Gå til innhold

Fjerne postcounter på trådview


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (Ongabonga @ 04/08/2004 : 12:00)
Jeg syntes heller at noe burde gjøres sånn at 2 ikke kan ha samme avataren.

Hva har dette med saken som diskuteres i denne tråden? :ermm:

 

Anyway, har sikkert skrevet her før, men for å være helt ærlig bryr jeg meg egentlig ikkeno om ant. posteringer. Om jeg vil "sjekke opp" en bruker, ser jeg på reg.dato, samt innholdet i innleggene. Man merker veldig fort om en bruker er seriøst/useriøs bare ved å se noen få av brukerens posteringer.

Lenke til kommentar

Går det ann å legge til en seriøsitets bar under brukerens Avatar eller noe?

 

La oss si at når du registrerer deg, også når vi begynner med dette, så er den på 100% eller noe for alle brukere. Hvis du poster userriøst, snakker om noe du ikke har peiling på, spammer o.l. og en moderator/admin ser det, så kan han/hun senke denne seriøsitets baren med f-eks 10% hver gang slik at andre kan se om denne brukeren har opptredd serriøst i sine tidligere innlegg her på forumet. Hvis det ikke skjer noe igjen innen en viss tid, vil denne baren øke igjen med 10% om gangen. Når denne baren er f.eks fra 70-100% er den grønn. Er den fra 40-60% er den gul, er den fra 10-30% er den rød. Vi kan jo også operere med stjerner og den slags.

 

Vi kan ha en egen serriøsitets rapporterings knapp som brukerne kan rapportere userriøse innlegg av andre brukere. I tillegg til den rapporterings knappen vi har nå, der brukerne kan rapportere feilposter, og andre ting som bryter med forumreglene.

 

Da kan man jo beholde post counten og hva det måtte være. Fordi folk flest vil prøve så godt de kan for å opprettholde baren sin på MAX slik at andre brukere skal ta ham/hun serriøst.

 

Har ikke tenkt noe særlig over dette, bare noe jeg kom på i farten :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Gef, det systemet der vil kreve utenkelige mengder ressurser fra vår side og kommer ikke på tale engang. Da er det bedre å dele ut permanente stjerner til folk som gjør noe virkelig bra, men selv det er voldsomt ressurskrevende og vi vil abre få et forum der alle whiner om at de eller andre fortjener en stjerne.

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 04/08/2004 : 17:37)
Gef, det systemet der vil kreve utenkelige mengder ressurser fra vår side og kommer ikke på tale engang. Da er det bedre å dele ut permanente stjerner til folk som gjør noe virkelig bra, men selv det er voldsomt ressurskrevende og vi vil abre få et forum der alle whiner om at de eller andre fortjener en stjerne.

Det er jo bare å senke baren hvis personen blir rapportert og moderatoren/adminen er enig i rapporteringen... :roll:

 

Men som sakt, har ikke tenkt noe særlig over dette, så det er sikkert mye som ikke går.

Lenke til kommentar

QUOTE (HeavenHell @ 04/08/2004 : 18:20)
Vekk med postcount!

Argumenter, unge mann.

 

Selv er jeg litt delt angående emnet. På en måte vil jeg ha postcounts, da jeg gjerne tar folk med 1000+ poster litt mer seriøst enn folk med 0-100 poster. Dette blir i noen tilfeller helt feil tankegang, men som oftest går det helt fint.

 

På den andre siden har man alle drittungene som kommer med smileyposter bare for å få +1 på postcounten, eller poster ting som "jeg vet ikke, men jeg håper du får hjelp", "lol lol", "word" eller annet piss. Selvfølgelig går det fint an å bruke rapportér-knappen, men så regner jeg med at moderatorene har mer fornuftige ting å gjøre enn å hive advarsler etter småtroll.

 

Det CobraM skriver om å fjerne postcount fra gamer.no-delen kan virke generaliserende og useriøst, men jeg syns ærlig talt det er der mesteparten av drittpostene kommer fra. Der, og overklokking.no.

Lenke til kommentar

QUOTE (Gef @ 04/08/2004 : 17:35)
Går det ann å legge til en seriøsitets bar under brukerens Avatar eller noe?

Hvis du poster userriøst, snakker om noe du ikke har peiling på, spammer o.l. og en moderator/admin ser det, så kan han/hun senke denne seriøsitets baren med f-eks 10% hver gang slik at andre kan se om denne brukeren har opptredd serriøst i sine tidligere innlegg her på forumet.

Tanken er god, men håndhevelsen er ikke fullt så god.

Har du f.eks en diskusjon med en moderator.. og han ikke er enig med deg, så kan jo du risikere å tape seriøsitet..

Og en moderator kan jo se saken annerledes enn en annen..

Lenke til kommentar

Støtter Gef sitt forslag.

 

Men går det ikke an og ha et slikt system at brukere som ikke har x antall ganger kan se postcounteren? Det er mest "nye" brukere som spammer, for og få x antall poster. Så er de "fornøyd" og stopper opp litt med å poste 25 poster dagen, som det bare står "xxx xxxx xx" i.

 

Men hvis de ikke ser postcounteren, spammer de ikke for og få høy postcounter i starten.

 

 

Kanksje en litt teit pannekakeforslag, men jeg synes det er en god ide.

