Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stock kjøler på cpu? Er det fortsatt folk som kjører med den? :p Neida, ser bra ut. :)

 

WORD!

 

Trodde ikke det jeg heller, Han har mye å hente på en annen kjøler, spess om han har en K versjon av CPUen.

 

Ville også lagt kablene til GPU nedenifra å opp, tror det vil se ryddigere ut, samt samlet sammen alle små sorte kabler i toppen til en klase.

Lenke til kommentar

Er dette Switch 810'en eller?

jepp

 

Stock kjøler på cpu? Er det fortsatt folk som kjører med den? :p Neida, ser bra ut. :)

 

WORD!

 

Trodde ikke det jeg heller, Han har mye å hente på en annen kjøler, spess om han har en K versjon av CPUen.

 

Ville også lagt kablene til GPU nedenifra å opp, tror det vil se ryddigere ut, samt samlet sammen alle små sorte kabler i toppen til en klase.

er 2700k, men han er ikke intr. i overklokk og drit hehe
Lenke til kommentar

Ovenfra ser de ganske like ut, men intel har en del versjoner av den kjøleren. Høyde og kobber innlegg i midten er stort sett det som varierer. Den som følger med sandy bridge er den laveste jeg har sett av dem, så forundrer meg ikke om din fra E6600 er større (les høyere)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

post-247864-0-74402800-1333625207_thumb.jpg

Har hatt prosjekt på skolen hvor jeg kunne velge fritt hva jeg ville lage, da falt valget på datakabinett :). Meget fornøyd med resultatet utenom at det er litt skakt og skjevt, men fortsatt så ser det skikkelig flott ut. Bildet er tatt med mobilen og bildet er fra før siste strøk med maling. Fikk ikke tid til å lage og lodde til mørke lillastriper som jeg har tenkt å ha inni. Det blir sikkert fikset når jeg får pcen hjem om noen uker. Håper dere liker det! (Er første innlegg på hardware!! og ignorer fyren i bakgrunnen )

Lenke til kommentar

Nice Z77 hovedkort!

 

Trodde ikke disse egentlig skulle selges enda, men kanskje likevell? :p

 

De har vært i salg en stund allerede :)

Trodde ikke disse egentlig skulle selges enda, men kanskje likevell? :p

 

Vet ikke når de begynte å selge de, men kurant hk egentlig - bare noe dritt at Ivy er forsinket :/

Jepp, sitter selv og venter. Hva fikk deg til å velge akkurat det kortet? Har ikke sett noen skikkelige tester enda, bare previews, tror det kommer på søndagen.

 

Skal ha 3770k selv, og et eller annet hovedkort. Håper Maximus V formula kommer nære launch på ivy, men vet ikke om jeg trenger så "fancy" kort :p

 

Sabertooth klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg liker eller ikke.

Lenke til kommentar

Jepp, sitter selv og venter. Hva fikk deg til å velge akkurat det kortet? Har ikke sett noen skikkelige tester enda, bare previews, tror det kommer på søndagen.

 

Skal ha 3770k selv, og et eller annet hovedkort. Håper Maximus V formula kommer nære launch på ivy, men vet ikke om jeg trenger så "fancy" kort :p

 

Sabertooth klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg liker eller ikke.

Jeg kommer til å le hardt når jeg ser alle de skuffede kommentarene som kommer når Ivy Bridge på ingen måte er et like stort hopp som Sandy Bridge har vært.

 

Hvordan i alle dager skal ASUS lage et Maximus V Formula/Extreme når det ikke finnes en brikke som tillater 16x/8x/8x PCIe 3.0 tri-SLI?

 

Sabertooth-kortenes dekkplate gir dårligere kjøling. Do not want.

Lenke til kommentar

Nice Z77 hovedkort!

 

Trodde ikke disse egentlig skulle selges enda, men kanskje likevell? :p

 

De har vært i salg en stund allerede :)

Trodde ikke disse egentlig skulle selges enda, men kanskje likevell? :p

 

Vet ikke når de begynte å selge de, men kurant hk egentlig - bare noe dritt at Ivy er forsinket :/

Jepp, sitter selv og venter. Hva fikk deg til å velge akkurat det kortet? Har ikke sett noen skikkelige tester enda, bare previews, tror det kommer på søndagen.

 

Skal ha 3770k selv, og et eller annet hovedkort. Håper Maximus V formula kommer nære launch på ivy, men vet ikke om jeg trenger så "fancy" kort :p

 

Sabertooth klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg liker eller ikke.

 

Bare tilfeldigheter at jeg valgte akkurat det hket.

Hket på gamle-riggen min gikk til helvette så bestillte nytt hk for og finne ut at cpu var defekt også.

I stresset for og få pc til påske så ble det bare slik :)

 

leste i en preveiw at det skulle klokke ganske bra samt at det var brukbart utstyrt så da blir det ikke feil.

 

Tror nok heller ikke Ivy kommer til og vær den revulusjonen akkurat, men sikkert en 20% bedre kanskje?

Hadde jo vært gøy om den klokket bra også.

2500k som jeg har nå tror jeg kan bli fin i htpcn når den tid kommer!

 

Ang sabertooth hket så ser det HEILT FORJÆVLIG ut(alle i den serien) og hva er greia med å pakke inn varmen i plastikk da? :omg:

Lenke til kommentar

Jepp, sitter selv og venter. Hva fikk deg til å velge akkurat det kortet? Har ikke sett noen skikkelige tester enda, bare previews, tror det kommer på søndagen.

