Gå til innhold

Kampen mot rasisme?


Anbefalte innlegg

iallefall ganske mange av utlendingene er kriminelle !
Åssen veit du det da. Det kan godt hende det men har du ikke noen kilder. :hmm:

http://www.ssb.no/emner/03/05/rapp_200018/rapp_200018.pdf

 

 

Statistikk over gjerningspersoner viser at det ble registrert 25 gjerningspersoner per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen

i 1998. Til sammenligning var antallet 16 per 1 000 innbyggere i befolkningen ellers. Det er særlig høy

andel gjerningspersoner blant ikke-vestlige innvandrere.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg foretrekker faktisk nynazistene fremfor blitzerne. Kall meg gjerne gal, men sånn er det med den saken.  :whistle:

Jeg ser på dem som likeverdige. Ingen er bedre enn den andre.

Nåja, jeg vil heller ha Varg Vikernes og Tore W. Tvedt enn Jon Michelet og Aslak Sira Myhre rett rundt hjørnet når Achmed raner meg.

Lenke til kommentar
Nåja, jeg vil heller ha Varg Vikernes og Tore W. Tvedt enn Jon Michelet og Aslak Sira Myhre rett rundt hjørnet når Achmed raner meg

 

Så du vil heller at nokre nynazister som dreper fyren og tar utbyte. Enn ein som ville ha ringt til politiet?

Jeg visste ikke at Varg Vikernes og Tore Tvedt var simple lommetyver slik du nå antyder. Er det noen større grunn til at disse ville gjort det enn f.eks. Jon Michelet og Aslak Sira Myhre? Blitzerne hadde vel heiet på ransmannen de tenker jeg :p

 

Nei for å være litt seriøs her. Dette blir bare for dumt.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Altså, jeg kjenner et par nynazister. De er faktisk riktig så trivelige karer. Har aldri gjort noe fortred i hele sitt liv, har faste jobber. Eneste de gjør galt er å være LITT for glad i fedrelandet sitt og LITT for lite glad i ikke-vestlige innvandrere.

Jeg har også såvidt vært borti nynazister (blitzere også for den saks skyld. i begge tilfeller enkeltpersoner som støtter saken), og de har absolutt ikke hatt våpen, og de har absolutt ikke vært hissige på å fly på enhver person med mørk hud. Derav min kritikk av olsen sine innlegg i denne diskusjonen. Jeg deler samme erfaring som deg i dette tilfellet.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Nei, for all del. Ideologien deres er definitivt naiv og helt på trynet. Men, poenget mitt var at det finnes både harepuser og idioter i BEGGE leire. :)

SUVERENT! Mitt poeng i hele denne diskusjonen. Får bare håpe en bestemt person snart får det med seg og dermed legger fra seg den voldelige tankegangen sin.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Så du vil heller at nokre nynazister som dreper fyren og tar utbyte. Enn ein som ville ha ringt til politiet?

 

Noe sier meg at blitzerne ville stått og ledd rått. Jeg kan opplyse om at Palestinaskjerf smeller ganske godt på leggen, og at om en blitzer i nærheten av deg begynner å ta sitt av, så er det god grunn til å løpe. Og nå snakker jeg om erfaring her..

 

 

Mener du at alle nazister er en fare for omgivelsene? Isåfall mener du at noen som ikke deler dine meninger bør få juling. Personlig kan jeg ikke se på de som en større trussel enn blitzere. Du sier klart i fra at det er nazistene vi må smekke, ikke enkeltnazister. Det ER forskjell på nazister også, men ettersom du kan dette så godt så regner jeg med at du visste det?

 

Vigrid døper i Frøya og Odins navn. Gjerne for meg, så lenge de ikke gjør andre fortrede. Blitzerne hopper derimot rundt og roper " Alsak må bli fri, det kreer vi", ødelgger dører på rådhuset i Oslo, og banker opp de de ikke liker (Og jada HalTan, Blitzmiljøet i seg selv står ALDRI bak noe sånt, det er bare det av godt over halvparten av blitzerne deltar i slike "aksjoner". Da er vi like langt.

