Gå til innhold

Fjerne postcounter på trådview


Anbefalte innlegg

QUOTE (wh1te @ 26/07/2004 : 22:40)
Vet ikke helt jeg. Synes egentlig det er greit å se postcounten. I andre forum opereres det ofte med titler hvorav de med få poster blir klassifisert som nybegynnere og de med mange er pro's, og så lenge vi ikke har det er det greit med postcount.

Pro eller beginner har ikke noe med hvor mange poster man har, men innholdet i postene. Postcounteren har lite å si om posteren. Se bare noen av innleggene som har kommet i denne tråden. Enlinjes innlegg med mindre enn tre ord eller bare en smiley... Slikt kludrer til tråder og gjør ikke annet enn å heve postcounteren.

 

Hvis det er nødvendig, kanskje moderatorene og administratorene her kan vurdere en slags frivillig karaktergivning av innlegg. Desverre kan det ende opp med at det blir overvekt av negative karakterer for mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (captzalo @ 27/07/2004 : 08:22)
Se bare noen av innleggene som har kommet i denne tråden. Enlinjes innlegg med mindre enn tre ord eller bare en smiley... Slikt kludrer til tråder og gjør ikke annet enn å heve postcounteren.

Jeg skrev ett ord, men herregud man, ordet var ment som en støtte til forslaget til å fjerne postcounteren i innlegg.

 

Er det ikke da litt paradoksalt at du da sier postene bare kludrer til tråden, og er der bare for å høyne postcounteren?

 

Og kreve at alle skal skrive mye uten at det trengs er bare helteit.

 

QUOTE
Hvis det er nødvendig, kanskje moderatorene og administratorene her kan vurdere en slags frivillig karaktergivning av innlegg.

 

"haha" ....kommer de til å gidde vet du... :whistle:

 

QUOTE
Jeg synes det er mer interessant at registreringsdatoen står, enn at postcount står.

 

Jepp. Dette er det eneste jeg savner fra amobil-skinnet jeg brukte før. *Ønsker sterkt dette skal komme på plass i (gammelt) hw-skin også :D

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

QUOTE (Ingar @ 27/07/2004 : 08:52)
QUOTE (captzalo @ 27/07/2004 : 08:22)
Se bare noen av innleggene som har kommet i denne tråden. Enlinjes innlegg med mindre enn tre ord eller bare en smiley... Slikt kludrer til tråder og gjør ikke annet enn å heve postcounteren.

Jeg skrev ett ord, men herregud man, ordet var ment som en støtte til forslaget til å fjerne postcounteren i innlegg.

 

Er det ikke da litt paradoksalt at du da sier postene bare kludrer til tråden, og er der bare for å høyne postcounteren?

Innlegget mitt var ikke ment som noen hets av deg, om du tror det. Chris88 kom fram som en åpenbar synder, selv om han støtter tråden. Jeg synes at du opptrer litt vel overfølsomt. Det som jeg synes er unøædvendig er folk som kommenterer kommentarene til andre med f.eks. " :cry: " eller " :thumbup: " eller "Ja"

 

Eksempelvis trekker jeg her fram

QUOTE
.. kom det fra n00ben selv. ;)
fra psilocybe. Han har 6300 innlegg(!). Derav 939 innlegg i "Søppel". :D Lurer på hva gjennomsnittslengden på postinger der er...

 

Slikt synes jeg er litt trist. Men det er kanskje bare meg. Eller har jeg blitt for gammel for dette forumet? :love:

Lenke til kommentar

QUOTE (captzalo @ 27/07/2004 : 15:01)
Eksempelvis trekker jeg her fram
QUOTE
.. kom det fra n00ben selv. ;)
fra psilocybe. Han har 6300 innlegg(!). Derav 939 innlegg i "Søppel". :D Lurer på hva gjennomsnittslengden på postinger der er...

Ja, for all del. Ta den kommentaren der seriøst.

 

Så, 13% av postene mine er i kategorien "søppel". 87% er altså "seriøse" poster. Er det egentlig en særlig ublu prosentandel?

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 27/07/2004 : 15:40)
Jeg støtter å ta bort postcounten, men jeg vil helst at den erstattes med en eller annen form for å vite hvor lenge en bruker har vært på forumet, så hvis det kan erstattes med nårtid brukeren joinet forumet så hadde det vært ypperlig,

Jeg bruker Overklokking.no skin, og da står det under den "litt merkelige" avataren din:

Moderator

 

 

Gruppe: Medlem-mod (SM)

Innlegg: 10648

Medlem nr.: 5057

Registrert: 28/10/2001

 

P.S. Bytta til "Invision Power Board" skin og da står det ikke "Regisrert" lenger...? :hmm:

Lenke til kommentar

Selv.. så kan jeg godt av og til skrive.. enig.. altså.. enstavelsesord.. og det blir med det.. gidder liksom ikke skrive en hel avhandlig om noe jeg egentlig kunne bruket 1 ord på. nemmlig JA..

men når jeg skriver, så tenker jeg skjelden på postcountet..

