Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Volver

Til slutt; Penélope Cruz var ganske all right denne gang, mulig det har med språket å gjøre.

6761909[/snapback]

Penélope Cruz er alltid fæl, men med intensjon denne gangen.

 

Synes anmeldelsen sumerer opp filmen på en fin måte. Plottet er som sagt litt uengasjerende og kan minne om Amereikanske forviklingsfilmer fra 50-tallet. Ellers bør det jo nevnes at filmen kan karaktiseres som en spansk og voldelig versjon av Frustrerte Fruer. Kan ikke skyves under noe teppe at dette er en "chick-flick". Men Almodóvar er ekstremt dyktig og hvis du vil se en nesten overdreven filming av Cruz' utringning, så er denne filmen nesten verdt inngangspengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Silent Hill

 

Herlig grøss, lenge siden jeg har sett en så bra grøsser..

 

herlig..

 

9/10

6755139[/snapback]

 

Silent Hill

 

Hvordan min kjære medborger Freeman84 klarte å gi Silent Hill 9/10, altså rangere den som en av de beste filmene han noensinne har sett, er for meg et stort mysterium. Men jeg er ikke her for å løse gåter, men å skrive ned mine inntrykk av filmen.

 

Når jeg satte meg ned for å se Silent Hill, hadde jeg to punkter hvor jeg forventer at filmen leverer:

 

1 - De klarer å overføre spillets historie, karakterer og atmosfære velykket over i filmformat.

 

2 - De klarer å gjøre filmen skummel.

 

Punkt 1 klarer filmen sånn halvveis. Punkt 2 feiler filmen miserabelt. OK skuespill og gode effekter klarer ikke å redde Silent Hill fra å bli enda en mislykket film-til-spill transformasjon. Og som en innbitt fan av den fantastiske spillserien synes jeg det er synd.

 

5/10 - Middels :dontgetit:

Lenke til kommentar

post-70240-1156832890_thumb.jpg

Ondskapen

Film basert på Jan Guillous barndom. Bra film som viser hvordan gamle privatskoler drevs, sammen med hvordan et sinn blir skapt. En liten ting jeg la merke til er at hovedpersonene er med i Jan Giullous bok "Tyvenes Marked", der det så vidt blir nevnt at de gikk på skole sammen. Samme snedige triks som Brett Easton Ellis gjør i sine bøker. Filmen er sterk og du får sympati med hovedpersonen.

Anbefales

 

8/10

Endret av cbs77
Lenke til kommentar
Det finnes ingen skumle filmer, så hvorfor prøve?

 

Silent Hill er i mine øyne den beste filmen som har kommet ut i 2006, og fortjener en score ("skår", argh så grusomt) helt i toppsjiktet.

6762429[/snapback]

 

Hvis man ikke klarer å gjøre Silent Hill skummelt i filmformat, har filmskaperne feilet. Spillserien har jo klart å lage en skrekkelig, klaustrofobisk atmosfære som gjør at spilleren og tilskuerne sitter forskrekket foran skjermen og prøver å gjemme seg bak dyner og puter. I mørke, stille omgivelser satt jeg og en bekjent å så Silent Hill-filmen, uten å føle skrekk en eneste gang. Det er enorm skuffelse etter å ha spilt seg gjennom 3 fantastiske titler.

 

Hvis grøsser-sjangeren ikke klarer å skremme publikum lenger, kan man likegodt gi opp sjangeren (selv om det finnes unntak). Silent-Hill filmen pøste kun på med skrekkeligheter med engang og hadde knapt spenningsoppbygning. Da kan ikke gode effekter og min personlige favoritt Pyramide-monsteret redde filmen fra å havne midt på treet.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid sett meg selv som vettskremt, men det virker som om sjangeren går tom for ideer. Filmer enkelte hauset opp som ekstremt skumle, feks. Wolf Creek og Dog Soldiers, har ikke nådd opp. Villmark var vellagd og hadde sine øyeblikk, men den var ikke horribelt skummelt. The Descent var derimot jævlig klaustrofobisk, og før i tiden har jeg blitt skremt av klassikere som The Shining og Eksorsisten. Men det er nok av grøssere jeg ikke har sett (Emily Rose, Amityville Horror og The Omen), problemet er at jeg ikke tørr alene. Så det er kanskje fortsatt håp for meg og filmgrøss.