 

Hmm, jeg foretrekker faktisk nynazistene fremfor blitzerne. Kall meg gjerne gal, men sånn er det med den saken. 

 

Så enig så enig.

Lenke til kommentar
Isåfall generaliserer du like mye som de som hater somaliere etter trikkedrapet. La oss se på hva du har sagt i løpet av dine innlegg:

 

Jeg mener det i visse situasjoner kan være riktig å ty til vold mot nazister fordi organiserte nazister er livsfarlig.

 

Generalisering. Du vet ikke om alle nazister er det. Du bare antar det grunnet noen er det.

 

EDIT: Man må selvfølgelig analysere situasjonen. Ofte er det nok med noen demonstrasjoner, antirasistiske konserter og leserbrev for å skremme nazistene, andre ganger må man ty til hetsing og i ekstreme situasjoner vold.

 

Her også sier du nazistene som om alle skulle være like med en felles hjerne som bare tenker "vi må drepe innvandrere". Hva er foresten "ekstreme situasjoner"?

 

Personlig er jeg til en viss grad for bruk av vold mot organiserte rasister, begrunnet i at om nynazister får fotfeste i ett samfunn så vil det føre til økende vold mot utlendinger, "kommunister"(alt til venstre for høyresiden i AP) og andre. Nynazister er ofte også bevæpnet, og villig til å bruke skytevåpenet, jeg vet om antirasister som har blitt skutt etter av nynazister. Så bruk av hetsing, press og i ekstreme situasjoner vold mot kjente nynazister støtter jeg fullt ut.

 

Ditt originale innlegg. Her sier du jo klart at vi må bruke vold mot nynasizter for å hindre at de får fotfeste.

 

Mener du at alle nazister er en fare for omgivelsene? Isåfall mener du at noen som ikke deler dine meninger bør få juling. Personlig kan jeg ikke se på de som en større trussel enn blitzere. Du sier klart i fra at det er nazistene vi må smekke, ikke enkeltnazister. Det ER forskjell på nazister også, men ettersom du kan dette så godt så regner jeg med at du visste det?

 

Bare innrøm at du mente vi bør smekke nazister fordi de har "feil" meninger!

 

PS; jeg kan lese, og jeg tar det som en fornærmelse at du sier noe annet.

Generalisering av nazister gitt. Nå har jeg hørt det også. Det finnes rundt 100-200 nazister i Norge, organiserte nazister har en tendens til å ty til GROV vold mot innvandrere, jøder, "kommunister" og alle motstandere.

 

Nylig så leste jeg om en antirasist som ble truet med bank av nazister, heldigvis var han aktiv i en antirasistisk organisasjon så de turde ikke banke han av frykt for antirasistene. Hvordan ville det gått om antirasistene var passifister og mente at nazistene måtte få organisere seg og gå uniformert på gata? Jo, han ville fått grundig bank.

 

Jeg har også ei vennine som har blitt truet med bank av nazister, heldigvis var også hun organisert i en utpreget antirasistisk organisasjon og nazistene turde ikke gjøre henne noe.

 

Og igjen, som jeg sa, man må analysere situasjonen. Om nazistene sitter fredlig i ett skur og har høytlesning fra Mein Kampf, ikke uniformerer seg og ikke tyr til vold, så bruker man selvfølgelig ikke vold!

 

JA, jeg mener alle nazister KAN være en fare for omgivelsene, OM de sprer hatsideologien sin og danner nazigruperinger.

 

Håper dette (litt rotete) innlegget klaret opp i litt.

 

@LarsP: Jeg tviler ikke på at mange nazister kan være hyggelige mennesker privat. Men organisert er de livsfarlige.

Lenke til kommentar
Generalisering av nazister gitt. Nå har jeg hørt det også. Det finnes rundt 100-200 nazister i Norge, organiserte nazister har en tendens til å ty til GROV vold mot innvandrere, jøder, "kommunister" og alle motstandere.

