Gå til innhold

Kampen mot rasisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Kristne er idioter" er en lite hensiktsmessig påstand ja. Bedrehadde vært: "Kristendommen (dvs. religionen, og ikke dens utøvere, red. anm.)" er idioti". Er lov å være komplett og 100% uenig i en idologi, men likevel gå Nietzsche-isk til verks for forsvare dens tilhengere (var Nietzsche som sa dette, var det ikke?).

Endret av farke
Lenke til kommentar
Haltan: bør jeg fra nå av introdusere meg som rasist i og med at det eksisterer religioner eller sekter jeg har lite til overs for? det skal sies at jeg ikke på noen måte forfølger noen eller misliker noen grunnet hudfarge.

Nei, men det er forskjell på å generalisere (ubegrunnet, dog) basert på en tilhørlighet, og å kritisere selve religionen. Det er forskjell på å si "Islam er idiotisk" og "Muslimer er idioter", rett og slett fordi en tilhører av Islam slettes ikke behøver å være en idiot (han er langt mer enn bare muslim), selv om han støtter noe idiotisk. Jeg synes ikke du er en idiot, selv om du støtter politiske partier jeg strengt tatt synes bedriver idioti.

 

Det er et tynt skille, og muligens en definisjonssak. Vanskelig balansegang.

Lenke til kommentar
flesteparten av utenlandske menn i alderen 12-37år er enten med i en "gjeng" eller/og kriminelle/tyver..

 

Tenkte du deg om før du skrev den setningen? Åssen kan du påstå at flesteparten er med i en gjeng eller er kriminelle/tyver? Det er helt på trynet. Når du bruker bruker ordet flesteparten så vil jeg tolke det slik at du mener at nesten ALLE utenlandske menn er med i gjenger, eller gjør noe kriminelt, at over halvparten er med i gjenger osv. Du burde få opp øya. Hvis jeg møter en kamerat på byen som ikke er norsk, og vi møter en til for å ta en prat på en kafe eller noe, betyr det at jeg er i en gjeng da? Skulle nesten tro du hadde vært i hele landet og undersøkt dette.

 

Når det gjelder blitzere og nazister. Jeg har sjøl følt på kroppen hvor j@vlig nazistene kan være. Det jeg ikke skjønner er at dere sier at blitzere er lik nazistene? Har f.eks blitzere drept noen? Jeg kjenner mange blitzere, og de aller fleste er ikke slik som dere tror. Det er fåtall som går til angrep. Det er heller verre med nazister som dreper, og som går til angrep uten grunn. En kamerat av meg havnet på sykehuset fordi han var antirasist. En nynazist fant ut at han ville banke han pga det. Kameraten min ante ingenting før det var for seint. Og der stod nynazisten og hoppet på hodet til kameraten min.

Lenke til kommentar
Så du mener altså det er greit å fjerne en politisk mening (som rasisme til en viss grad kan ses på som) ved makt? vil ikke det være en handling som vi kjenner fra diktatorer som adolf hitler og saddam hussein? Da min gode mann er ikke du noe bedre enn disse.

Så lenge nazistene bruker vold, rekruterer og sprer hatet sitt i mitt nærområde så ser jeg ikke problemet med å spytte på kjente nazister på gata og i visse tilfeller banke de opp. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan minne om Hitler eller Saddam.

Hvordan kan noen kreve at man legger demokratiske tøyler på seg når rasistene allerede har kringkastet hva de egentlig vil? Konflikten er jo uungåelig! Og selv om vi oppfordres til å stappe huet i sanda, så er det kanskje ikke alle som fikser det. Kanskje ikke alle kommer fra land der ordet “demokrati” betyr det samme som "passivitet”

 

Forøvrig så er blitzere nynazistenes motstykke (og er på mange måte like "ille"), så mener du det samme bør gjøres mot disse? Eller er disse kanskje på "riktig" side av politikken slik at de bare kan få holde på?

Hvordan kan du sammenligne en gruppe individer med kun en ting til felles, at de henger på samme ungdomshus, med nazister? Hva er det Blitz faktisk GJØR som er så gale?

Lenke til kommentar
Så lenge nazistene bruker vold, rekruterer og sprer hatet sitt i mitt nærområde så ser jeg ikke problemet med å spytte på kjente nazister på gata og i visse tilfeller banke de opp. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan minne om Hitler eller Saddam.

 

Eg ser ikkje korleis dette vil gjøre saken noke bedre? Nazistene blir ikkje fornuftige folk av at ein bankerlivskiten ut av dei. Det vil bare føre til meir hat som ikkje hjelper nokon.

Lenke til kommentar
Så lenge nazistene bruker vold, rekruterer og sprer hatet sitt i mitt nærområde så ser jeg ikke problemet med å spytte på kjente nazister på gata og i visse tilfeller banke de opp. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan minne om Hitler eller Saddam.

 

Eg ser ikkje korleis dette vil gjøre saken noke bedre? Nazistene blir ikkje fornuftige folk av at ein bankerlivskiten ut av dei. Det vil bare føre til meir hat som ikkje hjelper nokon.

Ett vedvarende press har mange steder ført til at nazimiljøet har brutt sammen og nazistene har dratt sin kos. En enkelt nazifaen er ikke farlig, ett organisert nazimiljø er livsfarlig.

Lenke til kommentar
Ett vedvarende press har mange steder ført til at nazimiljøet har brutt sammen og nazistene har dratt sin kos. En enkelt nazifaen er ikke farlig, ett organisert nazimiljø er livsfarlig.

