Gå til innhold

Kampen mot rasisme?


Anbefalte innlegg

Denne blitzeren jeg har erfaringer fra/med går med t-skjorter ala "støtt palestina", "La blitz leve" ol. Jeg er temmlig sikker på at han er blitzer.

 

Nynazister KAN finne på banke hvem som helst, eksempelvis Bootboys som du nevner. Jeg synes jeg ser antydninger til at Olsen kan finne på det samme.

 

Blitz har ingen ideologi.

 

Faktum er at de fleste som har tilholdssted der er temmelig røde. Det vet både du og jeg.

 

DETTE blir for dumt. Det er klart at du personlig godt kunne tenkt deg å se den eventuellt ransmannen banka opp med balltre, men ønsker du at alle innvandrer som skulle begå kriminelle handlinger skal bankes opp med balltre? Tenk LITT rasjonellt.

 

En del blitzere har gode kunnskaper angående hvordan man skal slå med balltrær de også... Både med og uten pigger..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne blitzeren jeg har erfaringer fra/med går med t-skjorter ala "støtt palestina", "La blitz leve" ol. Jeg er temmlig sikker på at han er blitzer.

Jeg benekter ikke at personen er en blitzer, jeg sier at det ikke er representativt for alle som går med palestinasjerf. Og du trekker det alt for langt, kjipt nok, du ble skremt da en "skummel blitzer" daska deg på leggen med et skjerf, KRISE.

 

Nynazister KAN finne på banke hvem som helst, eksempelvis Bootboys som du nevner. Jeg synes jeg ser antydninger til at Olsen kan finne på det samme.

 

Han sier ikke hvem som helst, han sier nynazister. Jeg er dog enig i at det er galt å utøve vold, såfremt det ikke er direkte selvforsvar eller absolutt nødvendig.

 

Faktum er at de fleste som har tilholdssted der er temmelig røde. Det vet både du og jeg.

 

Det er klart, poenget er vel at Blitz ikke har innprentet f.eks vold som et virkemiddel i en ideologi, det har derimot nynazister.

 

En del blitzere har gode kunnskaper angående hvordan man skal slå med balltrær de også... Både med og uten pigger..

 

:roll: Det har strengt tatt en del andre også.

Lenke til kommentar

@Haltan: Jeg bruker helst ikke vold, jeg bruker ikke vold som hevn. Derimot er jeg villig til å bruke vold mot nynazistiske miljø som får fotfeste i min by. Men det avhenger av situasjon. Ofte vil hets, psykisk konfrontering og massemobilisering (demonstrasjoner, konserter etc) fungere bra. Men ikke alltid, og da mener jeg det er riktig å fysisk FJERNE nassene fra gata, skolen, puben osv. I ekstreme tilfeller, gi nassejævelen en omgang god gammeldags juling. Jeg vil ikke bruke vold mot teorinasser og nazi-per, men mot etablerte nazimiljø og kjente nazister som prøver å rekrutere og bygge opp ett nazimiljø.

 

Å tro at politiet fungerer er en fin tanke, men den er feil. Se på erfaringene fra Hønefoss, hvor nazister og antirasister ble sidestilt av politiet, hvor lokalpolitikerne ikke tok problemet med det høyreekstreme miljøet på alvor osv. Aktive og aksjonsrettede antirasistiske ungdommer fikk brutt opp nazimiljøet, bl.a. ved bruk av fysisk konfrontering, også kallt vold.

 

Eller se til Sverige, som har ett stort og økende naziproblem. Jeg vil igjen sitere Arne And:

 

Hvordan kan noen kreve at man legger demokratiske tøyler på seg når rasistene allerede har kringkastet hva de egentlig vil? Konflikten er jo uungåelig! Og selv om vi oppfordres til å stappe huet i sanda, så er det kanskje ikke alle som fikser det. Kanskje ikke alle kommer fra land der ordet demokrati betyr det samme som passivitet
Lenke til kommentar

"Hvordan kan noen kreve at man legger demokratiske tøyler på seg når kommunistene allerede har kringkastet hva de egentlig vil? (revolusjon, anyone?) Konflikten er jo uungåelig! Og selv om vi oppfordres til å stappe huet i sanda, så er det kanskje ikke alle som fikser det. Kanskje ikke alle kommer fra land der ordet demokrati betyr det samme som passivitet. "

 

Det er virkelig synd at så mange har lav eller ingen terskel mellom "uenig" og "villig til å initiere maktbruk mot".

Lenke til kommentar
Innvandrere som tyr til vold er vanlig ja, men tyr de til vold fordi de hater hvite mennesker, eller fordi de rett og slett er vanlige kriminelle?

Hva er du mener her? At innvandrere ikke er i stand til å begå rasistisk motiverte kriminelle handlinger?

 

Da jeg jobbet i en lokal videoforretning ble jeg stadig utsatt for rasistiske uttalelser (bleiking, potitt, osv.) fra innvandrere da jeg til stadighet måtte vise de av dem under 18 år bort fra spilleautomatene. Dette kulminerte senere i at tølperne tagget ned toalettet i butikken.

Lenke til kommentar
Innvandrere som tyr til vold er vanlig ja, men tyr de til vold fordi de hater hvite mennesker, eller fordi de rett og slett er vanlige kriminelle?

Hva er du mener her? At innvandrere ikke er i stand til å begå rasistisk motiverte kriminelle handlinger?

 

Da jeg jobbet i en lokal videoforretning ble jeg stadig utsatt for rasistiske uttalelser (bleiking, potitt, osv.) fra innvandrere da jeg til stadighet måtte vise de av dem under 18 år bort fra spilleautomatene. Dette kulminerte senere i at tølperne tagget ned toalettet i butikken.