Generalisering av nazister er fullt mulig. Om de har en tendens til å ty til GROV vold (som er en ganske alvorlig anklage) kan jeg si lite om ettersom det ikke er noe utbredt nazimiljø der jeg bor, men jeg synes det er oftere man hører om innvandrere som tyr til vold enn en nazist for å si det sånn. Har du noen kilder på dette? Jeg påstår at blitzere har tendens til å ty til vold med samme argumentasjon som deg.

 

 

Og igjen, som jeg sa, man må analysere situasjonen. Om nazistene sitter fredlig i ett skur og har høytlesning fra Mein Kampf, ikke uniformerer seg og ikke tyr til vold, så bruker man selvfølgelig ikke vold!

 

... man må ty til vold mot de som bruker vold? Trodde dette kaltes selvforsvar og ikke hadde noe med nazisme å gjøre jeg. Hvorfor er det så viktig for deg at det er akkurat nazister som det må tas med vold? Det finnes personer som er like aggressive som IKKE er nazister.

 

Forøvrig du mener at man kan ty til vold mot nazister som uniformerer seg? Hva gjør du hvis du møter en nazist i uniform på gata, men hvor personen ikke gjør annet enn å henge der med en cola i hånda?

 

JA, jeg mener alle nazister KAN være en fare for omgivelsene, OM de sprer hatsideologien sin og danner nazigruperinger.

 

Jeg mener det samme om kommunister. Dette er personlig mening og går på politikk. Jeg mener derimot IKKE at man bør gi kommunister juling grunnet politisk syn. Verken da de sitter inne i leser kommunist-stuff eller da de sprer propagandan sin.

 

EDIT: Jo jeg løy her. Jeg ville tydd til vold hvis det viste seg at noen hadde trykket hodet til min underattenårgamle unge full av kommunistpropaganda. Det skal sies at jeg ikke har unge, men den dagen jeg får det og dette skjer så blir jeg ikke blid.

 

Håper dette (litt rotete) innlegget klaret opp i litt.

Det hjalp på ihvertfall

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Nylig så leste jeg om en antirasist som ble truet med bank av nazister, heldigvis var han aktiv i en antirasistisk organisasjon så de turde ikke banke han av frykt for antirasistene. Hvordan ville det gått om antirasistene var passifister og mente at nazistene måtte få organisere seg og gå uniformert på gata? Jo, han ville fått grundig bank.

 

Jeg har også ei vennine som har blitt truet med bank av nazister, heldigvis var også hun organisert i en utpreget antirasistisk organisasjon og nazistene turde ikke gjøre henne noe.

Hvorfor trenger nazistene å frykte en anti-rasist? Slik som du forestiller de så er de hensynsløse kjøtere som dreper folk for morro skyld, og da synes det det er rart at personene frykter en antirasist.

Lenke til kommentar
Organiserte nazister har en tendens til å ty til GROV vold mot innvandrere, jøder, "kommunister" og alle motstandere.

 

Og igjen, som jeg sa, man må analysere situasjonen. Om nazistene sitter fredlig i ett skur og har høytlesning fra Mein Kampf, ikke uniformerer seg og ikke tyr til vold, så bruker man selvfølgelig ikke vold!

 

JA, jeg mener alle nazister KAN være en fare for omgivelsene, OM de sprer hatsideologien sin og danner nazigruperinger.

 

Jeg tviler ikke på at mange nazister kan være hyggelige mennesker privat. Men organisert er de livsfarlige.

Hele dette innlegget (redigert) kan snues på hodet og brukes andre veien og.

Lenke til kommentar
Generalisering av nazister er fullt mulig. Om de har en tendens til å ty til GROV vold (som er en ganske alvorlig anklage) kan jeg si lite om ettersom det ikke er noe utbredt nazimiljø der jeg bor, men jeg synes det er oftere man hører om innvandrere som tyr til vold enn en nazist for å si det sånn. Har du noen kilder på dette? Jeg påstår at blitzere har tendens til å ty til vold med samme argumentasjon som deg.

