Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Såpass billig ja.

Med MVA, frakt og slikt så skulle jeg tro det ble en del høyere i dag ja. (nå har jeg også sett på noe av de kraftigere som blir raskt en del dyrere, så bestemte meg for å lage min egen med 3500 W kjølekapasitet)

Men Jeg har faktisk prøvd å kjøpe derfra men får bare opp at det er en enhet som de ikke kan sende til Norges land, og så tenkte jeg kanskje vekten ville blitt et lite problem? (eventuelt en sinnsyk høy fraktkostand)

 

Og hvordan er vanntemp (har vel softwarebegrensning på 4 grader?) hos deg IDLE og LOAD?

Samt CPU-en sin kjernetemp ved denne vanntempen? (samt CPU og overklokk)

:green:

 

Har du merket noe som helst til kondens, eller gjort noe spesielt for å forhindre dette?

 

Ikke så ofte jeg kommer over noen som også har waterchiller for å si det sånn. Resten av verden har jo siden PCens glansdager fortapt seg med slike fancy ferdigoppsett og slikt. :tease:

 

Edit: Samt hva er din erfaring med de hurtigkoblingene? (og hvilken modell har du kjøpt)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såpass billig ja.

Med MVA, frakt og slikt så skulle jeg tro det ble en del høyere i dag ja. (samt at jeg mest har sett på noe kraftigere modeller for å kjøle en større loop) Men Jeg har faktisk prøvd å kjøpe derfra men får bare opp at det er en enhet som de ikke kan sende til Norges land, og så tenkte jeg kanskje vekten ville blitt et lite problem? (eventuelt en sinnsyk høy fraktkostand)

 

Og hvordan er vanntemp (har vel softwarebegrensning på 4 grader?) hos deg IDLE og LOAD?

Samt CPU-en sin kjernetemp ved denne vanntempen? (samt CPU og overklokk)

:green:

 

Har du merket noe som helst til kondens, eller gjort noe spesielt for å forhindre dette?

 

Ikke så ofte jeg kommer over noen som også har waterchiller for å si det sånn. Resten av verden har jo siden PCens glansdager fortapt seg med slike fancy ferdigoppsett og slikt. :tease:

 

Edit: Samt hva er din erfaring med de hurtigkoblingene? (og hvilken modell har du kjøpt)

 

 

Jeg sendte de en mail og da lagde de en manuell ordre til meg slik at den ble sendt. Var litt hassel med mailer frem og tilbake men det ordnet seg til slutt. Kan sende deg mailadressen til han jeg hadde kontakt med på PM om du vil. Ser nå at det var eksakt 3 år siden, august 2010. :p

 

Vanntemp kan senkes til min 4C ja, kjører sjelden med den så lav da den blir kjørende hele tiden nærmest. Funker fint å benche på 4C men du må passe på kondens på alt av metall i første omgang når tempen går under 8-10C, har ikke gjort noe for å begrense kondens her. Idle og load temps på CPU kommer jo ann på CPU og vcore og om Realtemp/Coretemp leser av rett. På 4960X så er nok idle temps helt på jordet, med 10C vanntemp så ligger Realtemp fra -6C til 13C på idle men er nok ganske nærme på load med rundt 40C (4,9 GHz 1,5 vcore).

 

Hurtigkoblingene jeg har er av den gamle typen til Koolance VLN4 men jeg ville og skal kjøpe de nye typene nå fra Techbay. De jeg har har en trykk og vri metode for å låse de sammen mens de nye har samme mekanisme som du ser på trykkluftsslanger der du bare drar tilbake en del på "hunn" for å løse ut/koble sammen.

 

Her ser du de forskjllig typene, noen som kan skrus rett i blokker og radiatorer og noen med nippler eller gjenger til nippler.

 

http://techbay.no/category.html/hurtigkoblinger-qd3-serien

 

Jeg ville aldri satt sammen en loop uten hurtigkoblinger i dag, bruker du i tillegg bare destillert vann så kan du koble ned loopen rasket eller endre den. F.eks. så la jeg til en radiator i en loop her uten å måtte tømme ut en dråpe vann ei heller bruke tid på å fylle hele loopen, jeg fyllte bare opp radiatoren før den ble koblet til loopen. tok 30 sek å få ut de få luftboblene som var. :)

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

 

Jeg sendte de en mail og da lagde de en manuell ordre til meg slik at den ble sendt. Var litt hassel med mailer frem og tilbake men det ordnet seg til slutt. Kan sende deg mailadressen til han jeg hadde kontakt med på PM om du vil. Ser nå at det var eksakt 3 år siden, august 2010. :p

 

Vanntemp kan senkes til min 4C ja, kjører sjelden med den så lav da den blir kjørende hele tiden nærmest. Funker fint å benche på 4C men du må passe på kondens på alt av metall i første omgang når tempen går under 8-10C, har ikke gjort noe for å begrense kondens her. Idle og load temps på CPU kommer jo ann på CPU og vcore og om Realtemp/Coretemp leser av rett. På 4960X så er nok idle temps helt på jordet, med 10C vanntemp så ligger Realtemp fra -6C til 13C på idle men er nok ganske nærme på load med rundt 40C (4,9 GHz 1,5 vcore).

