Gå til innhold

Til alle som har et problem med PC-en og bruker IE


Anbefalte innlegg

Har du tenkt å opprette en tråd i dette forumet, kalt sikkerhet?

 

Spør deg selv om et par ting først. Bruker du Windows? I så tilfelle, har du oppdatert PC-en med Windows Update i det siste?

Og sist og aller mest, bruker du IE; Internet Explorer?

 

Da er det et par ting du skal vite.

 

Du har deg selv å takke for alt negativt som skjer med PC-en.

 

Internet Explorer er en veldig gammel nettleser, og proppet av hull. Ikke bare er dette en stor sikkerhetsrisiko, men det gjør PC-en og surfingen din tregere (IE tegner websider tregere enn andre nettlesere som Opera og Mozilla), mindre vellykket (IE er den nettleseren som dårligst takler de standardene som er satt for Internett, f.eks mangel på støtte for PNG, feiltolkning av margin og padding , osv.) og ikke minst tar IE veldig stor plass (mer enn 80 MB i motsetning til Opera som tar under 5 MB).

 

Til dere som bruker IE og som trenger flere grunner til å skrifte, les på Dan1el.net.

 

Jeg vil anbefale alle å gå inn på Opera.com og laste ned den nyeste versjonen (helt gratis) og teste det en stund.

 

Garantert suksess. Gjør Internett en tjeneste, gjør deg selv en tjeneste!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, dette er litt interessant. Jeg må som regel formatere rundt hvert halve år pga diverse errors i programmer, hardware og operativsystem. I tillegg går dataen tregere. Siden jeg har Norton Internet Security, så har jeg ikke trodd at surfing er en trussel. Jeg har heller lagt skylda på rot, suspekte programmer og mindre vilje til å opprettholde en "ren" data.

 

Vil slike problemer bli sterkt redusert ved bruk av f.eks. Opera?

 

Hvordan er det med de som bruker Opera, opplever dere en stabil maskin i lenger tid enn før?

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Jeg har testa både Opera og Mozilla, men kan ikke si at jeg merka noe særlig bedre ytelse av den grunn. Begge to er sikkert helt greie nettleser, men mine erfaringer med begge, gjorde at jeg heller risikerer litt mer "usikkerhet" i IE.

Om de er så veldig mye sikrere enn IE, veit jeg nå ikke da....fant man ikke et stort sikkerhetshull i Opera forleden?

 

I XP, som jeg har brukt i et års tid, har jeg aldri opplevd noe større problemer med virus, eller nedsatt ytelse. De få, mindre problemene jeg har opplevd, har utelukkende vært forårsaket av andre software-leverandører.

 

Og ja...jeg patcher jevnlig, både i Windows, og Anti-virus. Spesielt sikkerhets-patchene til Windows.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Internet Explorer er en veldig gammel nettleser, og proppet av hull. Ikke bare er dette en stor sikkerhetsrisiko, men det gjør PC-en og surfingen din tregere (IE tegner websider tregere enn andre nettlesere som Opera og Mozilla), mindre vellykket (IE er den nettleseren som dårligst takler de standardene som er satt for Internett, f.eks mangel på støtte for PNG, feiltolkning av margin og padding , osv.) og ikke minst tar IE veldig stor plass (mer enn 80 MB i motsetning til Opera som tar under 5 MB).

Jeg er da rimelig sikker på at jeg har sett en god del PNG-bilder med IE...

Lenke til kommentar

> Bruker du Windows?

 

Ja

 

> I så tilfelle, har du oppdatert PC-en med Windows Update i det siste?

 

Selvfølgelig

 

> Og sist og aller mest, bruker du IE; Internet Explorer?

 

Ja

 

> Du har deg selv å takke for alt negativt som skjer med PC-en.

 

Men hvis det ikke er noe negativt med PC'ene mine: Aldri hatt virus, aldri hatt spyware, bruker ikke engang popup-blokker og har ikke reinstallert Windows på hovedmaskinen min siden jeg byttet disk i oktober 2002 eller noe...

 

Så hvem skal jeg takke da?

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
IE er den nettleseren som dårligst takler de standardene som er satt for Internett

Siden fleste parten bruker IE, mener jeg at det er IE som setter standarder.

Det er en, om jeg skal si det, idiotisk ting å si.

Når IE er omtrent den _ENESTE_ nettleseren som følger de standardene, mens ørten andre nettlesere følger en felles standard, så er det IE som er problembarnet.

Lenke til kommentar
Over 90% av internettbrukere bruker IE, og da setter IE standarder.

 

Du kan ikke si at noe er standard hvis under 10% følger den. Skjønner?

Nei, jeg skjønner ikke.

For at det skal være en standard, så må den vel være i bruk av mer enn _en_ nettleser?

Om Lada bruker en spesiell type stempel i motorene sine, mens alle andre merker bruker en annen felles type stempel, men lada har 90% av markedet, er den typen stempel lada bruker standarden da?

NEI, for det er bare lada som bruker den typen stempel, mens alle andre bruker en annen type, ergo, det er standarden, for flertallet av produsentene bruker den.

 

Dette ble litt rotete, men tror jeg fikk frem poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...