Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Legenden om fjordheksa

 

Norsk komediegrøss, så tåpelig at det blir bra. Likte humoren, og tja. Ble underholdt, den fikk meg til og le (hurra) og på sitt skumleste holdt jeg fingrene framfor øyene.

Noen ganger er det utrolig herlig med slike filmer, og denne annbefaler jeg videre lett.

 

7/10

Lenke til kommentar

Islam: What The West Needs To Know 9/10

 

Denne dokumentaren setter søkelyset på faren ved islamisering av samfunnet i vesten som skjer i stadig voksende takt både i vest-europa og USA. Spesielt dette med budskapet om at Islam er fredlig av natur når profeten Muhammad utlyste de fredlige versene som ble skrevet i Mecca perioden som ugyldige i den senere vesentlig mer krigshissende Medina perioden av Koranen.

 

Absolutt en dokumentar man bør se for å være oppmerksom på hva som foregår og kanskje er i ferd med å skje i den vestlige verden.

Endret av wajkoepkal
Lenke til kommentar

Legenden om fjordheksa

 

Norsk komediegrøss, så tåpelig at det blir bra. Likte humoren, og tja. Ble underholdt, den fikk meg til og le (hurra) og på sitt skumleste holdt jeg fingrene framfor øyene.

Noen ganger er det utrolig herlig med slike filmer, og denne annbefaler jeg videre lett.

 

7/10

 

Tja, du fikk meg i det minste til å finne filmen og se den i natt. Har sett værre ting. Mye småhumring her.

Er jo nord-norsk så jeg skjønner humoren litt bedre enn "søringa". Det hjelper å ha sett Kill Buljo og like den også.

Stig-Frode slår til med haugevis av onelinere som han alltid gjør. Og barnelydene på natta var jo ganske skumle. Har lest at filmen ble laget med nærmest 0 budsjett på 10 dager av Wirkola og gjengen, rett etter Død Snø var ferdig.

 

Ser for meg at Rock Fjeldstad-figuren er jævlig morsom etter noen øl på en bygderevy, men han ble litt slitsom på film. Han har jo en mindre rolle i Kill Buljo også, uten parykken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Synes likevel anmeldelsen til groenn er merkelig. Han virker skuffet fordi det var en komedie. Det stemmer jo ikke.

 

Du ble vel ikke skuffet av den sorte komikken?

 

Jeg? Absolutt ikke, det er jo med på å gjøre filmen. Bale sine ansiktsuttrykk er jo rå. Hadde gitt American Psycho 8/10.

Lenke til kommentar

Islam: What The West Needs To Know 9/10

Skulle gjerne hørt litt mer om hva du synes om den, mtp at du linker til den i signatur og alt. Skal innrømme at tittelen slår meg litt som en film i Zeitgeist-serien.

Jeg har ikke sett Zeitgeist serien men tittet litt på bruddstykker i dag. Jeg synes vel ikke helt de faller i samme skuff selv om de forsøker å formidle et noe lignende budskap.

 

Når det gjelder den jeg anbefaler så setter den søkelyset på faren ved islamisering av samfunnet i vesten som skjer i stadig voksende takt både i vest-europa og USA. Spesielt dette med budskapet om at Islam er fredlig av natur når profeten Muhammad utlyste de fredlige versene som ble skrevet i Mecca perioden som ugyldige i den senere vesentlig mer krigshissende Medina perioden av Koranen.

 

Absolutt en dokumentar man bør se for å være oppmerksom på hva som foregår og kanskje er i ferd med å skje i den vestlige verden.

Endret av wajkoepkal
Lenke til kommentar

Battle Creek Brawl

 

Jackie Chans debutfilm her i vesten. Aner ikke helt hva jeg skal si om denne. På den ene siden er det Jackie Chan i toppform, og han denger løs på skurkene med en eleganse og humor ingen andre har vært i nærheten av. Selv Bruce Lee på sitt beste blir kjedelig i forhold til Jackie Chan her. Fyren gjør kampene så elengant og med så bra stil at han får det til å se helt naturlig og latterlig enkelt ut der han flyr opp gjennom veggene, inn og ut av en bil, på rulleskøyter og fuglene vet hva annet. Skulle jeg gitt en vurdering kun basert på ham ville den fått toppkarakter.