 

 

Mr. & Mrs. Smith

 

I et tilsynelatende normalt velstående forstads-ekteskap, skjuler begge parter en dyp hemmelighet for hverandre. Begge to er nemlig leiemordere. Og den dagen de får i oppdrag å drepe hverandre, begynner problemene for alvor.

 

Dette er en munter actionkomedie som byr på små-vittige replikker og masse skyting. Det er underholdning over hele linja, selv om både de hysteriske latterkulene og det avsluttende klimakset uteblir. Kjemien mellom Pitt og Jolie er definitivt tilstede, og vi får servert en rekke stilige gadgets og eksplosive scener.

 

Jeg hadde kanskje forventet et enda mer intelligent manus med smarte vendinger, ettersom den alltid fabelaktige Brad Pitt innehar hovedrollen. Men jeg orker ikke bruke all tid på å kritisere en film som egentlig ikke utgir seg for å være noe annet en god popcorn-underholdning.

6/10 - Nokså God :)

Lenke til kommentar

Skrekkfilmer, mer enn noen andre filmer, krever litt av publikum. De krever at man har skikkelig lyd og bilde, at man er innstilt på å bli skremt, at man har gjort det mørkt i rommet... Man kan ikke være 5-6 stykker, man kan ikke sitte midt på dagen med sollys skinnende inn og man kan ikke forvente noe av filmen. Hvis du virkelig ønsker å bli skremt av en film, så må man aktivt gå inn for det.

 

Det er vel verdt det.

Lenke til kommentar
The Shining holdt på å ta livet av meg.

6764676[/snapback]

The Shining er The Shining ;) Så den første gang for 5-6 år siden, og spesielt disse scenene gir meg fortsatt frysninger:

 

 

- Da de to tvillingene plutselig dukker opp når Danny sykler.

- Baderomsscenen. Æsj, for et menneske!

- Da Danny tar opp kniven, og skriker "Redrum".

 

 

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Skrekkfilmer, mer enn noen andre filmer, krever litt av publikum. De krever at man har skikkelig lyd og bilde, at man er innstilt på å bli skremt, at man har gjort det mørkt i rommet...

6763751[/snapback]

 

Veldig enig. Bra bruk av de forskjellige høyttalerene i et surroundoppsett kan gjøre underverker.

 

 

Wolf Creek

 

Hadde hørt litt forskjellig om denne, og at den skulle være skummel. La meg gjøre en ting klart: den er IKKE skummel.

Hva filmen handler om kan du lese her: http://www.imdb.com/title/tt0416315/plotsummary

 

Filmen var kjedelig, og ble ikke stort bedre da det "spennende" begynte. Skrikene til hu ene kjerringa var mer irriterende enn fæle, og filmen ble aldri skummel (kanskje en scene var litt skummel).

 

Terningkast 2

Lenke til kommentar
Hvordan min kjære medborger Freeman84 klarte å gi Silent Hill 9/10, altså rangere den som en av de beste filmene han noensinne har sett, er for meg et stort mysterium. Men jeg er ikke her for å løse gåter, men å skrive ned mine inntrykk av filmen.

 

Når jeg satte meg ned for å se Silent Hill, hadde jeg to punkter hvor jeg forventer at filmen leverer:

 

1 - De klarer å overføre spillets historie, karakterer og atmosfære velykket over i filmformat.

 

2 - De klarer å gjøre filmen skummel.