Vel, nazister har drept folk kun fordi personen var mørk i huden. På Hønefoss viste nazistene fram våpnene sine til avisa. Innvandrere som tyr til vold er vanlig ja, men tyr de til vold fordi de hater hvite mennesker, eller fordi de rett og slett er vanlige kriminelle? Har du noengang hørt om en blitzer som har drept? Har du hørt om en blitzer som bevæpner seg med skytevåpen? Ja, deler av Blitz har brukt GROV vold mot nazister, noe jeg ikke nødvendigvis støtter. Men dette er deler av blitz og blir ofte fordømt av andre blitzere. Blitz er ikke en ideologi, det er ett ungdomshus.

 

 

... man må ty til vold mot de som bruker vold? Trodde dette kaltes selvforsvar og ikke hadde noe med nazisme å gjøre jeg. Hvorfor er det så viktig for deg at det er akkurat nazister som det må tas med vold? Det finnes personer som er like aggressive som IKKE er nazister.

Nazistene må "tas" fordi de retter hatet sitt mot en enkelt gruppe og fordi ideologien deres består av rent hat. Og fordi de rekruterer i ungdomsmiljøer. Men igjen, nazister som suller rundt og ikke gjør noe driter jeg i.

 

Forøvrig du mener at man kan ty til vold mot nazister som uniformerer seg? Hva gjør du hvis du møter en nazist i uniform på gata, men hvor personen ikke gjør annet enn å henge der med en cola i hånda?

Kommer ann på. Om det er en kjent nazist som jeg vet har banket utlendinger, en lederskikkelse eller lignende ville jeg skjelt ham ut og spyttet ham i ansiktet. Om det var en ukjent nazist ville jeg stilt ham ubehaglige spørsmål.

 

Jeg mener det samme om kommunister. Dette er personlig mening og går på politikk. Jeg mener derimot IKKE at man bør gi kommunister juling grunnet politisk syn. Verken da de sitter inne i leser kommunist-stuff eller da de sprer propagandan sin.

Uniformerer kommunister seg? Er kommunismen en hatideologi? Bevæpner kommunister seg? Banker kommunister uskyldige Unge Høyre pamper? Jeg mener heller ikke nazister bør få juling FORDI de er nazister, men fordi de som nazister bruker vold og sprer hat.

 

EDIT: Jo jeg løy her. Jeg ville tydd til vold hvis det viste seg at noen hadde trykket hodet til min underattenårgamle unge full av kommunistpropaganda. Det skal sies at jeg ikke har unge, men den dagen jeg får det og dette skjer så blir jeg ikke blid.

Og du rakker ned på meg for voldsbruk?

Lenke til kommentar
Uniformerer kommunister seg? Er kommunismen en hatideologi? Bevæpner kommunister seg? Banker kommunister uskyldige Unge Høyre pamper? Jeg mener heller ikke nazister bør få juling FORDI de er nazister, men fordi de som nazister bruker vold og sprer hat.

 

Faktum er at svært mange commier (i stor grad blitzere) bruker palestinaskjerf.. om ikke direkte en uniformering, men du kan stort sett se hvem som henger på blitz uten å spørre dem..

 

Blitzerne banker ikke Unge Høyre-pamper. Men de banker medlemmer av Unge Høyre som bedriver kampanje, rolig og i ordentlige former? Kan du støtte deg bak det? Eller florerte det bare litt mye sprit natt til 1ste mai på Blitz? Når man blir truet med at de skal komme med balltrær med pigger neste år, da lurer man på hva slags folk det er som går på Blitz-

 

Nazistene må "tas" fordi de retter hatet sitt mot en enkelt gruppe og fordi ideologien deres består av rent hat. Og fordi de rekruterer i ungdomsmiljøer. Men igjen, nazister som suller rundt og ikke gjør noe driter jeg i.

