Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Thing

 

Bedre enn jeg trodde. Bedre enn orginalen. Artig med den norske vinklingen. Det er nesten en terningkast fem, men det er liksom ikke noe rivende høy kvalitet over dette. Det er en spenningsfilm av høy kvalitet, men mangler dypere cinematiske kvaliteter som gjør at du husker den et halvt år etterpå. Sånn som er kul å se én gang, men ikke noe man vil kjøpe til filmhylla si.

Terningkast 4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Thing

 

Bedre enn jeg trodde. Bedre enn orginalen. Artig med den norske vinklingen. Det er nesten en terningkast fem, men det er liksom ikke noe rivende høy kvalitet over dette. Det er en spenningsfilm av høy kvalitet, men mangler dypere cinematiske kvaliteter som gjør at du husker den et halvt år etterpå. Sånn som er kul å se én gang, men ikke noe man vil kjøpe til filmhylla si.

Terningkast 4

 

Vel "orginalen og orginalen".. som jeg skrev i min (den første) anmeldelse(n av denne filmen) - er ikke dette en ny versjon av Carpenters film, men derimot en film om forhistorien, altså det som skjedde før der hvor Carpenters film startet. Dette ser det ut til at forbausende få skjønner.

 

Ellers er jeg enig i at det var en skuffende film ift forventingene. Men så er det jo en reinspikka B-film også da, på alle måter egentlig.

Lenke til kommentar

The Devil's Double (2011)

 

post-140267-0-15376000-1323450834_thumb.jpg

 

Meget bra gjennomført og underholdende film. Du føler intensiteten, sinnen og fasinasjonen av dette mennesket som blir kastet inn i en umulig situasjon å komme ut fra.

 

Filmen er vist nok bassert på en sann historie, men var ikke bare det som trakk meg. Dette er en verden vi har sett lite til, og da snakker jeg ikke om landet, men om menneskene filmen handler om.

 

Prestasjonen til Dominic Cooper er av MEGET høy kaliber, ville utentvil sakt Oscar kvalitet.

 

Det som er trist er at filmen har gått rett under radar til folk flest. Den hadde kunn få uker på kino i USA (og ifølge visse forum var flere kino saler tomme), dermed havnet rett på video hyllene.

Jeg tror at folk sviktet pga tema, og at traileren kan virker som om den hyller Saddam.

 

Særdeles verdt å se! Til tross for en noe ufullstendig slutt.

 

8/10

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=auE1FAGP1Kc

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Thing

 

Bedre enn jeg trodde. Bedre enn orginalen. Artig med den norske vinklingen. Det er nesten en terningkast fem, men det er liksom ikke noe rivende høy kvalitet over dette. Det er en spenningsfilm av høy kvalitet, men mangler dypere cinematiske kvaliteter som gjør at du husker den et halvt år etterpå. Sånn som er kul å se én gang, men ikke noe man vil kjøpe til filmhylla si.

Terningkast 4

 

Vel "orginalen og orginalen".. som jeg skrev i min (den første) anmeldelse(n av denne filmen) - er ikke dette en ny versjon av Carpenters film, men derimot en film om forhistorien, altså det som skjedde før der hvor Carpenters film startet. Dette ser det ut til at forbausende få skjønner.

 

Ellers er jeg enig i at det var en skuffende film ift forventingene. Men så er det jo en reinspikka B-film også da, på alle måter egentlig.

Spiller det noen rolle egentlig?

Lenke til kommentar

Klart det spiller rolle. Og nå får vi hvertfall bekreftet at det var Carpenters film fra 1982 du henviste til som "orginalen" - hvilket jeg regnet med, og er den de fleste mener når de sier det.

 

Den fra 1951 har jeg ikke sett, og vet ikke hvilken av de andre to som eventuelt er basert på den.

 

Men som sagt; det er viktig å få fram at filmene fra 1982 og 2011 blir som en serie, da med motsatt rekkefølge (det blir omtrent sånn som med Star war'sene kan man si(trilogimessig), og med Zulu Dawn kontra Zulu. For å nevne noen andre eksempler: Man skal altså se de nyeste først.

Lenke til kommentar

Så etnisiteten til skuespillerene avgjør om det er en bra film eller ikke?

 

Det er vel mer patriotisme "Alle" norske filmer får jo topp karakter uansett hvor ræva de er. Vi har for eksempel hele -tre- Fritt Vilt-filmer. Hadde de vært amerikanske hadde en holdt lenge.

 

Det er mye sant i det. The Thing 2011 er på et typisk "Norsk nivå".

Lenke til kommentar

Så etnisiteten til skuespillerene avgjør om det er en bra film eller ikke?

 

Det er vel mer patriotisme "Alle" norske filmer får jo topp karakter uansett hvor ræva de er. Vi har for eksempel hele -tre- Fritt Vilt-filmer. Hadde de vært amerikanske hadde en holdt lenge.

 

Det er mye sant i det. The Thing 2011 er på et typisk "Norsk nivå".

 

Norsk nivå? Haha, forklar nærmere?

Lenke til kommentar

Så etnisiteten til skuespillerene avgjør om det er en bra film eller ikke?

 

Det er vel mer patriotisme "Alle" norske filmer får jo topp karakter uansett hvor ræva de er. Vi har for eksempel hele -tre- Fritt Vilt-filmer. Hadde de vært amerikanske hadde en holdt lenge.

 

Det er mye sant i det. The Thing 2011 er på et typisk "Norsk nivå".

 

Norsk nivå? Haha, forklar nærmere?

 

Ja.. det er noe med stemningen som jeg skrev i min anmeldelse av filmen

Lenke til kommentar
Ja.. det er noe med stemningen som jeg skrev i min anmeldelse av filmen

 

Ah, jeg skjønner. Så fordi det var på en norsk base med norske folk blir det automatisk like dårlig som norske filmer? For min del var det stikk motsatt. Det trakk opp fordi de våget å holde seg så tro mot den forrige at de faktisk brukte norske skuespillere. ;)

 

Hæ..? Nei tror faktisk du skjønte fint lite. :roll:

 

Vel nuff said om denne fimen uansett.

Lenke til kommentar

The Thing 2011 synes jeg ikke ble dårligere pga. norske, danske skuespillere etc. jeg skulle dog ønske det var 100% skandinavis. Det holder lenge med skandinaviske skuespillere for å lage gode filmer og jeg ønsker flere samarbeidsprosjekter. Jeg synes de kanadiske/egelske/amerikanske innslagene gir filmen et "billigpreg" og type "vi har med noen engelsktalende skuespiller for å gjøre filmen kulere". Æsj for et selvhatende folk vi er!

 

Den hadde definivt vært best som en ren skandinavisk produksjon. Å høre skandinavere prate engelsk i en film skjærer like mye i ørene som når amerikanere forsøker å snakke svensk og norsk i filmer om vikingtiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...