Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rebecca

 

post-73595-1157272088_thumb.jpg

 

Vi har nylig anskaffet oss Viasats gullpakke, hvor kanalen TV1000 Classic inngår. Der går det mye artig...

 

Maxim de Winter er en meget rik og velstående mann. Når han møter en dame i Monte Carlo, tar han henne med seg hjem til sitt lille slott i Manderlay, og gifter seg. Det som er litt kjipt for Maxims nye kone, er at hans forrige kone, Rebecca (som døde på sjøen ett år tidligere), var så godt likt av menneskene rundt seg, og at de nå begynte å sammenligne Rebecca med henne. Dette skaper etter hvert mange interne problemer.

 

De to hovedrolleinnehaverne Joan Fontaine (Maxims andre kone (som vi pussig nok aldri får vite navnet på)) og Laurence Olivier (Maxim de Winter), gjør jobben sin godt. Filmen er gjennomført på ekte Hitchcock-vis, og går inn som den nest beste Hitchcock-filmen jeg har sett (bak Psycho).

 

Hvis du fikser å se gamle filmer (noe jeg vet ikke alle gjør), er Rebecca absolutt verdt å få med seg.

8/10.

Lenke til kommentar
Gjorde da også ein flott rolle i To To End All wars :)

6793231[/snapback]

 

Den har jeg faktisk ikke sett... Må faktisk innrømme at jeg ikke har hørt om den engang. Et raskt søk på imdb ga meg et lite innblikk i filmen, og denne må jeg se. Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg kan ha ungått denne.

Takk fot tipset.

6793253[/snapback]

 

Jo verså god!

 

Kan faktisk ikkje fatte å begripe at eg ikkje har kjøppt denne filmen enda,for den er skikkelig bra. Har jo sett den 3 ganger på TV da,men flot tå ha i samlingen.

Lenke til kommentar

A Few Dollars More

Det er ingen som kan måle seg med Sergio Leone når det gjelder western filmer. Stemmningen i filmen er til å ta og føle på. Musikken er som i de andre dollar filmene genial, tror ikke det finnes filmer som har mer passende soundtrack.

Clint gjør som alltid god figur, er heller ingen ting å klage på når det gjelder Lee Van Cleef.

 

Denne filmen er legendarisk, når ikke helt opp til The Good, The Bad, And The Ugly, men er ikke langt unna.

 

9/10

 

 

 

The Elephant Man

Vel, dette er den første Lynch filmen jeg har kjøpt, også den første jeg har sett vis jeg ikke husker helt feil.

 

Filmen handler om John Merrick (John Hurt) som er sterkt deformert grunnet svulst over nesten hele kroppen. Han var en sirkus attraksjon, helt til Dr. Frederick Treves (Anthony Hopkins) finner han og vil hjelpe "The Elephant Man." Det er få filmer som har fått meg til å føle så mye sympati med en av hovedpersonen.

 

Alt i alt en meget god film, nærmest legendarisk. 8,5/10

Lenke til kommentar

2 Fast 2 Furious

 

Runde nummer to med ulovlig undergrunns-racing.

Hva handler den om?

Den tidligere politibetjenten Brian O'Conner livnærer seg med å vinne gatebilløp. Men når politiet til slutt tar han, må han sammen med kameraten Roman infriltrere et narkotikakartell for å bli kvitt sine kriminelle rulleblad.

 

Hvorfor er den ikke all-verdens?

 

Dette er en standard Hollywodd-film som hverken byr på mye spenning, overraskelser, sterk historie eller gode skuespillerprestasjoner.

 

Hva trekker den opp?

 

Vel, det er lett popcorn-underholdning som passer fint en søndagsmorgen. Spesielt hvis man er interessert i fete biler og høye hastigheter.

 

Totalt: Middels - 5/10 :dontgetit:

Lenke til kommentar
The Sentinel

 

Det har ikke vært en muldvarp i Secret Service, før nå. Denne taglinen sier egentlig alt om hva den handler om. I denne filmen er det tatt inn noen TV-serie stjerner deriblant Eva Longoria og Kiefer Sutherland, jeg syns ingen av de egentlig spiller noe bra. Spesielt Longoria. Det føles ut som de er der bare for å gi filmen publisitet.

Michael Douglas som spiller en Secret Service-agent spiller bedre enn de, men når likevel ikke helt opp synes jeg.

 

Regissøren syns jeg ikke helt vellyket med framstillingen av filmen, og det blir litt småpirk her og der. Denne nådde ikke helt opp til toppen, jeg hadde forventet mer.

 

Sterkt terningkast 3.

6793168[/snapback]

 

Kiefer Sutherland er da slett ikke en tv-seriestjerne! Lær deg litt filmhistorie gutt!

Hva med fantastiske filmer som: Flatliners, Dark City, Young Guns, A few good men, A time to kill?

6793215[/snapback]

 

Han har spilt i mange filmer, ja, men etter å ha spilt i litt vel mange sesonger av 24, så er han nå stemplet som en serie-skuespiller. Han heter ikke lenger Sutherland. Han heter Bauer - og det er ikke noe positivt for hans fremtidige filmkarriere.

Lenke til kommentar

 

Han har spilt i mange filmer, ja, men etter å ha spilt i litt vel mange sesonger av 24, så er han nå stemplet som en serie-skuespiller. Han heter ikke lenger Sutherland. Han heter Bauer - og det er ikke noe positivt for hans fremtidige filmkarriere.

6797306[/snapback]

 

 

Alle som levde og opplevde 80 og 90 tallet på filmlerretet vet at han er regnet som en filmstjerne, like mye som Charlie Sheen er det. At de begge har beveget seg over til tv-seriens verden og i tillegg blitt tv-serie stjerner forandrer nå ikke det. Å spille flere år i en serie er ei heller noe som pleier å skade en karriere. Se bare på Bruce Willis og Michael J. Fox. Det finnes flere eksempler. Kiefer Sutherland vil være å finne i filmer lenge etter at 24 er ferdig. Om da ikke dop, drikking og kvinner tar livet av han først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...