Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Transformers (2007). En film om leketøy. Nei, takk du ;). Karakter 4/10.

9636323[/snapback]

Hahahaha.

 

2001: A Space Odyssey

En film om romskip og filosofi. Nei, takk du ;). Karakter 3/10.

 

The Matrix

En film om datamaskiner. Nei, takk du ;). Karakter 5/10.

 

Lord of the Rings: Fellowship of the Two Towers' King

En film om drager og sånt. Nei, takk du ;). Karakter 4/10.

Lenke til kommentar
Transformers (2007). En film om leketøy. Nei, takk du ;). Karakter 4/10.

9636323[/snapback]

Hahahaha.

 

2001: A Space Odyssey

En film om romskip og filosofi. Nei, takk du ;). Karakter 3/10.

 

The Matrix

En film om datamaskiner. Nei, takk du ;). Karakter 5/10.

 

Lord of the Rings: Fellowship of the Two Towers' King

En film om drager og sånt. Nei, takk du ;). Karakter 4/10.

9636748[/snapback]

 

 

Priceless... :D

Lenke til kommentar
Vi ler av deg, ikke med deg.

9636774[/snapback]

Vel, hvem har sagt at alle anmeldelser må våre dype og velbegrunnende? Tror nok at det som provoserte var at jeg gav en heller dårlig karakter, ikke min korte og noe tullete begrunnelse ;)

9637001[/snapback]

Der tar du nok feil. Vi flamer også innlegg som består av:

"Transformers (2007). En film om leketøy. Ja, takk du ;). Karakter 10/10."

 

Vi liker denne tråden fordi vi liker å lese anmeldelser, ikke fordi vi bryr oss hva tilfeldige folk på nett vi ikke kjenner gir en film i terningkast. Da kunne vi likesågodt trillet vår egen terning.

Lenke til kommentar

Joyeux Noël

Dette var en helt utrolig film. Jeg hadde forhåpninger på at denne skulle bli bra, men ikke at den skulle rett inn i hjerteroten. Fantastisk skuespill, fantastisk filmmusikk og fantastisk historie.

Dette kommer helt klart til å bli en juleklassiker for min del, og det er en av de beste filmene jeg har sett.

 

10/10

Lenke til kommentar

"Revolver" av Guy Ritchie

 

Så denne filmen forrige søndag, og hadde store forhåpninger til den. Guy har jo tidligere regissert "snatch" og "lock, stock and two smoking barrels" så jeg forventet meg noe bra. Noe jeg også fikk, delvis:P syntes filmen var utrolig forvirrende og har fortsatt ikke forstått meningen med filmen..

 

Bra skuespill av jason statham (som vanlig? ;) ) og faktisk så imponerte andrè 3000 (fra outkast) :p

 

Kunne gjerne tenkt meg å høre andres mening om filmen, fordi jeg har ennå ikke klart å komme fram til en god teori om hva som var den virkelig e handlingen i filmen.

 

Uansett terningkast: 5(svak)

Lenke til kommentar
Kunne gjerne tenkt meg å høre andres mening om filmen, fordi jeg har ennå ikke klart å komme fram til en god teori om hva som var den virkelig e handlingen i filmen.

9637832[/snapback]

 

Min anmeldelse på Kulturo.

9637866[/snapback]

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skjønner fortsatt ikke hvorfor filmen plutselig ble omgjort til en tegnefilm:P og hvem var MR. Gold? var han bare en fantasiperson oppe i hodet til jake og zach?
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Pathfinder (2007)

 

200px-Pathfinderos.jpg

de7QVSA_wTg

 

I skyggen av 300 kom det i vår en film de fleste nok ikke fikk med seg. Noe som er litt synd. Fortellingen om vikinggutten som ble etterlatt i Amerika og vokste opp til å ta opp kampen mot invaderende vikinger, i en tid satt lenge før Colombus oppdaget Amerika, er ikke så hakkende gale.

 

Dette er en voldelig og rufsete film. Her er ingen digitaliserte påførte muskler eller forsøk på å gjøre den episk. Filmen er hva den er, en enkel historie uten mye substans og et handlingsforløp som hverken er overaskende eller noe nytt. Den forsøker heller ikke å utgi seg for noe mer og det er vel dette som redder den fra katastrofen.

 

Vikingene, som ser ut som en mutert kombinasjon av menneske og okse, er særdeles stereotypiske slemminger som vanskelig kan bli mer endimensjonal. Så man føler lite sympati når filmens helt, spilt av Karl Urban (LOTR), slakter dem ned en etter en. Jeg skjønner godt hvorfor mange ønsker at denne skuespilleren skal spille tordenguden Thor i den kommende Marvel-filmen med samme navn, for han gjør sine saker bra. Selv om det ikke akkurat er mye å spille på i en slik film.