 

Punkt 1 klarer filmen sånn halvveis. Punkt 2 feiler filmen miserabelt. OK skuespill og gode effekter klarer ikke å redde Silent Hill fra å bli enda en mislykket film-til-spill transformasjon. Og som en innbitt fan av den fantastiske spillserien synes jeg det er synd.

 

tja, alle har hver sin smak.. hvis jeg skulle sagt det samme som du sier nå, eller alle andre for den saks skyld, så hadde det blitt mye quoting..

 

kan feks nevne Resident Evil, mange som synes den er skam dårlig, jeg derimot, synes den er über..

 

Silent Hill er helt klart en av de beste filmene jeg har sett. det er min mening..

 

:)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Skrekkfilmer, mer enn noen andre filmer, krever litt av publikum. De krever at man har skikkelig lyd og bilde, at man er innstilt på å bli skremt, at man har gjort det mørkt i rommet... Man kan ikke være 5-6 stykker, man kan ikke sitte midt på dagen med sollys skinnende inn og man kan ikke forvente noe av filmen. Hvis du virkelig ønsker å bli skremt av en film, så må man aktivt gå inn for det.

 

Det er vel verdt det.

6763751[/snapback]

 

Selvfølgelig. Og det er noe jeg går inn for hver eneste gang jeg ser skrekkfilmer. Maks 3 personer, pluss stummende mørke og ingen forstyrrelser utenfor.

Lenke til kommentar

Må ta og få sett Silent Hill. Så delte meninger... Klipp&lim fra kinoguiden:

Ferr (8/10) | Captain Charisma (4/5)| Mobilfriken (7/10) | LarsP | Manx (8/10) | Foregangsmannen (5/10) | Freeman84 (9/10) | Celsior (1/10)

 

Stor sjangs for at man enten elsker eller hater den, ser det ut til.

 

For ordens skyld er den beste skrekkopplevelsen jeg har hatt faktisk sammen med 8-9 andre på et trangt rom. Så en eller annen dansk grøsser, folk som var innestengt på en skole og noe greier. Husker ikke helt hva den het. Så personlig er jeg ikke avhengig av å ha få folk rundt meg.

Lenke til kommentar

Wallace & Gromit: the Curse of the Were-Rabbit (2005).

 

Dette er første gang W&G har beveget seg inn i Hollywood, og det kan kort og godt sies at de gjorde det med stil. Humoren er slik den alltid har vært, og alt er mesterlig oppbygd, så til alle fans av de tre gamle 30min-filmene som enda ikke har sett Were-Rabbit: Gjør det umiddelbart!

Jeg er selv en die-hard W&G-fan, og jeg hadde skyhøye forventninger til denne filmen. Omtrent alt nådde opp til det jeg hadde håpet på. Det eneste minus jeg kan komme på i farten, er at den er nogen lunde kort. Ellers er resten omtrent så perfekt som man kan få det.

 

Dette blir ikke siste gang vi får se de to vennene. Det er sikkert og visst.

 

9/10

 

PS: For alle som skal kjøpe filmen; kjøp 2-disc utgaven. Den inneholder masse ekstrasnadder, inkludert behind-the-scenes dokumentarer, ti relativt nye W&G-sketsjer, og en av Aardman's tidligere kortfilmer!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Wallace & Gromit: the Curse of the Were-Rabbit (2005).

<snip>

9/10

 

PS: For alle som skal kjøpe filmen; kjøp 2-disc utgaven. Den inneholder masse ekstrasnadder, inkludert behind-the-scenes dokumentarer, ti splitter nye W&G-sketsjer, og en av Aardman's tidligere kortfilmer!

6779217[/snapback]

Bare en liten korreskjon, de ti "Cracking Contaptions"-sketsjene er ikke egentlig nye, de ble først sluppet (i lav oppløsning) på internet, og en DVD med disse ti (+ Park's første Oscar-vinner Creature Comforts, og diverse reklamesnutter mm Aardman har gjort) ble sluppet i desember 2002, under navnet "Wallace & Gromit's Cracking Contraptions".

 

Enig i karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...