Gå til innhold

Kampen mot rasisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig er jeg til en viss grad for bruk av vold mot organiserte rasister, begrunnet i at om nynazister får fotfeste i ett samfunn så vil det føre til økende vold mot utlendinger, "kommunister"(alt til venstre for høyresiden i AP) og andre. Nynazister er ofte også bevæpnet, og villig til å bruke skytevåpenet, jeg vet om antirasister som har blitt skutt etter av nynazister. Så bruk av hetsing, press og i ekstreme situasjoner vold mot kjente nynazister støtter jeg fullt ut.

Så du mener altså det er greit å fjerne en politisk mening (som rasisme til en viss grad kan ses på som) ved makt? vil ikke det være en handling som vi kjenner fra diktatorer som adolf hitler og saddam hussein? Da min gode mann er ikke du noe bedre enn disse.

 

Forøvrig så er blitzere nynazistenes motstykke (og er på mange måte like "ille"), så mener du det samme bør gjøres mot disse? Eller er disse kanskje på "riktig" side av politikken slik at de bare kan få holde på?

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Jeg har dog notert meg at den norske fredsbevegelsen _støtter_ selvmordsbombere i Irak. Og det beste/verste av alt:

 

Jeg vil støtte deres militære kamp, men ikke nødvendigvis deres politiske eller religiøse mål.
!!

 

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...ember/24/204372

Der ser du - terrorister og terroristsprirer finnes overalt, i alle slags former og fasonger, men en ting har de alle til felles: et grenseløst hat mot sin egen kultur og sivilisasjon og en like stor beundring for Islam (de trenger ikke engang å være muslimer - se bare på vår egen olsen!).

Endret av farke
Lenke til kommentar

 

Å hate noen på grunnlag av religiøs eller kulturell tilhørlighet går også under begrepet rasisme.

Det er rasistisk å påstå noe sånt da dette impliserer at kulturell og religiøs tilhørighet er bestemt av "rasetilhørigheten". Rasisme er grunnløs kritikk (og utover) av en persons hudfarge, kroppsbygning o.l. som fellestrekk for den "rase" denne måtte tilhøre (altså noe personen ikke "kan noe for"), og ikke kritikk (uansett art) av individuelle valg en person (eller kollektive valg i folkegruppesammenhenger) eventuelt må ha foretatt seg.

Endret av farke
Lenke til kommentar
Forøvrig så er blitzere nynazistenes motstykke (og er på mange måte like "ille"), så mener du det samme bør gjøres mot disse? Eller er disse kanskje på "riktig" side av politikken slik at de bare kan få holde på?

 

Det har en tendens til å virke sli,k, at blitzere alltid er de snille. Kan nevne 1ste mai-aksjonen til Vestre Aker Unge Høyre, som i år ble avlyst, da vi(jeg var der ikke, dog) i forfjor ble angrepet av blitzere med balltrær og en del skjellsord. Journalister så opptrinnet, men artikkel kan vi se langt etter.. Hva hadde skjedd om vi var blitt angrepet av nynazister?

 

I fjor fikk Vestre Aker politibeskyttelse 1ste mai. Desverre ble vi ikke innvilget dette i år, og måtte derfor, av hensyn til kropp og sjel, legge aktionen på is. Det er virkelig ille at man skal måtte det pga noen ville commie-ungdommer. På den andre siden har vi nynazistene, som ganske sikkert ville havnet bak lås og slå og med masse oppstyr rundt i mediene om noe lignende hadde sjedd. Men blitzungdommen fremstilles jo av mange medier som Norges nye kremungdom.

 

La det være klart for alle: Blitzere og nynazister er to likverdige onder.

Lenke til kommentar
Det er rasistisk å påstå noe sånt da dette impliserer at kulturell og religiøs tilhørighet er bestemt av "rasetilhørigheten". Rasisme er grunnløs kritikk (og utover) av en persons hudfarge, kroppsbygning o.l. som fellestrekk for den "rase" denne måtte tilhøre (altså noe personen ikke "kan noe for"), og ikke kritikk (uansett art) av individuelle valg en person (eller kollektive valg i folkegruppesammenhenger) eventuelt må ha foretatt seg.

 

rasisme,  syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres hudfarge, religion, kultur osv.

 

CapLex > Deg.

Lenke til kommentar

Jeg er imot "mot rasisme" alle som kommer inn i norge får se til å lære seg norsk kultur og leveregler.. Hadde alle bare fått det inni den s*a*t* skallen, hadde Norge vært et fint sted å leve. flesteparten av utenlandske menn i alderen 12-37år er enten med i en "gjeng" eller/og kriminelle/tyver.. Da er det vel ikke rart det finnes mange rasister? Men såklart, man skal være forsiktig med å dra alle under sammen kam.. Men det er det disse utenlendingene forårsaker...

 

Det er min mening, og jeg driter rett og slett i hva andre synes om inleggett mitt, enten du er hvit eller svart..

 

Ballemann

Lenke til kommentar

rasisme,  syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres hudfarge, religion, kultur osv.

Såklart bruker rasister antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående" (rasisme, altså), for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres hudfarge, religion, kultur osv. Dette fordi rasister mener og tror at kultur og religion kommer av rasen. Altså det samme som du forfekter.

 

CapLex > Deg.

Kilde?

:!:

Endret av farke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...