Lenke til kommentar

QUOTE (The Avatar @ 05/08/2004 : 18:43)
Berre for å kaste inn eit forslag:
Kva med å berre vise alder på posteren? Ikkje at dei "gamle" alltid veit best men du vil få ein peikepinn på om personen har mykje peiling på emnet. (Å ta imot "gode" kjøyretips frå ein 12 åring på amotor forumet er ikkje nødvendigvis lurt)

Fordi alder kan fakes og i tillegg spiller alder INGEN rolle på HW-forumet (Så lenge personen er over 10 da). Kanskje det er en ide for Amotor-skinnet, men på HW? I dont think so

Lenke til kommentar

Vekk med postcounten. Er l33t for mange å ha høy postcount, og derfor blir det også ofte mange ganger mer 'spam' i postene.

 

Heller inn med custom-titles hvis man må ha noe i det hele tatt.

 

Oh hvis postcountet absolutt MÅ beholdes, hvorfor ikke bare skjule den?

Vil man se postcounten til en brukern trykker man bare på brukerens profil, og derifra på en 'Vis antall poster' buttom.. Æll no slikt..

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 04/08/2004 : 18:42)
QUOTE (HeavenHell @ 04/08/2004 : 18:20)
Vekk med postcount!

Argumenter, unge mann.

Siden du spør så fint:

 

Postcount har ingen funksjon. Det bidrar i de fleste tilfeller til dårligere kvalitet i innleggene folk poster. De som poster seriøst med veloverveide poster osvosv bryr seg ikke om postcounts uansett. Om du måler seriøsitet mot antall poster, mener jeg du vektlegger seriøsiteten feil. "Ojoj, hvilken bra post... Nei, han har bare 10 poster, useriøs er han".

Lenke til kommentar

Hva om "Custom titles" blir bestem av hvilken kategori man er mest aktiv i? Altså, hvis man drar hyppig innom WD-forumet får man titelen "Designer". Er man en gjenganger i Søppel-delen får man den humoristiske titelen "Forsøpler", eller noe i den dur. Virksomhet i Linux-delen gir ærestitelen "Linux-bruker" osv.

 

Hovedpoenget er at man da lettere kan se denne personens spesialiseringsfelt og med det avgjøre seriøsiteten av postene i de enkelte forumene. Jeg er selvfølgelig klar over at dette ikke er skuddsikkert å vurdere på bakgrunn av dette, men i det minste gir det brukerene en viss mulighet å få kontroll over titlene, til det emne dem selv er mest aktiv i.

 

Når det angår gjennomsnitlinghetsutregningen; jeg tror ikke at de fleste poster består av svåda og pølsevev, og dessuten blir disse filtrert ut av moderatorene, så å erstatte postcounten med gjennomsnitling antall ord burde ikke bli en så dårlig avløsing. Den viser i det minste den reelle aktiviteten av en bruker, ettersom jeg vil tro at lange og informative innlegg bør telle mer enn korte. Dette blir vel en mellomting fra postcount til registreringsdato, da begge tas med som faktorer i beregningen. I tillegg bør ikke Quoter tas med i utregningen av antall ord, da en slik beregning kan misbrukes.

 

Hva synes dere?

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (aadnk @ 05/08/2004 : 23:47)
Hva om "Custom titles" blir bestem av hvilken kategori man er mest aktiv i? Altså, hvis man drar hyppig innom WD-forumet får man titelen "Designer". Er man en gjenganger i Søppel-delen får man den humoristiske titelen "Forsøpler", eller noe i den dur. Virksomhet i Linux-delen gir ærestitelen "Linux-bruker" osv.

I utgangspunktet god ide, men:

 

Sett at det er en fyr som lager en tråd om at han skal ha ny pc. Han har lite poster fra før og får derfor mest poster i Hjelp, jeg skal ha ny pc-forumet. Skal han da få samme tittel som f.eks. meg?

 

Man må i så fall ha nådd en hvis postegrense hvis dette skal funke, men da kommer det vel klager på at folk spammer for å få mange poster slik at de kan få slike titler.

Lenke til kommentar

en annen måte er: (blir ganske likt som det er)

 

feks: 10 poster - "en tittel"

100 poster - "en tittel"

500 poster -

osv..

 

eller etter hvor lenge man har vært medlem på samme måte.

 

bare et forslag....

 

Men synes vi skulle hatt et sted som postcount står fortsatt.. inne i profilen eller noe slikt.

Endret av insider
Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 04/08/2004 : 18:47)
QUOTE (Gef @ 04/08/2004 : 17:35)
Går det ann å legge til en seriøsitets bar under brukerens Avatar eller noe?

Hvis du poster userriøst, snakker om noe du ikke har peiling på, spammer o.l. og en moderator/admin ser det, så kan han/hun senke denne seriøsitets baren med f-eks 10% hver gang slik at andre kan se om denne brukeren har opptredd serriøst i sine tidligere innlegg her på forumet.

Tanken er god, men håndhevelsen er ikke fullt så god.

Har du f.eks en diskusjon med en moderator.. og han ikke er enig med deg, så kan jo du risikere å tape seriøsitet..

Og en moderator kan jo se saken annerledes enn en annen..

Hvis det er klare brudd på disse "serriøsitets reglene", så er det vel ikke noe man kan slå feil på? Er brukeren uenig, så kan han/hun klage til forumstyret akkurat slik som folk klager i dag over å få advarsel. Man kan jo også klage over PM til den moderatoren som senket seriøsitets baren ved å komme med argumenter for hvorfor han/hun ikke fortjener å få senket den. Hvis moderatorer følger retningslinjene slik som vi gjør til vanlig, tror ikke jeg at det skal være noe problem. En moderator har uansett ingen rett til å senke baren ved en diskusjon over PM. MEN han har fullt rett til å gi advarsel om det kommer personangrep via PM til moderator.

 

Dette kreves litt mer arbeid fra vår side, men ikke nok til at det gjør noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...