Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Superman Returns

 

Superman er tilbake og for min del sterkere enn noen gang før. Brandon Routh er så perfekt for rollen at jeg ikke kan få sagt det nok. Jeg har utsatt å se denne filmen ganske lenge ettersom jeg var sikker på å bli skuffet. Det ble jeg ikke. CGIen trakk litt ned sammen med noen logiske brister, men Routh er Supermann.

 

8/10

 

Mye enig her.. har aldri vært noen superfan av Supermann som karakter, og har egentlig bare utsatt og utsatt filmen i lang tid nå. Men når den endelig ble puttet i spiller'n så gjorde den et godt inntrykk. Mye morro og action her som forventet, men synes man også greide å bygge opp de menneskelige relasjonene på en fin måte. Routh kjøper jeg virkelig som mannen av stål, mens alt fra Spacey, til Marsden og Bosworth (uenig med Dotten her altså) er fine tilskudd. Skurkeplottet er nå så som så, mens CGI'en ikke alltid er like overbevisende. Ellers lite negative ting å trekke frem.

 

Alt i alt sitter jeg igjen med et positivt inntrykk, og det er kanskje på å tide å fiske fram de gamle Supermann-filmene på nytt igjen.

Lenke til kommentar
The Blair Witch Project.

 

Skummel film og genialt lagd. 7/10

 

Delte samme mening tilbake i 2000 men når jeg ser den i dag blir den bare for dum og lattervekkende (du kan gjentatte ganger se motorveien i "skogen" og skuespillet er atskillig lite overbevisende) Er dog enig i at konseptet har stort potensial og burde ha fungert fremragende.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Veldig OT: Dotten, please skift tilbake til din gamle avatar :)

 

Hehe, både gammal signatur og avatar vil være på plass når gullet er sikret og feiret skikkelig. Når det etter all sannsynlighet er slutt på en venting som har foregått hele mitt liv så må det markeres ^^

 

Alt i alt sitter jeg igjen med et positivt inntrykk, og det er kanskje på å tide å fiske fram de gamle Supermann-filmene på nytt igjen.

 

Når du ser Superman The Movie så vil du merke deg hvor mye som nesten virker som gjenbruk i Superman Returns. Ikke nødvendigvis en negativ ting, bare litt artig å se hvordan Singer har vært veldig opptatt av originalen. Men man merker seg fort at Reeve er i en egen klasse og at det hele virker mer "levende". I SR er det så folketomt over alt (selv inne i avisbygningen), mens i Superman The Movie så får man virkelig følelsen av en hektisk by og ikke minst en hektisk arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Delte samme mening tilbake i 2000 men når jeg ser den i dag blir den bare for dum og lattervekkende (du kan gjentatte ganger se motorveien i "skogen" og skuespillet er atskillig lite overbevisende) Er dog enig i at konseptet har stort potensial og burde ha fungert fremragende.

Er vel ikke mange årene før en remake kommer.

Lenke til kommentar

En film som BWP kan ikke sees mere enn en gang. Og da bør man helst ikke ha tatt del i all hypen på forhånd heller. Den var ganske guffen noen ganger, som da de sitter inni teltet og hører steinklakke-lydene ute, eller den forsvunne kompisen sine skrik om hjelp.

 

Ser man den for andre gang er hele poenget borte.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For a Few Dollars More (1965)

 

04-comunicazionex.jpg

 

Da var den andre filmen i Dollar-triologien sett. Blir nesten naturlig å sammenligne den med The Good, the Bad & the Ugly, men likevel litt urettferdig, for sistnevnte er atskillig mer storslått. Her er dramatikken litt neddempet i forhold.

Filmen åpner i kjent stil med et landskapsbilde, og man ser en mann komme ridende mot kamera noen hundre meter unna. Mer skal jeg ikke avsløre, annet enn at allerede her setter Leone standarden.