 

Dette er en sjelløs mannefilm som fungerer som fin underholdning. Den gir til og med litt spenning innimellom, i motsetning til 300, og det er jo nesten som om man blir litt bekymret for de snille. Uncut-versjonen som jeg her anmelder sparer ikke på blod og gørr, så den er ikke for sarte sjeler. En film som passer ypperlig sammen med gode kompiser, et par pils og chips. Ikke forvent noe nytt, men ikke forvent å mislike filmen heller. Den oppnår det den prøver på, nesten litt synd de ikke prøvde på enda mer.

 

post-15355-1191497277_thumb.png

9633483[/snapback]

Å herregud, ikke ENDA flere Marvel filmer? Holder det ikke med at Iron Man, Justice League og en ny Batman og en ny Superman film kommer? Mer orginalitet til Hollywood, nå!

Lenke til kommentar
Kunne gjerne tenkt meg å høre andres mening om filmen, fordi jeg har ennå ikke klart å komme fram til en god teori om hva som var den virkelig e handlingen i filmen.

9637832[/snapback]

 

Min anmeldelse på Kulturo.

9637866[/snapback]

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skjønner fortsatt ikke hvorfor filmen plutselig ble omgjort til en tegnefilm:P og hvem var MR. Gold? var han bare en fantasiperson oppe i hodet til jake og zach?

9637928[/snapback]

 

Mr. Gold er DEG. Din indre demon som ligger i underbevisstheten og som er roten til frykt og grådighet.

 

EDIT: Filmen er tvers gjennom genial.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Å herregud, ikke ENDA flere Marvel filmer? Holder det ikke med at Iron Man, Justice League og en ny Batman og en ny Superman film kommer? Mer orginalitet til Hollywood, nå!

9638140[/snapback]

 

Batman og Justice League er ikke Marvel-filmer. De tilhører DC Comics (og WB lager filmene). Marvel som studio har kun den kommende Hulk og Iron Man på sin "CV" (de tidligere Spider-Man, X-Men osv ble laget av andre selskap som "leide" rettigheter av Marvel). Men det skal bli mer.

 

Kommende superheltfilmer fra Marveluniverset er Hulk (Ed Norton spiller og skrevet manus), Iron Man, Wolverine, Punisher: War Zone, Magneto og Spider-Man 4. I tillegg er det annonsert filmer om Venom, Thor, Doctor Strange og ca et dusin andre filmer. Oversikt:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films...n_Marvel_Comics

 

Så nei, det holder ikke med det som er kommet mener tydeligvis Hollywood. Om du ikke liker slike filmer er det jo bare til å holde seg vekke fra kinoen ;)

 

Personlig liker jeg godt at det kommer filmer fra tegneserieheftene. Men det er fordi jeg er fan av både Marvel og DC.

Lenke til kommentar
Batman og Justice League er ikke Marvel-filmer. De tilhører DC Comics (og WB lager filmene). Marvel som studio har kun den kommende Hulk og Iron Man på sin CV (de tidligere Spider-Man, X-Men osv ble laget av andre selskap som "leide" rettigheter av Marvel).

 

Sukk, pirke pirke ;)

 

Jaja, mener filmer av tegneserier generelt da.

 

Neinei, har ikke så veldig imot, men er litt lei av å lese om Spiderman 4 osv osv.

 

Kommende superheltfilmer fra Marveluniverset er Hulk (Ed Norton spiller og skrevet manus), Iron Man, Wolverine, Punisher: War Zone, Magneto og Spider-Man 4. I tillegg er det annonsert filmer om Venom, Thor, Doctor Strange og ca et dusin andre filmer. Oversikt:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films...n_Marvel_Comics

 

 

HVAFORNO? Edvard Norton som HULKEN?! Ok, det er en "måse" film! Uansett om den suger eller ei, Norton som Teh Incredible Hulk! :ohmy:

Så nei, det holder ikke med det som er kommet mener tydeligvis Hollywood. Om du ikke liker slike filmer er det jo bare til å holde seg vekke fra kinoen  ;)

 

Personlig liker jeg godt at det kommer filmer fra tegneserieheftene. Men det er fordi jeg er fan av både Marvel og DC.

Nei, er noe med Hollywood og orginalitet :wee:

 

Og btw, jeg ble født i en kino, og skal dø i en! :D

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...