Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unthinkable (2010)

 

Filmen bygger på et veldig viktig poeng om hva som egentlig er rett og galt når det kommer til "the better good", hvorvidt vi mennesker har problemer med å ofre de vi mest elsker eller enkelte personer for å redde uendelig flere. Spennende film som lar deg sitte igjen å tenke

 

7/10

Lenke til kommentar

Predators

Bleh.

Forutsigbart tidsfordriv. Dette er ikke noe annet enn en gjenskapning av eneren, med ubetydelige endringer.

Når jeg tenker meg om har Predators aldri vært noe bra, det understrekes i denne filmen.

 

Terningkast 2.

Jeg har en soft spot for Predator 2 (1990), som langsom bygger opp en tåpelig men slett ikke ueffen story i en slags semi-postapokalyptisk verden der gatevold og gjengkrig tydeligvis er normen. Ingen stor film, kanskje, men fornøyelig hvis man er i det rette humøret. Den første Predator-filmen, derimot, har jeg alltid hatt usedvanlig lite til overs for. Har jeg lyst på meningsløs vold i skauen, spiller jeg paintball med kamerater.

Endret av Runar
Spoiler fjernet.
Lenke til kommentar
håper jeg liker Clockwork Orange da :)

 

Skal du absolutt ikke se bort ifra. De eneste likhetene mellom filmene er formen og protagonister med alternativt syn på vold. Men der Bronson kun har stil har ACO både stil og substans (heftige greier om samfunn og fri vilje). Gled deg

Lenke til kommentar

Harry Brown (2009)

 

Krigsveteranen Harry Brown mister sin syke kone og kort tid etter blir hans beste og eneste venn offer for den økende ungdomskriminaliteten i UK. Harry føler at politet ikke klarer å gjøre jobben når det gjelder denne saken, og velger å ta saken i sine egene hender.

 

Starten kan kanskje føles litt langdryg, men filmen tar seg opp, og blir mer og mer spennende. En del scener var ganske rørende, mens andre var actionfyllte. Angrer ikke på at jeg så denne filmen, den er faktisk en av de beste jeg har sett på en stund.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Og vi må ikke la oss lure av dine patetiske forsøk på og være filmforumets store smartypants, wiseass og generelt ett par hakk for stor i kjeften etter antatt alder/størrelse :tease:

 

Hvis du ikke har noe å bidra med i diskusjoen rundt Bronson er det vel best om du sitter stille på stolen din. Jeg vet det kribler i fingrene, men likevel.

 

Merkwürdichliebe sa det best, der Bronson er stil, er ACO både stil og substans. Problemet med stilen i Bronson er at den fungerer som et torturinstrument mot flere av mine sanseorganer, stykker opp det allerede lave tempoet og at rekke voldscener med potensiale blir traurige og etterhvert frustrende affærer.

Lenke til kommentar
håper jeg liker Clockwork Orange da :)

 

Skal du absolutt ikke se bort ifra. De eneste likhetene mellom filmene er formen og protagonister med alternativt syn på vold. Men der Bronson kun har stil har ACO både stil og substans (heftige greier om samfunn og fri vilje). Gled deg

 

Bra. Fordi som Kjemiker'n sa lengre ned her, så er det visse virkemidler som får meg til å gjespe, samt at man aldri fikk tak i et plot.

Lenke til kommentar

Vet du hva. Jeg syns det er viktig å informere folk om

at Laurence Fishbourne faktisk eksploderer kort tid etter at han blir introdusert.

 

Rollen hans er helt ubetydelig, og filmselskapet lurer folk til å tro at dette er en film av hans kaliber. Det er det ikke. Han forsvinner like fort som han kommer.

 

Han burde hatt mer skjermtid, men han gjør bare en gjesteopptreden. Ikke forvent at du får se noe særlig til han, om du skulle være så dum å bruke penger på Predators.

 

Endret av Dotten
Lagt informasjon i spoiler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...