 

Skal ha 3770k selv, og et eller annet hovedkort. Håper Maximus V formula kommer nære launch på ivy, men vet ikke om jeg trenger så "fancy" kort :p

 

Sabertooth klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg liker eller ikke.

Jeg kommer til å le hardt når jeg ser alle de skuffede kommentarene som kommer når Ivy Bridge på ingen måte er et like stort hopp som Sandy Bridge har vært.

 

Hvordan i alle dager skal ASUS lage et Maximus V Formula/Extreme når det ikke finnes en brikke som tillater 16x/8x/8x PCIe 3.0 tri-SLI?

 

Sabertooth-kortenes dekkplate gir dårligere kjøling. Do not want.

Nå sitter jeg fortsatt på 775 og core 2 quad, så for meg er det en stor oppgradering.

 

Hvordan aner ikke jeg, men det er annonsert og på vei. Om jeg velger å skrape pengboka for det, er en annen sak.

 

Sabertooth skryter av bedre kjøling, men da i form av vifter, noe jeg misliker. Heller mot ASrock for hovedkort, da jeg vil ha sort pcb uten blå heatsinks, det kræsjer for mye fargemessig.

 

Nice Z77 hovedkort!

 

Trodde ikke disse egentlig skulle selges enda, men kanskje likevell? :p

 

De har vært i salg en stund allerede :)

Trodde ikke disse egentlig skulle selges enda, men kanskje likevell? :p

 

Vet ikke når de begynte å selge de, men kurant hk egentlig - bare noe dritt at Ivy er forsinket :/

Jepp, sitter selv og venter. Hva fikk deg til å velge akkurat det kortet? Har ikke sett noen skikkelige tester enda, bare previews, tror det kommer på søndagen.

 

Skal ha 3770k selv, og et eller annet hovedkort. Håper Maximus V formula kommer nære launch på ivy, men vet ikke om jeg trenger så "fancy" kort :p

 

Sabertooth klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg liker eller ikke.

 

Bare tilfeldigheter at jeg valgte akkurat det hket.

Hket på gamle-riggen min gikk til helvette så bestillte nytt hk for og finne ut at cpu var defekt også.

I stresset for og få pc til påske så ble det bare slik :)

 

leste i en preveiw at det skulle klokke ganske bra samt at det var brukbart utstyrt så da blir det ikke feil.

 

Tror nok heller ikke Ivy kommer til og vær den revulusjonen akkurat, men sikkert en 20% bedre kanskje?

Hadde jo vært gøy om den klokket bra også.

2500k som jeg har nå tror jeg kan bli fin i htpcn når den tid kommer!

 

Ang sabertooth hket så ser det HEILT FORJÆVLIG ut(alle i den serien) og hva er greia med å pakke inn varmen i plastikk da? :omg:

Det ryktes jo mye om ivy, men har sett tall på rundt 7-15% økning fra sandy, noe som passer meg fint, på tide å få litt nye hestekrefter.

 

Vet ikke hva jeg ender opp med enda, blir å lese endel fremover på reviews :)

Lenke til kommentar

Bare tilfeldigheter at jeg valgte akkurat det hket.

Hket på gamle-riggen min gikk til helvette så bestillte nytt hk for og finne ut at cpu var defekt også.

I stresset for og få pc til påske så ble det bare slik :)

 

leste i en preveiw at det skulle klokke ganske bra samt at det var brukbart utstyrt så da blir det ikke feil.

 

Tror nok heller ikke Ivy kommer til og vær den revulusjonen akkurat, men sikkert en 20% bedre kanskje?

Hadde jo vært gøy om den klokket bra også.

2500k som jeg har nå tror jeg kan bli fin i htpcn når den tid kommer!

 

Ang sabertooth hket så ser det HEILT FORJÆVLIG ut(alle i den serien) og hva er greia med å pakke inn varmen i plastikk da? :omg:

20% bedre? i5-2500k er 35% raskere enn i5-750, og 18% av det kommer av høyere klokkefrekvens. 15% høyere ytelse per MHz som Sandy Bridge kan vise til fra Nehalem er stort fra en arkitektur til en annen, mens Ivy Bridge er akkurat samme arkitektur med samme klokkefrekvens og her forventer du 20%? Sats på 5-10% forbedring avhengig av hvilket program du ser på og om det er kompilert for nyere instruksjonssett.

 

Har ikke sett en eneste lekk som antyder at Ivy Bridge kommer til å klokke mer enn 5% bedre enn Sandy Bridge, 5GHz på lavere spenning kanskje, men det betyr ikke at du kommer til å kunne dra forbi 5GHz med letthet. En side av saken er at man krymper en brikke til halve størrelsen, og at strømforbruket blir lavere som følge av at prosessen er mer effektiv, en annen side er at avstanden mellom hver transistor blir mindre og varme per mm^2 blir høyere som er et problem for overklokking og latencies strammes gjerne inn fordi dette gir bedre ytelse uten å påvirke strømforbruk som igjen gir et negativt utfall på overklokking. Kanskje gjennomsnittlig overklokk går opp til 5.0 GHz fra 4.7GHz, men det er ikke en forbedring du virkelig kommer til å legge merke til som Sandy Bridge var.

 

At Intel ikke har noe som helst nytte av å øke forspranget mot AMD påvirker nok også mot små økninger i ytelse og kun fokus på strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...