 

Blitzere som løper etter meg med palestinaskjerf da, må ikke de "taes"? Det ser ut til at det er en del hat i deres idelogi også. Og blitz rekruterer jo lett alle ungdommer som har havnet litt på skyggesiden eller er kastet ut hjemme. Ikke prøv deg!

Lenke til kommentar
Nazistene må "tas" fordi de retter hatet sitt mot en enkelt gruppe og fordi ideologien deres består av rent hat. Og fordi de rekruterer i ungdomsmiljøer. Men igjen, nazister som suller rundt og ikke gjør noe driter jeg i.

 

Du har virkelig misforstått hva nazismen er for noe. Angående rekrutering i ungdomsmiljøet så gjør ALLE det. Uansett som det er noe så latterlig som nazister, blitzere, & b-gjengen, eller om det er seriøse politiske partier..

 

Der jeg kommer fra er kommunistgjengen verst til å rekrutere unger rett ut av ungdomsskolen. Derav min kommentar.

 

 

Og du rakker ned på meg for voldsbruk?

 

Ja. Jeg ville aldri latt noen utnytte min egen unge. Ikke nazister, ikke blitzere, og ikke kommunister. Her forstår jeg hva du mener, selv om det i mitt tilfelle ikke gjelder rekrutering av barn generelt, men kun min egen unge. Vold er en uting, men jeg tror faktisk ikke jeg kunne styrt meg i akkurat det enkelttilfellet. Det gjelder ikke SAKEN, men akkurat metoden som blir brukt, og HVEM den blir brukt på.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
*masse fin statistikk*

Jepp. Og hvor står det at over halvparten av alle menn mellom 16 og 37 er enten kriminelle eller medlemm av en kriminell gjeng (ergo: Kriminelle)? (Stiller ikke ette spørsmålet til invictus, men han som faktisk påsto dette).

 

Hmm, jeg foretrekker faktisk nynazistene fremfor blitzerne. Kall meg gjerne gal, men sånn er det med den saken.

 

Du, min kjære venn, er gal.

 

Det man er nødt til å frostå her er at en av de grunnleggende, dog SVÆRT viktige, forskjellen på Nazisme og Kommunisme er at Nazismen bygger på HAT (grunnløst sådan), mens kommunisme bygger på solidaritet og likhet. Det ER en viktig forskjell. En nazist vil alltid hate fullstendig grunnløst, og ja, selv om det er hans mening, så kan jeg si at det er nært til OBJEKTIVT å si at det er grunnløst.

 

En kommunist kan være så mangt, det alle kommunister har til felles, er at de deler ideologis grunnsyn. Det finnes 68'ere som sitter begravet i ideologibøker og hører på Pink Floyd hele dagen, det finnes ungdom som er som din "gjennomsnittlige" ungdom, det finnes de som går på blitz, og da gjerne assosierer seg med det miljøet. RV'ere, AKP'ere, SU'ere, RU'ere, ikke-organiserte. Det er stor forskjell på disse, og det hele koker helt nmed til enkeltpersonen, om du skal dømme. I Norge har vi rundt 2-300 organiserte nynazister, vi vet at disse er organisert i samme organisasjon, so mstår for akkurat det samme: Vold, drap, og kyniske metoder for å oppnå sine mål. Jeg kan garantere deg at du finner kommunister som står for det samme, men i norske nazimiljøet er dette en SAMLET OPPFATNING. Jeg har sett naziwebsider hvor man stolt viser fram videoer av nynazistsik ungdom som trener karate i lærboots til skinheadmetal. Det ER KLART at det finnes ideologilesende snille lam som er nazister også, men nynazistmiljøet i Norge ER voldelig belastet, man BYGGER på en voldelig ideologi.

 

Nåja, jeg vil heller ha Varg Vikernes og Tore W. Tvedt enn Jon Michelet og Aslak Sira Myhre rett rundt hjørnet når Achmed raner meg.