Denne scenen blir dessverre fulgt av en noe utdatert og ufrivillig komisk credits-sekvens. Jeg kan i samme åndedrag nevne dubbingen, som ikke er helt på topp hele tiden, men ikke noe dårligere enn man skulle forvente. Ødelegger ikke opplevelsen i noen stor grad.

Historien er spennende og har mange festlige vendinger, og byr på herlige karakterer som bandelederen El Indio, et eksempel på en nokså interessant badguy, Clint Eastwood som dusørjeger, her riktignok med navn og litt mer attitude enn i GB&U, og til slutt Lee van Cleef, som faktisk er kulere enn Clintern. Og jammen dukker ikke Klaus Kinski opp som pukkelrygget banditt.

Her er alt man kan forvente av en Leone-western, fantastisk foto, lange, dvelende klipp og musikk av Ennio Morricone. Og en liten mengde pistoldueller.

Det eneste som virkelig trekker ned er noen av bikarakterene, som skal fungere som comic reliefs, men blir totalt malplasserte.

 

8/10

Lenke til kommentar

Fantastic Four (2005)

 

Superheltfilmer er ikke min greie, men selv jeg ser at dette ikke holder mål.

Det gjelder til en stor grad hovedrollene også; Ioan Gruffudd er forferdelig uinteressant. Jessica Alba er heit, men hun har da aldri vært noen god skuespiller? Michael Chiklis gjør det derimot bra, og det samme gjelder stort sett Chris Evans, selv om rollefiguren hans blir litt teit til tider.

Kort oppsummert er filmen tidvis underholdende, men ganske så sjarmløs og noen ganger direkte kjedelig. Legg forresten merke til en scene som har nok produktplassering til å finansiere hele produksjonen.

 

3/10

 

Batman Begins (2005)

 

Sånn skal en superheltfilm være (selv om man alltids kan diskutere om Batman er en superhelt eller ikke, da han ikke har superkrefter). Mørkt og stilfullt hele veien, Nolan leverer nok en gang. Jeg har aldri lest Batman, så jeg vet ikke hvor nærme historien filmen ligger, men den er uansett svært informativ for en ikke-superheltnerd som meg (det skal sies at jeg alltid har likt Batman-filmene, hvis man ser bort ifra Batman & Robin). Og for en rolleliste vi får servert; Christian Bale, Liam Neeson, Michael Caine, Rutger Hauer, Tom Wilkinson, Morgan Freeman, Cilian Murphy, alle leverer knallprestasjoner. Katie Holmes er vel grei nok, selv om hun med fordel kunne vært byttet ut med en annen skuespillerinne.

Jeg må si at jeg gleder meg enda mer til Dark Knight enn tidligere.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Number 23

 

Advarsel: Inneheld spoiler for filmen!

 

En veldig spesiell film hvor hovedrollen spilles av Jim Carrey, for en gans skyld spiller han i en litt mer seriøs film. Noe merkelig å se han spille det, men han klarte seg ganske bra. Filmen handler om tallet 23, Walter (Jim Carrey) hoppa ned fra et hus og fikk totalt hukommelse tap, og husker ingen ting om fortiden. Han får tak i en bok som bare handler om tallet 23, og livet til en person, etter å ha lest 22 kapitler lurer han på hvor det 23 har blitt av, han finner frem til et hotell rom, river av tapeten og finner det 23 kapittelet, og finner ut at dette er fortiden hans, det er han selv som har skrivd boka.

 

 

Syns filmen var ganske spennende..

 

8.5/10

 

*Du skal sjølv eventuelt få lov å endre innhaldet som spoiler, inntil då forblir det skjult*

- Zeph

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Da så jeg Black Hawk Down igjen, for rundt 20. gang. Uten å være lei et sekund.

 

Tidens krigsfilm. Realistisk og sett fra amerikanernes øyne, uten å bli for patriotisk eller pompøs. En ærlig krigsfilm som klarer å holde på seeren i 2 timer og 20 minutter, og er intens hele veien. Det er utrolig hvor mye de har klart å lage utifra en kamp, uten at det blir kjedelig, repetivt eller uinterresant.

 

10 / 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...