 

Problemet er at etter halve filmen hadde jeg ennå ikke helt forstått poenget. I begynnelsen har vi en kamp med en åpenbar bad guy som egentlig er snill (?), men han er ikke engang med i store deler av resten av filmen. Vi har en mafiafamilie som ikke er så farlige likevel, og de ender opp med å kidnappe en dame vi ikke har hørt om engang før langt ute i filmen. Hele greia er så forvirrende at den dessverre trekker karakteren drastisk ned. Faktisk kunne den endt på stryk om det hadde vært en annen skuespiller en Jackie Chan her, så den ender litt over midt på treet pga ham.

 

Vurdering: 6/10

Lenke til kommentar

Synes likevel anmeldelsen til groenn er merkelig. Han virker skuffet fordi det var en komedie. Det stemmer jo ikke.

 

Du ble vel ikke skuffet av den sorte komikken?

 

Delvis riktig. Når det gjelder komedier er jeg mer kresen enn ved andre filmer. Kanskje særlig ndg Amerikansk humor (som vanligvis ikke kan måle seg med feks Engelsk).

 

Men denne holdt da rimelig brukbart nivå - ja nesten bra vil jeg si.

Forventet bare at det var en annen slags film enn det var.

Lenke til kommentar

Rango (2011)

Via "Pirates of the Caribbean" regissør Gore Verbinski, multikarakter skuespiller Johnny Depp og den imponerende manusforfatteren John Logan ("Gladiator", "The Aviator", "The Last Samurai") ble "Rango" virkeliggjort. Et hærskare med gode skuespillere tok turen til det som var en litt annerledes animasjon filminnspilling. Vanligvis går man, hver for seg, inn på et isolert lydrom å bare gir stemmen til karakteren, men her gikk skuespillerne på en scene med fullt kostyme hvor alle bevegelsene og følelsene vises. Som Depp sier det:"Instead of motion capture it's emotion capture." I filmen får du høre stemmer fra Isla Fisher, Abigail Breslin, Ned Betty, Bill Nighty, Harry Dean Stanton, Alfred Molina, Ray Winstone, Timothy Olyphant og, til en selvfølge, Johnny Depp. Et persongalleri bestående av smarte og morsomme valg.

 

Filmen skildrer kameleonen Rango (Depp) som har store drømmer, men likevel er ensom og utstøtt. Han vet ikke hvem han er eller hvem han skal være. Etter å havnet i en ørken møter han blant andre beltedyret Roadkill (Molina) og den kvinnelige iguanen Beans (Fisher). Beans leder han til byen Old West fylt med alle mulige slags ørken dyr, deriblant kaktusmusa Priscilla (Breslin), og når de finner ut at de snart er tom for vann blir det kaos. Gjennom skryt og flaks blir Rango utnevnt til sheriff av borgemesteren (Betty) og får som sin første oppgave å løse vannproblemet i byen. Men når banksjefen blir funnet død og vannet stjålet reiser sheriffen og en gjeng for å finne forbryterne. De støter på lederen deres Balthazar (Stanton) og finner etterhvert ut om borgermesterens planer om å modernisere byen som fører til at den slemmeste av dem alle, nemlig slangen Rattlesnake Jake (Nighty) kommer på besøk. Og nå som Rango endelig har funnet sin plass i livet.