 

Trur det kan vera langt meir effektive måter å slost mot Nazismen. Det å springa etter dei med kjeper har eg liten tru vil hjelpe mykje

Lenke til kommentar
Så lenge nazistene bruker vold, rekruterer og sprer hatet sitt i mitt nærområde så ser jeg ikke problemet med å spytte på kjente nazister på gata og i visse tilfeller banke de opp. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan minne om Hitler eller Saddam.

I så fall opptrer kommunistene på lik linje som brunskjortene i SA gjorde i Bayern på 1920-tallet - og da er det igrunn vanskelig å se forskjell.

 

Nei, hvis det er sånn man skal opptre i samfunnet, er man åpenbart en ekstremist.

Lenke til kommentar

Kommunistene? Det er hele lokalmiljø som slåss mot nazistene på denne måten. Organiserte nazister er livsfarlige og tyr lett til grov vold og er ofte bevæpnet. At lokale gruperinger da tyr til hetsing, trussler og i enkelte situasjoner vold for å beskytte lokalmiljøet sitt fra nazistene er ikke ekstremisme, det er god moral.

 

EDIT: Man må selvfølgelig analysere situasjonen. Ofte er det nok med noen demonstrasjoner, antirasistiske konserter og leserbrev for å skremme nazistene, andre ganger må man ty til hetsing og i ekstreme situasjoner vold.

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Skremme de til å gjøre hva? ligge lavt mens de organiserer seg sterkere? tenk på det. du hjelper ikke til en shit ved å banke dem. i tillegg til at de da hater innvandrere og jøder så hater de personene som gikk til angrep på dem. DU er ikke det spor bedre enn noen andre som tyr til vold for å få frem et budskap.

 

Kanskje vi bør ty til vold mot kommunister som tenker at vi må ty til vold for å ta nynazister også? (ser du hvor DUMT det høres ut?). Kanskje det er løsningen på alle mine frustrasjoner. Hver gang noen sier noe som ikke passer med min mening & mitt politiske syn så gir jeg dem juling? Isåfall Kristin Halvorsen here I come! Og hvem skal egentlig bestemme hvem som har så dumt politisk syn eller dumme meninger at man kan gi dem juling? Du? Kjell Magne Bondevik? Blitzerne? Ærlig talt. Noen ganger tror jeg du bare spiller dum for å få folk kasta ut da de går til angrep på deg.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Gjøre det UMULIG for de å rekrutere og splitte opp miljøet. Jeg har heller ikke sagt at jeg vil banke hver jævla nazispire, men at det er riktig å i visse tilfeller gjøre det. Poenget er å gjøre det ubehaglig å være nazist. nassene hater forsåvidt "kommunister" allerede. Og hvor pokker får du det ifra at jeg banker nazister for å få fram ett budskap? Jeg mener det i visse situasjoner kan være riktig å ty til vold mot nazister fordi organiserte nazister er livsfarlig.

 

Forsåvidt:

 

http://rau.no/

Lenke til kommentar

Isåfall generaliserer du like mye som de som hater somaliere etter trikkedrapet. La oss se på hva du har sagt i løpet av dine innlegg:

 

Jeg mener det i visse situasjoner kan være riktig å ty til vold mot nazister fordi organiserte nazister er livsfarlig.

 

Generalisering. Du vet ikke om alle nazister er det. Du bare antar det grunnet noen er det.

 

EDIT: Man må selvfølgelig analysere situasjonen. Ofte er det nok med noen demonstrasjoner, antirasistiske konserter og leserbrev for å skremme nazistene, andre ganger må man ty til hetsing og i ekstreme situasjoner vold.

 

Her også sier du nazistene som om alle skulle være like med en felles hjerne som bare tenker "vi må drepe innvandrere". Hva er foresten "ekstreme situasjoner"?

 

Personlig er jeg til en viss grad for bruk av vold mot organiserte rasister, begrunnet i at om nynazister får fotfeste i ett samfunn så vil det føre til økende vold mot utlendinger, "kommunister"(alt til venstre for høyresiden i AP) og andre. Nynazister er ofte også bevæpnet, og villig til å bruke skytevåpenet, jeg vet om antirasister som har blitt skutt etter av nynazister. Så bruk av hetsing, press og i ekstreme situasjoner vold mot kjente nynazister støtter jeg fullt ut.

 

Ditt originale innlegg. Her sier du jo klart at vi må bruke vold mot nynasizter for å hindre at de får fotfeste.

 

Mener du at alle nazister er en fare for omgivelsene? Isåfall mener du at noen som ikke deler dine meninger bør få juling. Personlig kan jeg ikke se på de som en større trussel enn blitzere. Du sier klart i fra at det er nazistene vi må smekke, ikke enkeltnazister. Det ER forskjell på nazister også, men ettersom du kan dette så godt så regner jeg med at du visste det?

 

Bare innrøm at du mente vi bør smekke nazister fordi de har "feil" meninger!

 

PS; jeg kan lese, og jeg tar det som en fornærmelse at du sier noe annet.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med invictus ! Dessuten sier dere ting på en måte som sier meg at vi bare tar feil hele tiden og at det dere sier er riktig. Det kan faktiskt hende at invictus også har rett ! For det har jo vært mange undersøkelser at, om ikke nesten alle, men iallefall ganske mange av utlendingene er kriminelle !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...