De største rasistene statistisk sett er kinesere som ser ned på negere...

Lenke til kommentar

  "Hvordan kan noen kreve at man legger demokratiske tøyler på seg når kommunistene allerede har kringkastet hva de egentlig vil? (revolusjon, anyone?) Konflikten er jo uungåelig! Og selv om vi oppfordres til å stappe huet i sanda, så er det kanskje ikke alle som fikser det. Kanskje ikke alle kommer fra land der ordet demokrati betyr det samme som passivitet. "

 

kva fan er poenget dit? ohhh du kan skifte ut ordet rasist og putte inn kommunist. så kreativ du er! Her er jo andre ord ein kan bruke: Idiot, frosk, Imperialist, pølse.

Lenke til kommentar
Da jeg jobbet i en lokal videoforretning ble jeg stadig utsatt for rasistiske uttalelser (bleiking, potitt, osv.) fra innvandrere da jeg til stadighet måtte vise de av dem under 18 år bort fra spilleautomatene. Dette kulminerte senere i at tølperne tagget ned toalettet i butikken.

Men hysj da, det er jo bare majoritetsgrupper som kan være rasister. Stikker en etnisk nordmann ned en person av utenlandsk etnisk bakgrunn mens han skriker "jævla pakkis/svarting/guling/el" så er det rasismedrap, du vil se rubbel og rask av politikere som fordømmer det, fakkeltog i gatane osv. Skjer derimot det motsatte så vil det bare betegnes som vanlig blind vold.

Lenke til kommentar
Da jeg jobbet i en lokal videoforretning ble jeg stadig utsatt for rasistiske uttalelser (bleiking, potitt, osv.) fra innvandrere da jeg til stadighet måtte vise de av dem under 18 år bort fra spilleautomatene. Dette kulminerte senere i at tølperne tagget ned toalettet i butikken.

Men hysj da, det er jo bare majoritetsgrupper som kan være rasister. Stikker en etnisk nordmann ned en person av utenlandsk etnisk bakgrunn mens han skriker "jævla pakkis/svarting/guling/el" så er det rasismedrap, du vil se rubbel og rask av politikere som fordømmer det, fakkeltog i gatane osv. Skjer derimot det motsatte så vil det bare betegnes som vanlig blind vold.

trist, men sant :(

Lenke til kommentar
kva fan er poenget dit? ohhh du kan skifte ut ordet rasist og putte inn kommunist. så kreativ du er! Her er jo andre ord ein kan bruke: Idiot, frosk, Imperialist, pølse.

Poenget mitt er at dersom vi skal tillate vold mot politiske meningsmotstandere så vil det nødvendigvis gå stygt ut over kommunistene..

 

Hverken idiot, frosk, imperialist eller pølse passet spesielt godt inn i setningen.

Lenke til kommentar
DU må forstå at mennesker som henger på blitz ikke er å beregne som èn monoton gruppe, som mange nazister til en viss grad er.

 

Hvordan kan du si noe sånt?

 

 

Også til olsen:

Støtter du virkelig å banke opp en nynazist som faktisk ikke HAR gjort en flue fortred, èn ting er at han er medlem i en organisasjon som står for både ditt og datt, med såfrem personen ikke har skadet noen, ser jeg INGEN grunn til å gå til voldshandlinger mot ham! Jeg avskyr nynazister som pesten selv, men dette er å gå alt for langt! Dersom en nynazist virkelig har GJORT noe galt, vel, da er det politiets oppgave å ordne opp. Det er flott at man viser nazi-svina at man ikke støtter miljøet, og sosialt støter ut, helt sikkert et effektivt virkemiddel, men har du noen gang hørt uttrykket "vold avler vold"? Vet du hva, det er faktisk HELT sant. Det beste man kan gjøre er å vise at man ikke aksepterer de, og eventuellt ty til denne volden, dersom man faktisk ER NØDT (les: selvforsvar).

 

Legg merke til hvor forskjellige meninger haltan og jeg har om alt, men alikevel er vi enige om dette.

Lenke til kommentar
Jeg er imot all vold

Så da tar du klar avstand fra kommunisme?

, men jeg vil understreke at man ikke på noen måte kan sammenligne Kommunisme og Nazisme. Som sagt tidligere, nazisme bygger på hat, kommunisme på solidaritet og likeverd.

Den syke tanken var kanskje "ment" godt i begge tilfellene.. Det forhindrer ikke begge ideologiene fra å være grusomme. Og hvordan kan en ideologi som innebærer drap av mennesker med andre meninger være bygget på "solidaritet og likeverd"?

Lenke til kommentar
Kan du si meg på hvilken måte kommunismen innebærer drap av andre mennesker?

Dessuten synes jeg det er viktig å informere om at USSR ikke var spesielt glad i jøder de heller... Men godeste Hitler overskygget det hele..

Men hmm, det er jo en del av kommunismen.

Marx var jo jøde, for guds skyld :roll:

 

En annen ting, jødene var egentlig ikke spesielt godt likt i andre deler av verden heller, da.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
Kan du si meg på hvilken måte kommunismen innebærer drap av andre mennesker?

Dessuten synes jeg det er viktig å informere om at USSR ikke var spesielt glad i jøder de heller... Men godeste Hitler overskygget det hele..

Men hmm, det er jo en del av kommunismen.

Marx var jo jøde, for guds skyld :roll:

 

En annen ting, jødene var egentlig ikke spesielt godt likt i andre deler av verden heller, da.

Neida, jøder var ikke det. Men USSR var langt fra hyggelig med dem de heller. Og her snakker vi om solidaritet og likhet? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...