Gå til innhold

Fjerne postcounter på trådview


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (sofTest @ 06/08/2004 : 14:45)
Forslaget over, om "tittler" avhengig av antall poster er enda værre enn å beholde postcouten. Dette vil virke slik at 15-åringer kan inneha en "bedre" "tittel" enn meg, som har en del lengre IT-erfaring enn det denne 15-åringen har levd. Det sier da seg selv, at dette ikke sier noenting om kunnskapsnivå. Jeg vet om brukere som bare har noen hundre poster, som leverer bedre faglig verdi til dette forumet, enn brukere som har kanskje ti ganger (+/-) så mye poster.

Akkurat! :yes:

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 06/08/2004 : 19:11)
Jeg mener slik jeg:

0-1000 = vanlig forumbruker
1000-2000 = vanlig forumbruker, som poster særs mye
2000-3000 = forumbruker som poster veldig mye
3000-4000 = forumbruker som poster for mye
4000-5000 = forumbruker som spammer
5000-6000 = forumbruker som spammer særs mye
7000 = permban.

:roll: Det er DET tåpeligste jeg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (HalTan @ 07/08/2004 : 01:07)
QUOTE (INGaR @ 06/08/2004 : 19:11)
Jeg mener slik jeg:

0-1000 = vanlig forumbruker
1000-2000 = vanlig forumbruker, som poster særs mye
2000-3000 = forumbruker som poster veldig mye
3000-4000 = forumbruker som poster for mye
4000-5000 = forumbruker som spammer
5000-6000 = forumbruker som spammer særs mye
7000 = permban.

:roll: Det er DET tåpeligste jeg har hørt på lenge.

Slått deg at det var ironi?

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 07/08/2004 : 11:08)
Jepp, men jeg er ikke en av de. Det var faktisk en spøk :realmad:

Da er dette faktisk et godt eksempel på hva vi ikke trenger, flåsete poster som skaper dårlig stemning i seriøse diskusjoner. Din post har også medført unødvendige poster som kun er bortkastet tid, båndbredde og lagringsplass. Har du ikke noe konstruktivt i diskusjonen, hold deg borte. Forslaget ditt var så ekstremt, at jeg hadde en mistanke om at det var et spark til "tittel"-makerene, men som alltid er det noen som ikke tar andres humor. En annen gang kan det være meg. Humor er forskjellig, og når den brukes utenfor et humoristisk forum og ikke kan observere mottakeren, bør man være ganske sikker på at budskapet vil gå igjennom. En ;) kan ofte gi en pekepinn til andre. Men uansett, så er dette et godt eksempel på poster vi kanskje får mindre av hvis postcounten tas bort.

Lenke til kommentar

QUOTE (Same- @ 07/08/2004 : 18:39)
Tror ikke at noen gidder og spamme bare for og gå bra bruker til aktiv bruker.

Det er nettopp det som kommer til å skje. Om vi oppretter titles etter hvor mange poster en bruker har, vil folk spamme for å få oppnådd den tittelen - koste hva det koste vil (noe som innebærer at dem kanskje blir sendt på ferie - for da fjernes alle warnsa, og sånn kan man fortsette).

 

Jeg stemmer for å fjerne postcount, men ikke helt. Behold den i profilen, eller kun synlig for moderatorer.

Utover dette, kan jeg se for meg et awardsystem som er delvis moderatorbasert, og delvis brukerbasert.

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 07/08/2004 : 18:51)
QUOTE (Same- @ 07/08/2004 : 18:39)
Tror ikke at noen gidder og spamme bare for og gå bra bruker til aktiv bruker.

Det er nettopp det som kommer til å skje. Om vi oppretter titles etter hvor mange poster en bruker har, vil folk spamme for å få oppnådd den tittelen

Jeg synes kanskje ikke "Same" var den rette personen og sitere på dette, da hans forslag egentlig ikke er en tittel, men bare er en skriftlig postteller. En tittel forbinder man mer med et ord som "nybegynner" "pro" osv. Nå sier jeg riktignok ikke at hans forslag var noe bedre eller verre med hensyn til hvordan det ville fungere i praksis. Og er man generellt i mot en oversikt over antall poster, som du påpeker, vil selvfølgelig ikke hans forslag heller kunne godtaes. Men jeg understreker bare at same sitt forslag til "tittler", var det eneste som skilte seg ut (positivt?) fra alle de andre tittelforslagene her.

Lenke til kommentar

Behold postcouteren til f.eks. 2000. Der etter skriv f.eks. bare +2000. Har ikke særlig behov for å vite om en person har 2000 eller 5875 poster. Så har de med +2000 ingen grunn til å svare med enstavelse. Vi som har få poster kan fortsette å skrive, ja, jepp, enig, osv osv osv til vi får 2000 poster (eller blir bannet).

 

Tore.

Lenke til kommentar

QUOTE (toreae @ 10/08/2004 : 18:40)
Behold postcouteren til f.eks. 2000. Der etter skriv f.eks. bare +2000. Har ikke særlig behov for å vite om en person har 2000 eller 5875 poster. Så har de med +2000 ingen grunn til å svare med enstavelse. Vi som har få poster kan fortsette å skrive, ja, jepp, enig, osv osv osv til vi får 2000 poster (eller blir bannet).

Tore.

Kunne vært postcounter frem til 500 og så kunne det bare stått 500+

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...