Seff er det litt artig å stige i postene.. men noe som ikke er nødvendig i det hele tatt..

Så dette forslaget støtter 100%...

 

Hadde vært kjekt å fått reg. dato på IPB skinnet.. da jeg bruker det for postene bruker hele skjermen, og ikke er delt opp i flere kolonner..

Lenke til kommentar

Kan være enig i at det er bedre å bruke registreringsdato istedenfor postcount, men det som jeg personlig synes hadde vært den beste erstatningen ville vært en slags ord-teller. På den måten ville folk vite hvem som skriver de lengste innleggene, og som dermed hjelper folk mest. I tillegg kunne vi også hatt en teller for den gjennomsnittlige mengden ord i brukerens poster. Eneste problemet med dette er vel at det ikke ennå støttes av IPB, så en slik mulighet må vi nok vente på.

 

Kanskje kunne noen laget en plug-in for dette?

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

// tillegg i konklusjonen til enden //

 

Derfor hadde det vært mye bedre om man fjernet postcount, og la til registreringsdato. Dette må gjøres på samtilige forumskin, slik at denne delen blir likt. Design er en annen sak.

 

edit; personlig er jeg imot custom-titles, blir lett rot av dette, samt at det blir litt "vanskeligere" å skille ut mod/admin for nye brukere. Når nye brukere ikke holder retningslinjer, har dem garantert ikke fått med seg at det finnes script som forbyr navn som "admin" etc.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 27/07/2004 : 20:17)
Støtter å fjerne postcount, sette på registreringsdato, og la folk velge egen customtitle.

Og capt zalo: Jeg har sikkert over 70% poster i off-topic osv. Betyr det da at jeg ikke er i stand til å hjelpe noen med noe på hardware-forumet?

Om du poster under 3 ord eller bare bruker smileys, så ja. :) Men såfremt jeg har sett, så har du vært saklig i større deler av postingene dine.

 

Det er "Ja. :thumbup: " og " :!: :!: :!: "-svar jeg vil til livs.

 

Mitt poeng er at mange poster bare for å øke post-counteren. Det skaper støy og mye søppel i forumet fordi de samme inbiller seg at høy postcount = respekt. Hvis man tok vekk hele post-counteren, vil det ikke ha noe for seg å poste meningsløse svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (captzalo @ 27/07/2004 : 08:22)
QUOTE (wh1te @ 26/07/2004 : 22:40)
Vet ikke helt jeg. Synes egentlig det er greit å se postcounten. I andre forum opereres det ofte med titler hvorav de med få poster blir klassifisert som nybegynnere og de med mange er pro's, og så lenge vi ikke har det er det greit med postcount.

Pro eller beginner har ikke noe med hvor mange poster man har, men innholdet i postene.

Nei ... jeg vet ...

 

Det var det som var poenget mitt. Hardware.no opererer ikke med slike titler (eller stjerner/ikoner av noe slag) og da synes jeg det er greit at postcounten er der. Registreringsdato høres forsåvidt også fint ut.

 

Likevel tror jeg at mange overreagerer når det gjelder spamming for å få "høyere status". De fleste som bumper på vanlig basis er enten for uoppmerksomme eller for dumme å redigere. Eller kanskje for ivrige. Tror de driter i postcounten (as most others).

Lenke til kommentar

Man kunne laget en form for AI, som måler gjennomsnittlig ant. ord pr. post, samt registreringsdato, samt antall poster, samt gjennomsnittlig smileys pr. post, og laget brukertittel/stjerner/nivå ut i fra dette. I tillegg kan moderatorer påvirke denne AI'en ved å gi "tilleggspoeng", enten negative eller positive. I tillegg kan f.eks. kommentarer/avstemning pr.post eller pr.bruker angis, slik at brukere kan kommentere hverandre, samt gi avstemning/stjerner pr.post.

 

Høres sikkert sprøtt ut, men jeg likte idèen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (jallakim @ 27/07/2004 : 23:08)
Man kunne laget en form for AI, som måler gjennomsnittlig ant. ord pr. post, samt registreringsdato, samt antall poster, samt gjennomsnittlig smileys pr. post, og laget brukertittel/stjerner/nivå ut i fra dette. I tillegg kan moderatorer påvirke denne AI'en ved å gi "tilleggspoeng", enten negative eller positive. I tillegg kan f.eks. kommentarer/avstemning pr.post eller pr.bruker angis, slik at brukere kan kommentere hverandre, samt gi avstemning/stjerner pr.post.

Høres sikkert sprøtt ut, men jeg likte idèen :)

Det var ikke dumt. Flommer vel kanskje over med guider og litt for gode svar da? :p

Lenke til kommentar

Vi kan jo få en person til å lese alle innleggene i forumet, og gi terningskast. :roll:

 

Å måle antall ord per post er heller ikke vits, da det er en del som skriver bare skriver vås uansett.

 

Eneste postcount forteller meg, er hvor "lenge" en person har vært her. Derfor synes jeg det er bedre at det står registreringsdato.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...