 

Med et noe typisk plott er det karakterene som gjør at jeg koser meg med denne filmen. Den har en helt, en romanse, et barn, en gammel gjerrigknark, flere moromenn, en skurk og en stakkars uskyldig befolkning. Et klassisk oppsett med roller, bare med ørken dyr i rollene. Kreativt sier du? Både referansene og temaene er imponerende satt i sammen til en velfortalt komedie for alle aldrer hvor eventyr og action ikke er til å unngå. Med sitt humoristiske blikk på den gamle western sjangeren kommer animasjonen og skuespillerne godt ut av det. Det er ingen andre enn Depp som styrer skuta i rollen som Rango og bare det er verdt en titt.

 

Rango er en klisjefylt film med glødende og original gjennomførelse. Og med kjente stemmer og god animasjon kommer den hundre

prosent sikkert til å bli en av årets beste animasjonsfilmer. Jeg hadde det hvertfall gøy.

08/10

http://www.youtube.com/watch?v=CDyYGBL0HKw

Lenke til kommentar

Priceless (2006)

 

Fasjonabel lykkejeger møter simpel kelner, forvirringer og kluss oppstår, litt penger vs. kjærlighet og så lever de lykkelig i alle sine dager.

Forutsigbart og uinteressant, overdrevent karikerte roller som gir filmen en halvrealistisk stil.

 

Den mannlige hovedrolleinnehaveren (Gad Elmaleh) må være det kjedeligste vesenet jeg har sett på tv, greit med "less is more", men "nothing" er ikke "more".

 

Bortimot 2 timer med dette mølet måtte fordeles over 3 sesjoner for å komme seg igjennom.

 

2/10, de to poengene er hovedsaklig for mye flashing av Audrey Tautou's kropp.

Lenke til kommentar

Jonah Hex

 

Jeg var aldri noen fan av tegneserien om ham, så det har tatt ens stund før jeg gadd se filmen. Det kunne jeg ha spart meg. Fyren prøver å være en western-Rambo, noe han greier ganske fint. Problemet er bare at resten av filmen er så ræva dårlig at det ikke har noe åå si. Ta for eksempel en togscene tidlig i filmen. Det er null tak og toget går i veldig høy hastighet, men folk har likevel ikke noe problem med å gå normalt på taket? Og selv om toget er i høy hastighet og de er oppå det er det ikke antydning til noe som helst form for vind. Selv frakken henger rett ned uten å røre seg. En stund senere i filmen setter Jonah Hex fyr på en liten bygning. Resultatet er at hele byen blir sprengt til helvete? Og vi snakker western her. Hvor pokker får de nok sprengstoff til å sprenge hele byen? For ikke å nevne den idiotiske begynnelsen. Først får vi et raskt tilbakeblikk der han blir tvunget til å se kona og ungen bli drept, før han blir brennmerket på kinnet og etterlatt for å dø. Han overlever, men har mistet alt og har mer eller mindre gitt opp. Derfor blir han logisk nok en bounty hunter. Og når alt det er ferdig? "This is mys story..." Hallo, hva var poenget med det jet `nettopp så? Først får vi vite hvordan han går fra soldat til legerndarisk bounty hunter som kan snakke med de døde, og så får vi historien hans etterpå? Det hadde vært greit nok om tilbakeblikket var den første filmen, men dette er den første filmen. De kan jo ikke bare hoppe over alt det interessante og gi oss en standard A4-historie der slemmingen ikke var død likevel og Jonah Hex må ta hevn. (ja, slemmingen døde for øvrig i oppsummeringen. Geez...) Og når det gjelder Megan Fox er hun ikke med i Transformers 3. Jeg sier ikke at denne filmen er grunnen til det, men det ville ikke overrasket meg. Hun er bare med i en liten del av filmen, men presterer likevel å gjøre en elendig jobb.

 

Vurdering: 2/10

 

Edit: En rask sjekk på wikipedia sier ingenting om noen krefter, og han kan ikke snakke med de døde andre steder enn i filmen. Arret fikk han da faren hans solgte ham som slave. Interessant nok er Tallulah med i de nyere tegneseriene. Hun ble voldtatt en del ganger og senere reddet av Jonah Hex, før hun også ble en bounty hunter. De fikk i alle fall noe nesten rett. Imponerende.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...