden" i smartsms så du tjener 250kr pr melding er lite sannsynlig. Og hvorfor vil et firma heller annonsere via smartsms enn via eurobate? Eurobate har (ihvertfall hitill) flere medlemmer og de har drevet med dette lenge og kan "gamet".

 

Det jeg prøver å få frem er at det er høyst tvilsomt at smrtsms vil få mange annonsører. Og de annonsørene de får vil ofte være (ihvertfall med erfaring fra eurobate) innbydelser til nye utesteder, billig lagersalg osv. Det sier seg selv at en annonsør ikke vil sende ut (og betale masse) reklame smser for et lagersalg som befinner seg i oslo, til folk som bor i bodø. Annonsørene til et nytt utested har liten innteresse i å sende ut innbydelser til folk under 18år, det er bare bortkastet penger. Jeg sier ikke at du ikke vil tjene penger på smartsms, men ikke forvent deg noen stor rikdom.

 

Tenk deg "pyramiden" til smartsms, se for deg at gutta bak eurobate står på toppen av en pyramide med 250000 folk under seg, og ingen andre enn dem selv får noe av overskuddet! Med de satsene til smartsms så burde jo eurobate gutta vært norges rikeste menn snart!

 

Kort oppsummert, smsmarkedsføring er ikke noe nytt i norge, og de som driver med det tjener selvfølgelig gode penger, men ikke nok til at de kan dele det med halve norge og at alle blir rike.

 

Et kort spørsmål, hvor mye tror dere at det faktisk er mulig å tjene via smartsms? Altså ikke etter hva som står på sidene deres, men hvor mye du vil få inn på kontoen hver måned? Gi et ca anslag, hadde vært spennede å høre forventningene.

 

For mer info om selskapet eurobate og deres tjeneste se www.eurobate.no

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Noen som i det hele tatt har lest news på siden deres? Hello? De er faktisk godkjent av forbrukerådet. Og investorene er reelle. Så skjerpings, slutt å være så furtne for at dere ikke har noen venner å verve.

Ser jo ikke slik ut her da men.....

 

"- Si ja til å motta reklame på SMS, og du kan få inntekter opp mot 200.000 kroner årlig, lokker selskapet Smart SMS. Nå ber Forbrukerombudet om bevis.

Forbrukerombudet har bedt Smart SMS redegjøre for mulighetene til å vinne 200.000 kroner, slik det lokkes med i en vervekampanje.

I et brev til Smart SMS skriver ombudet at de er kritiske til hvordan konseptet markedsføres."

Lenke til kommentar

Jaja, enhver sin lyst. Har fått slike innbydelser jeg også, på samme måte som jeg fikk for et par år siden når Natures Own var på gang. Jeg sier nå som jeg sa den gang, nei takk, jeg ønsker ikke å plage de jeg regner som venner for alt de er verdt. Jeg mener det at venner er mer verd enn penger.

 

Og selv om det i utgangspunktet er allright å tilby venner "gode måter" å tjene penger på, så er det en del som reagerer med frustrasjon og plutselig var de ikke så gode venner med deg allikevel.

Lenke til kommentar

Har lest denne tråden og tenkt at det egentlig er harmløse greier, fikk et tilbud av en venn, og takket høflig nei ;)

men for 20 min siden fikk jeg enda en innbydelse. sjekker nr den er sendt fra og det er jo 12 siffer langt, WTF!?! blir litt irritert, det står at om jeg vil ha mer info så sender jeg smart start og et mobnr til 1932 :thumbdown:

etter 2 min kommer det enda en melding, identisk med den første. og så en til, og en till, og du tipper det sikkert? en til!! har vel fått ca 15 stk (+en som kom akkurat nå!) til nå.

 

ARGH!!! en til !!

 

FAEN, jeg hater spamming!

Lenke til kommentar
Det er det som er problemet. Det er jo faktisk vi som ikke har godtatt mottak av reklame som blir utsatt for den verste reklamen!

SVÆRT godt sagt! Det er et poeng jeg faktisk ikke har tenkt på. Jeg har nå bannet tre folk fra MSN listen min grunnet mas om smartsms.

 

Hva synes du forresten om mitt forrige innlegg (ang. eurobate vs smartsms?).

Lenke til kommentar
Ingen skade i å teste... kosta ikke mer enn 1 krone så...  :roll:

Er du helt naiv eller?? les et par poster lenger opp hva som skjedde med meg, enda jeg ikke har meldt meg på en gang! og pokker heller om jeg skal det!! :realmad:

 

da jeg stod opp i dag tidlig var sms-minnet fullt, og så fort jeg sletter en melding kommer det bare en ny! prefikset på nr den er sendt fra begynner på +63, så de blir trolig sendt fra et filipinsk nr!? :dontgetit:

 

en ting er sikkert, noen skal få svi....

Endret av zlinky
Lenke til kommentar
Har lest denne tråden og tenkt at det egentlig er harmløse greier, fikk et tilbud av en venn, og takket høflig nei

men for 20 min siden fikk jeg enda en innbydelse. sjekker nr den er sendt fra og det er jo 12 siffer langt, WTF!?! blir litt irritert, det står at om jeg vil ha mer info så sender jeg smart start og et mobnr til 1932 

etter 2 min kommer det enda en melding, identisk med den første. og så en til, og en till, og du tipper det sikkert? en til!! har vel fått ca 15 stk (+en som kom akkurat nå!) til nå.

 

ARGH!!! en til !!

 

FAEN, jeg hater spamming!

 

Virker nesten som om denne vennen din hadde noe å gjøre med dette... :hmm: Hvordan kunne de ellers fått tak i nummeret ditt?

 

Er IKKE medlem, og kommer IKKE til å melde meg inn. Forbanna lureri!

Lenke til kommentar

heh...over 50k medlemmer, alle har betalt 1 krone for å bli medlem...fy faen det er mye idioter ute og går ass. skal liksom gå til å dekke kostnader ved utsendelse av den første smsen, den koster vel ikke stort. blir jo pent pluss i boka før det hele har begynt dette.

 

de har også endret på det de skrev om prøveperioden:

 

Hvor lenge vil prøveperioden vare?

Det er vi selv usikre på. Vi kommer ikke til å avblåse prøveperioden før vi er sikker på at systemet fungerer godt, og vi har fått sendt ut et par prøveSMS-er. Men selvsagt, vi ønsker også selv at denne skal bli over så fort som mulig.

 

...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...