Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mindre strømforbruk da i det minste, da Ivy Bridge er en del mer strømgjerrig.

;)

samt at du selvsagt har en bedre CPU, noe som kommer godt med til CPU-begrensende spill og applikasjoner. Og ikke minst mer fremtidsrettet.

 

Jeg vil påstå at trådstarter har gjort et langt bedre valg med å velge 3770K + HD 7950 istedenfor et "utdatert" CPU som 2500K. Det er et mer balansert oppsett i det minste.

F. eks i spill som StarCraft 2 så er 3770K 50 % bedre enn 2500K (målt hos HW.no), mens i andre grafikktunge spill så mindre forskjell.

* Det var visstnok med APU'en aktivert.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå vet dere ingenting om min bruk da. Så good guesses. Mener selv det passer meg perfekt. Kjøpte ivy for litt økt ytelse, og mindre strømforbruk. Og mest av alt for å ikke kjøpe noe gammelt. 7850 passer meg bra til spilling, og var det jeg gadd strekke meg i pris. CPU ytelse er viktigere for min bruk.

Lenke til kommentar

Mindre strømforbruk da i det minste, da Ivy Bridge er en del mer strømgjerrig.

;)

samt at du selvsagt har en bedre CPU, noe som kommer godt med til CPU-begrensende spill og applikasjoner. Og ikke minst mer fremtidsrettet.

 

Jeg vil påstå at trådstarter har gjort et langt bedre valg med å velge 3770K + HD 7950 istedenfor et "utdatert" CPU som 2500K. Det er et mer balansert oppsett i det minste.

F. eks i spill som StarCraft 2 så er 3770K 50 % bedre enn 2500K (målt hos HW.no), mens i andre grafikktunge spill så mindre forskjell.

50% bedre enn 2500k? Då tenker du på iGPUen, som i grunnen er verdiløs for ham når han har HD 7850'en. Anandtech fant 10% forskjell, og det kan i grunnen nesten skrives av som klokkeforskjellene. Då syns eg 800kr gikk rett i dass om det var derfor du kjøpte saken, siden det er åpenbart at HT'en ikkje gjorde noko, og resten var bare den lille forbedringa mellom generasjonene.

 

Utover det så er 3570k og 3770k samme hardware, bare med mindre virtuelle kjerner (0 av dem!) på i5'en. Dette gjør 3570k'en mer ideell når den er billigere, siden nesten null og niks tar i bruk mer enn 4 kjerner, spesielt innen spillverdenen.

 

2500k'en koster 200kr mindre enn IBs 3570k, men yter tilnærmet likt, spesielt siden den kan overklokkes til å matche IB'en med mindre du har dårlig chip på ene siden og veldig god chip på andre siden, ettersom IB når ca 4.4-4.5 GHz på 1.35v før temperaturene går heilt av hengslene, mens SB når 4.8-5.0 GHz før strømmen sliter.

 

Så om Revolution hadde kunne spilt spill på maskina hadde han nok bare spart penger på å gå 2500k imo, eller fått mer FPS når han spiller med HD 7870. ;)

 

Men som han selv sier så trenger han CPUen. Itte vet æ hva, men heh. :D

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...