Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Green Lantern (2011): Wow. Dette ble bare... fjollete (og dette kommer fra meg som normalt koser meg med superheltfilmer). Merkelig at en tegneserie som JLU kan få karakteren og universet til å virke mer troverdig enn en film av Martin Campbell.

 

Gigantisk sort tentakkelsky med ondskapsfullt ansikt - jeg kommer bare ike over det. Ganske så sjarmløs også, som er synd siden sjarmtrollet Ryan Reynolds har hovedrollen. Mark Strong er et lite lyspunkt, i det lille vi får se fra han.

 

Forøvrig, god jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Star Wars The Clone Wars og Revenge of the sith

 

Jeg hopper altid over den første filmen, men når jeg tenker over det kan jeg like greit hoppe over alle 3 av prequal filmene.

 

Jeg er ganske sikker på at Lucas fikk et slag en gang mellom empire strikes og retrun of the jedi, det første tegnet på dette var teddybjørner, han fikk da et enda større slag mellom retun of the jedi og første prequil filmen. Små rasistiske cgi karakterer, tullete cgi monstere osv. Dette er typisk å se i clone wars, pluttselig ville lucas ha en gladiator kamp med rare og teite cgi monstere, utrolig barnslig og tullete, ingen kan synes den gladiator kampen var verdt å se på med mindre man er 7 år.

 

Filmen har også en cgi frosk som hopper rundt med en lightsaber.

Det er også ektremt rart å se hvordan anikan liksom skal bli vader, det er to total forskjellige personligheter, han ene er en hormonoel og ektremt emosjonell, han andre er en kald og kalkulerende skurk. Hvordan i helvete jedi folka IKKE oppdaget at anikan var total gal og idiot er jo helt tullete, de skal liksom være så vise og kunne føle dark feelings osv, men en av deres egene er små pykopatisk og de oppdager det ikke?

 

Anikan karakteren er kanskje den dårligste karaktern jeg noen gang har sett på film, både karakteren selv og hvordan han blir spillt, jeg har virklig problemer med å se en annen karakter som er så dårlig. Jeg har sett mer realistiske karakterer i såpe opraer, og da snakker jeg om karaktere som er trillingen til en annen karater som er gift med morra si og er gravid med barnet til bestefaren sin.

 

I sith filmen dukker det igjen opp masse rare karakterer, en droid som tydligvis sliter med tuberkolose, en øgle man rider på, det er bare masse slike tullete ting i filmenen jeg ikke kan leve med, hjelper heller ikke at når man får action er det bare sjel løse cgi saker, ja vi har sett jedis kutte ned droids 20 ganger nå, det blir litt kjedelig, starten på sith med rom slaget er jo bare kjedelig, pulsen min går faktisk ned når jeg ser den delen, oh ah cgi ting eksploderer. Det er bare cgi for cgi sin skyld, viss du ikke har følelsene dine involvert i senene har det ingen effekt. Når Death star eksploderer i return of the jedi, har du ventet på at dette skal skje i en halv time, du er med på det, du føler at dette må skje.

 

 

Nei dette er to av de dårligste filmene laget.

 

2/10

Lenke til kommentar

Monty Python and the Holy Grail

 

Dette er antagligvis verdens morsomste film, life of brian er teknisk sett bedre, da den har en politisk, sosial og religiøs kommentar, og den er NESTEN like morsom. men holy grail er bare litt sprøere.

 

Filmen har en perfekt balase av totaly idiotiske og sprøe sener, som lancelot dreper halve brylups festen, men samtidig får du ektremt smarte og nærdete vitser, det er liksom ikke mange vitser som baserer seg på vekt/løft raten til en svale, men monty pythoen lager slike vitser.

 

Eller hva med middelalder bønder som diskuterer politiske styreformer med kongen sin. Og hvordan et styresett basert på sverd som kommer opp av vannet ikke er godkjent.

 

LOOK LOOK I'm beeing repressed.

 

Det er ikke uten grunn at ekte nerder kan denne filmen utenat.

 

10/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vondt i hode, orker ikke skrive mye

 

The Help (2011)

 

Sykt bra film, god skuespilling, og bra fortelling. Hva mer kunne jeg ha ønsket?

 

8/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=1GYmhc8Xk8g

 

 

Moneyball (2011)

 

Nok en bra drama/truestory!

 

Engasjerande personer, gøy å følge med på. Og du trenger ikke å kunne sporten!

 

8/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=AiAHlZVgXjk

Lenke til kommentar

Life of Brian

 

How shall we fuck off?

 

He is not the messiah, he's a very naughty boy.

 

Få filmer har så bra quotes, bare holy grail utkonkurerer denne filmen.

Filmen er ikke bare hysterisk, men har også div viktige meldinger å komme med, en skvass kritik av revolusjonære politiske bevegelser, og ikke minst organisert religion.

Det er mange filmer som prøver å være morsome og ha noe viktig å komme med, og så godt som alle feiler. life of brian greier det.

 

Filmen har flere av komediens verden mest huskbare sener, en lespende biggus dickus, what has the romans ever done for us. og always look on the bright side, mens holy grail, er smal og nærdete og hysterisk morsom, er life of brian en bredere film med et budskap som også er hysterisk morsom.

 

10/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drive (2011)

 

Wow, for en... middelmådig film. Uansett hvor mye jeg liker Ryan Gosling, så var denne "jeg smiler mer enn jeg snakker"-presentasjonen hans ganske så kjedelig i det langstrakte, uansett hvor tøff han var om natten.

 

Filmen tok seg selv alt for høytidelig, som om filmens undertittel var "aiming for an Oscar" med dens kjedelige karakterer - karakterer som hele tiden prøvde å påtvinge oss et forhold til dem, og som nevnt; den stumme hovedpersonen som var fløtepus om dagen og råner om natten, ga meg veldig lite til overs for filmen. De prøvde å lage noe spesielt utav ingenting, og ikke en gang filmens råfylte actionscener eller blodige drapsscener klarte å gjøre den minneverdig. Jeg kunne lukte omtrent hver eneste overraskelse/"twist" rundt hjørnet, og alt med filmen kom fram som veldig ensporig. Ryan Gossling fikk alt ansvaret på sine skuldre, men det ble for tungt for fyren og hele presentasjonen raste sammen i et eneste stort, middelmådig samsurium. Ganske synd, tatt den utrolig kule åpningsscenen med i betraktning.

 

Jeg hadde virkelig lyst til å like denne filmen, men den kom aldri hallveis til målstreken en gang. Håper Ryan Gossling velger andre typer filmer i framtiden, så får han heller prøve seg solo når han har vokst litt mer på erfaring.

 

4/10

Endret av Adulf Ordtitter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...