Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt av kjøleren på mitt Gainward GS 6800 Ultra. Det er kobber under det røde plastdekselet.....

Ramkjøler er aluminium ja men GPU kjøleren er av kobber.

 

Fant dette ut da jeg fjerna den gugga som gainward hadde på gpu-kjøleren.

Jeg la på litt arctic silver jeg og tempen sank med 10 grader idle. Har ikke sjekket under load.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt av kjøleren på mitt Gainward GS 6800 Ultra. Det er kobber under det røde plastdekselet.....

Ramkjøler er aluminium ja men GPU kjøleren er av kobber.

 

Fant dette ut da jeg fjerna den gugga som gainward hadde på gpu-kjøleren.

Jeg la på litt arctic silver jeg og tempen sank med 10 grader idle. Har ikke sjekket under load.

Hvor kjøpte du kortet ditt?

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt av kjøleren på mitt Gainward GS 6800 Ultra. Det er kobber under det røde plastdekselet.....

Ramkjøler er aluminium ja men GPU kjøleren er av kobber.

 

Fant dette ut da jeg fjerna den gugga som gainward hadde på gpu-kjøleren.

Jeg la på litt arctic silver jeg og tempen sank med 10 grader idle. Har ikke sjekket under load.

Hvor kjøpte du kortet ditt?

 

Sveinl.

Det ble kjøpt på Komplett.no

Lenke til kommentar
Då Nvidia tillverkar alla 6800 Ultra och 6800GT baserade kort själv lämnar det inte mycket utrymme för oss att förbättra dessa produkter på Gainwards berömda och brukliga sätt.

 

Det stora hemlighetsmakeriet kring 6800 korten gjorde det till och med svårt för oss att hinna få fram en passande kylning till produkten i fråga, av den anledningen levererades dom första sändningarna med NVIDIAS egen kylning. Eftersom vi vår vana trogen inte vill leverera en referens produkt så gjordes en del icke synliga omändringar även på denna produkt för att öka prestandan från 400/1200 till 430/1200. Under referenskylaren sitter det en kopparplatta som möjligör denna ökning, därför blir även detta en Golden Sample produkt.

 

På Gainwards egna hemsidor och på många av våra kunders sidor kan man se vårt Ultra/2600 kort med en röd kylanordning, tyvärr fanns det ingen möjlighet för oss att få fram dessa i god tid för att testa dess kapacitet även om det kom till att bli den fläkt som ska användas framledes.

 

När det gäller 6800GT korten så släpptes ett antal kort i ren referens design till ex antal partners i Europa, dessa skulle endast användas i deras PC byggnation. Då korten levererades retail förpackade kunde inte vissa av dessa partners låta bli frestelsen att sälja korten separat. Tyvärr användes benämningen av vårt ordinarie kort vid försäljningen av detta referenskort vilket kan ha varit vilseledande. Givetvis kommer dessa kort även om det inte är vår egen tillverkning att omfattas av samma garantier som våra övriga kort. Dessa kort kommer dock inte att bytas ut mot vår design av oss utan Ni bör kontakta inköpsplatsen.

 

TILLÄGG: 040811:

Jag fick efter det att jag skrev detta i forumet reda på att vår andra sändning av 6800GT kort var av referensdesign (hårdvarumässigt) men att dom var optimerade att köra i 400/1100 istället för NVIDIAS 350/1100 referenshastighet. Med andra ord så är även de korten optimerade för att kunna köras i snabbare hastigheter. Om har ni köpt detta kort och det inte klarar att nå dessa hastigheter är det bara att kontakta eran återförsäljare så kommer det ärendet att hanteras av dom.

 

Med vänliga hälsningar

Miro

 

Disse kortene var ment til å bli brukt i pcer som butikkene bygget og solgte!

Endret av dreden
Lenke til kommentar
Disse kortene var ment til å bli brukt i pcer som butikkene bygget og solgte!

Kunne du poste linken til det du siterte der?

 

Personlig måtte jeg levere tilbake Gainward GF 6800 Ultra kortet mitt som RMA fordi det var delvis defekt; lurer på om jeg ikke heller skulle ha benyttet angrefristen(som jeg tror jeg hadde anledning til). Ja ja - litt seint nå...

 

Men hvis dette som du siterte faktisk er tilfelle, er jeg interessert i å få det bekreftet, slik at jeg eventuellt kan bruke det i en klage på at jeg ikke fikk det produktet jeg var forespeilet.

 

Med mindre det kortet jeg sendte inn som RMA er så defekt at de sender meg et erstatningskort som faktisk ser ut og fungerer slik et ekte Golden Sample skal da...

Lenke til kommentar

Det første Gainward 6800GT GS kortet jeg fikk var referance design. Solgte dette til en kamerat for en 3 uker siden. Har i mellomtiden testet både 6800Ultra å X800XT. Jeg synes 6800 kortetene var det beste, men det var veldig lite som skilte det gamle GT kortet å Ultra kortet når jeg overklokket de max. Det var snakk om ett par hundre poeng i 3DMark2003. Jeg fant derfor ut at jeg ikke gadd å gi de ekstra kronene det kostet for ett Ultra å bestilte igjen ett Gainward 6800GT. Fikk idag mitt nye kort og ble å må si jeg ble overrasket når jeg åpnet esken, for da ventet dette på meg

 

Gainward%206800GT%20Golden%20Sample%2001%20Small.JPG

 

Gainward%206800GT%20Golden%20Sample%2002%20Small.JPG

 

Gainward%206800GT%20Golden%20Sample%2003%20Small.JPG

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Vel, det var jo det vi alle forventet oss da vi bestillte. Ihvertfall jeg.