 

DETTE blir for dumt. Det er klart at du personlig godt kunne tenkt deg å se den eventuellt ransmannen banka opp med balltre, men ønsker du at alle innvandrer som skulle begå kriminelle handlinger skal bankes opp med balltre? Tenk LITT rasjonellt.

 

 

Noe sier meg at blitzerne ville stått og ledd rått. Jeg kan opplyse om at Palestinaskjerf smeller ganske godt på leggen, og at om en blitzer i nærheten av deg begynner å ta sitt av, så er det god grunn til å løpe. Og nå snakker jeg om erfaring her..

 

Here we go again.

 

DU må forstå at mennesker som henger på blitz ikke er å beregne som èn monoton gruppe, som mange nazister til en viss grad er. Blitz er et ungdomshus, Blitz huset mange meninger: Totalpasifister (meg selv, selv om jeg henger særdeles lite på Blitz), revolusjonære kommunister, snille SU-lam, ideologibegravde AKP'ere, teori-revolusjonære RU'ere, folk som ikke melder seg inn i en dritt (forresten også meg), folk som vil ha billig øl og gode konserter, and the lsit goes on...

 

Det at du har dårlig opplevelse med det du velger å kalle for blitzere, sier egentlig lite. For øvrig er IKKE palestinasjerf et tegn på at man nødvendigvis henger på Blitz. Jeg kjenner mange som har palestinasjerf, stort sett alle henger ikke på Blitz.

 

Vigrid døper i Frøya og Odins navn. Gjerne for meg, så lenge de ikke gjør andre fortrede.

 

Nynazister banker opp hvem som helst, så lenge de er imot deres sak. Bootboys er et glimrende eksempel.

 

Blitzerne hopper derimot rundt og roper " Alsak må bli fri, det kreer vi", ødelgger dører på rådhuset i Oslo, og banker opp de de ikke liker

 

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe galt i å bruke ytringsfriheten sin, og uttale at man mener Aslak bør befries, om det så er en demonstrasjon, eller ved leserinnlegg i dagens Aftenposten. Ingen hindrer deg i å demonstrere for skattelette og privat eiendomsrett.

 

For øvrig vil jeg påpeke at aksjonen mot Oslo Rådhus FREMDELES ikke gavner hele miljøet, og nei, blitzere flest banker ikke opp de de ikke liker. Jeg støtter for øvrig ingen av delene, da jeg er for fredelige aksjoner, og i prinsippet pasifist.

 

(Og jada HalTan, Blitzmiljøet i seg selv står ALDRI bak noe sånt, det er bare det av godt over halvparten av blitzerne deltar i slike "aksjoner". Da er vi like langt.

 

Kilde?

 

Faktum er at svært mange commier (i stor grad blitzere) bruker palestinaskjerf.. om ikke direkte en uniformering, men du kan stort sett se hvem som henger på blitz uten å spørre dem..

 

Les over.

 

Blitzere som løper etter meg med palestinaskjerf da, må ikke de "taes"? Det ser ut til at det er en del hat i deres idelogi også.

 

Blitz har ingen ideologi.

 

Også til olsen:

Støtter du virkelig å banke opp en nynazist som faktisk ikke HAR gjort en flue fortred, èn ting er at han er medlem i en organisasjon som står for både ditt og datt, med såfrem personen ikke har skadet noen, ser jeg INGEN grunn til å gå til voldshandlinger mot ham! Jeg avskyr nynazister som pesten selv, men dette er å gå alt for langt! Dersom en nynazist virkelig har GJORT noe galt, vel, da er det politiets oppgave å ordne opp. Det er flott at man viser nazi-svina at man ikke støtter miljøet, og sosialt støter ut, helt sikkert et effektivt virkemiddel, men har du noen gang hørt uttrykket "vold avler vold"? Vet du hva, det er faktisk HELT sant. Det beste man kan gjøre er å vise at man ikke aksepterer de, og eventuellt ty til denne volden, dersom man faktisk ER NØDT (les: selvforsvar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...