 

Hurtigkoblingene jeg har er av den gamle typen til Koolance VLN4 men jeg ville og skal kjøpe de nye typene nå fra Techbay. De jeg har har en trykk og vri metode for å låse de sammen mens de nye har samme mekanisme som du ser på trykkluftsslanger der du bare drar tilbake en del på "hunn" for å løse ut/koble sammen.

 

Her ser du de forskjllig typene, noen som kan skrus rett i blokker og radiatorer og noen med nippler eller gjenger til nippler.

 

http://techbay.no/category.html/hurtigkoblinger-qd3-serien

 

Jeg ville aldri satt sammen en loop uten hurtigkoblinger i dag, bruker du i tillegg bare destillert vann så kan du koble ned loopen rasket eller endre den. F.eks. så la jeg til en radiator i en loop her uten å måtte tømme ut en dråpe vann ei heller bruke tid på å fylle hele loopen, jeg fyllte bare opp radiatoren før den ble koblet til loopen. tok 30 sek å få ut de få luftboblene som var. :)

 

Ahh, skjønner. :)

 

Ja, skulle kanskje visst det på forhånd, da det er litt sent nå. :p Valgte å ta saken i egne hender, og lagde meg min egen av en aircondition unit med 3500 W kjøleeffekt. Fordelen er at jeg også har satt opp systemet slik at jeg tørker og kjøler ned omkringliggende luft, slik at kondens ikke skal kunne oppstå. Men om det ikke er godt nok så vurderer jeg å lage et ekstra lufttørke-system. En annen fordel er at jeg har mulighet til å etterisolere (lyddemping) og mulighet for å overstyre automatikken, slik at den kommer seg ned i minus 30 grader.

 

Nå tror jeg dog at jeg ikke har gjort en god nok jobb på varmeveksleren, og at jeg ikke klarer så alt for langt under -10 grader kanskje i praksis, så derfor lurte jeg også litt på hva din CPU-temp er på nær null-punkt vanntemp. 4960X på 4,9 GHz begynner å ligne på no! WoW. Må være beste resultat jeg har hørt om hittil.

 

Har ikke testet systemet mitt selv, pga litt ironi hvor vannet i systemet frøs og ødela hovedkortet jeg ikke har klart å få reparert/erstattet. (ironien er at moder jord kjølte ned systemet på et tidspunkt hvor jeg var ute for å kjøpe frysevæske)

 

Faktisk så bruekr jeg trykkluftslanger, samt deres hurtigløsninger, da selve slangene er helt geniale til mitt oppsett, da de nærmest ikke lar seg knekke. Hurtigløsningen er dog helt forferdelig, og bortsett fra det åpenbare at den bare kutter en vei, så er flowen elendig. :(

Derfor vurderer jeg koolance-sett i stede. Så om du er i markedet for å selge de du har, så er jeg muligens interessert. ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg bør finne en lekker måte å sette 240mm radiatoren på plass, samt de to SSD-diskene inni 3,5"-brønnen som ligger og slenger. Dette kan bli åets byggeprosjekt! Lett og fin ramme da, aluminium!

Hva med å bygge noe rundt kabinettet, slenge det opp som worklogg her.

 

Eksempel sotet plexi, lagt til led lys/strips.

 

Fantasien som kun kan stoppe deg. Biltema er ikke så ille på plexi, men tror ikke de har sotet plexi. Finnes et hav av andre bedrifter som kan hjelpe deg, kansje sponse deg vis du lager en worklogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har alltid sett på min utdannelse som mer retta mot bil og liknende, men jeg kom nå på hva jeg skal prøve å få lagd på maskinverkstedet når vi får tilgang til det!

 

Beholde ramma til kabinettet mitt, ST TJ07 for de som lurte, å så prøve å lage custom interiør så jeg kan sette opp komponenter og vannkjøling akkurat som jeg ønsker det for å få det optimalt til det kabinettet og de delene.

Dayum! Hvorfor tenkte jeg ikke på det før?! :D

Lenke til kommentar

Jeg? Will do! Går førsteåret maskiningeniør, når jeg får leke med CNC og 3D-printer vet jeg ikke.

 

Men dette prosjektet er jo mye mer doable enn å lage felger til bilen, selvom det SKAL gjøres en gang det også.

 

Men har lagd skisser i paint (!) her tidligere for å vise tanken med radiatoroppsettet for å få skikkelig flow gjennom radiatorene.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid sett på min utdannelse som mer retta mot bil og liknende, men jeg kom nå på hva jeg skal prøve å få lagd på maskinverkstedet når vi får tilgang til det!

 

Beholde ramma til kabinettet mitt, ST TJ07 for de som lurte, å så prøve å lage custom interiør så jeg kan sette opp komponenter og vannkjøling akkurat som jeg ønsker det for å få det optimalt til det kabinettet og de delene.

Dayum! Hvorfor tenkte jeg ikke på det før?! :D

Linustechtips, dere to kommer til å være noen av de få som investerer mer i et TJ07 enn det TJ11 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...