 

Riktignok var det litt min egen feil, for jeg hadde lest flere innlegg om at GT kortene kom i referanse design før jeg bestillte, men siden jeg besillte et Ultra kort, trodde jeg kanskje det ikke ville gjelde dem...

Lenke til kommentar
Men litt OT: Er virkelig databutikken.com så ille som ratingen på webshopguiden på hw.no tilsier?

Er det noen som har prøvd det AOpen-kortet som nå er kommet inn på lager?

Og en ting til (:blush:); må man betale toll på produkter fra databutikken siden de er svenske?

ikke om du bestiller fra den norske web-butikken databutikken.com/no

Lenke til kommentar
Har noen snakket med komplett i det siste og fått svar om hva deres neste ladning består av?

Referanse eller ''kul rød kobberkjøler''?

Det gamle 6800GT GS jeg hadde for en mnd siden var referance design. Men det nye 6800GT jeg fikk for 3 dager siden er men kul rød kobberkjøler. Er jo bare å gi de en tlf når du bestiller, for å være sikker på at du får ett med den nye kjøleren.

Lenke til kommentar

Takk for linken.

 

Den forklaringen fra forum admin der virker jo temmelig tynn, spør du meg - som det da også påpekes senere i den tråden.

(jeg har registrert meg på det europeiske Gainward forumet - visste ikke at de hadde et svensk et).

 

-Har aldri hørt at en produsent sender ut OEM kort(som dette jo i såfall skulle være ifølge admin på det forumet) i retail forpakning, med bundle og hele greia.

 

OEM kort er da sendt ut 'bulk' er de ikke det? Kan ikke tenke meg at f.eks. Komplett skulle gidde å sitte å rive av retail forpakning og så kaste den for å kunne putte OEM kortet inn i en PC de bygger for kunde.

 

 

Nei - Gainward tok nok "en spansk en" for å kunne levere kort til kundene før andre prousenter(eller ihvertfall samtidig), og om det så betød at de ikke kunne tilby den kjøleløsningen de viste i reklamen, så fikk det ikke hjelpe.

 

Skikkelig ripe i lakken der, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat følgende mail.

 

 

Hei.

 

Fikk akuratt vite dette av innkjøper;

 

GF 6800 = Gainward sin design

GF 6800LE = Gainward sin design

GF 6800GT = Gainward sin design (50stk 300440 ble sendt i går)

GF 6800 Ultra = nvidia PCB med Gainward sin vifte og testet for å kunne tilfredstille de spec de har satt !

 

Så det kommer inn til oss snart ja :-)

 

--

Kenneth G

Salgsavd.

Komplett.no

 

Lenke til kommentar

Takk for linken.

 

Den forklaringen fra forum admin der virker jo temmelig tynn, spør du meg - som det da også påpekes senere i den tråden.

(jeg har registrert meg på det europeiske Gainward forumet - visste ikke at de hadde et svensk et).

 

-Har aldri hørt at en produsent sender ut OEM kort(som dette jo i såfall skulle være ifølge admin på det forumet) i retail forpakning, med bundle og hele greia.

 

OEM kort er da sendt ut 'bulk' er de ikke det? Kan ikke tenke meg at f.eks. Komplett skulle gidde å sitte å rive av retail forpakning og så kaste den for å kunne putte OEM kortet inn i en PC de bygger for kunde.

 

 

Nei - Gainward tok nok "en spansk en" for å kunne levere kort til kundene før andre prousenter(eller ihvertfall samtidig), og om det så betød at de ikke kunne tilby den kjøleløsningen de viste i reklamen, så fikk det ikke hjelpe.

 

Skikkelig ripe i lakken der, spør du meg.

Gainward driver vel også ikke så utrolig mye med OEM salg såvitt jeg vet.

 

Er for det meste MSI som tar seg av det.

 

Lurer på å handle meg et 6800GT eller 6600GT og en ting er sikkert. Det kortet skal IKKE hete Gainward.

 

Tipper det blir Aopen eller Abit, noe i den duren. Topp modellene til Aopen er somregel mye penere å se på også. Svart og sølv tar seg bedre ut enn rødt og rødt.

Lenke til kommentar
Jeg fikk akkurat følgende mail.

 

 

Hei.

 

Fikk akuratt vite dette av innkjøper;

 

GF 6800 = Gainward sin design

GF 6800LE = Gainward sin design

GF 6800GT = Gainward sin design (50stk 300440 ble sendt i går)

GF 6800 Ultra = nvidia PCB med Gainward sin vifte og testet for å kunne tilfredstille de spec de har satt !

 

Så det kommer inn til oss snart ja :-)

 

--

Kenneth G

Salgsavd.

Komplett.no

 

Ja da er kortet bestilt...

 

Bestilte Golden Sample GT-kortet. Sendte samtidig en forespørsel til komplett for å få bekreftet enda en gang at det er kobber-kort som kommer i posten.

 

Ikke at jeg tviler på din informasjon men det er kjipt å få et referansekort som nettopp er sendt i retur :p Må være 100% sikker så jeg slipper å sende i retur selv også.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...