Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Man må være bastant holocaustfornekter med ekstremt iboende jødehat for å prestere å gi Schindler's List 1/10. Som en spøk er det ganske enkelt ikke morsomt, spesielt ikke i en halvveis seriøs tråd for anmeldelser.

Unødvendig.

 

(Jeg veit at det ikke var tilfelle her) men, det må da være mulig å mislike Schindlers liste av reint filmmessige grunner? Altså at vedkommende syntes skuespillet var dårlig, historien var kjedelig, kameraføringen gammelmodig osv. Sjøl om det i forhold til denne filmen ville være ytterst barokt å mene noe sånt, må det da fortsatt være mulig.

 

Forøvrig er det få ting det er like morsomt å spøke med som nazister og jøder.

 

Er faktisk enig i at S.L. er svært overvurdert. Mulig det beror på smak og behag. Men ble aldri engasjert av den filmen. I forhold til lignende filmer (som feks Pianisten) syns jeg den er ingenting.

1/10 var kanskje drøyt, men den ville ikke fått mer enn 4-5 hos meg.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twin Peaks - Fire Walk With Me

 

Veldig interessant å se som "ekstramateriale" til serien, men var et par ting som var ganskje kjipt. For det første var det ekstremt irriterende å se at noen av skuespillerne fra serien var byttet ut (Donna). For det andre var det ekstremt irriterende at mange av de skuespillerne som faktisk var med fra serien presterte mye dårligere nå (Leland og Laura). Skulle ønske vi heller hadde fått forklart det som var med i denne filmen som en ekstra sesong av serien, men, men... Noen ganger er det kanskje greit å gi seg mens man er på topp.

 

7/10

 

 

 

Jeg har de siste ukene sett hele Twin Peaks serien og er helt frelst, det må være en av de beste seriene jeg noen gang har sett. Helt sprøtt at jeg alltid har vært klar over at denne serien eksisterer og allikevel ventet lenge med å se den! For alle nølere der ute, få ut fingeren og se pilot-episoden så blir dere hektet med en gang. David Lynch på sitt beste.

 

Ja, har hørt mye bra om serien, men aldri fått begynt å sett. Tenkte nå da at jeg skulle begynne å se på. Det er vel den originale piloten man skal se og ikke den internasjonale har jeg hørt.

Den internasjonale piloten er vel 20 minutter lengre og avslører vel morderen så vidt jeg vet, så ville absolutt gått for den orginale piloten.

Det du snakker om er en euorpeisk tv-film versjon av piloten som Lynch laget før han visste om det ville bli noen serie eller ikke: "An alternate version of the pilot was aired in Europe as a stand-alone television movie. This version is identical to the United States-aired version up until the last several scenes, when the killer of Laura Palmer is revealed.".

 

Denne finnes vel bare på VHS, så jeg tror som sagt ikke man behøver å bekymre seg for å få sett "feil pilot".

Lenke til kommentar

Being John Malkovich (1999)

post-121390-1277295380,5477_thumb.jpg

Sprudlende bisarr, merkelig, til tider litt skremmende, og ikke minst morsom. En ekstremt kreativ film med top notch rolleprestasjoner. John Cusack briljerer, Cameron Diaz briljerer, Katherine Keener briljerer, og ikke minst mannen som spiller seg selv - John Malkovich, briljerer stort. Men han spiller ikke bare seg selv - han spiller også Diaz og Cusack i sin egen kropp, fordi det er nemlig dette filmen handler om. En portal som tar deg inn i Malkovichs kropp blir oppdaget på et vanlig kontor, og det er her moroa begynner. (Litt) sært, men utrolig kult. Kreativ hollywoodisme på sitt høyeste. Denne burde alle se. 8+/10

 

High Fidelity (2000)

post-121390-1277295391,6913_thumb.jpg

En utrolig bra ungkarsfilm om en sliten og uengasjert John Cusack som gjerne skulle hatt noe mer i livet. Han sliter med kjæresten, og jobber daglig på en platesjappe med Jack Black. Slik jeg beskriver filmen, høres det ut som et mareritt, men det er det altså ikke. Cusack er en fyr som meg deg, i denne filmen. Han lager lister (han er ekstremt interessert i musikk, men liker også å lage lister om sine eks-kjærster, hvilk e sanger han vil ha i sin begravelse, etc). Han prøver å finne en salig mening med livet mens han vandrer rundt. Igjen høres det ut som piss, klisjé, men det er det ikke. Filmen er også ganske meta, da Cusack snakker ofte direkte til kamera. Det passer bra. Ikke gå glipp av denne heller. 8+/10

 

…John Cusack i BJM kontra HF - Wow! Han er jo ganske "stille og mislykket" i begge filmene, men jeg tenkte egentlig ikke over at det var samme fyr, når jeg så HF etterpå. To ganske forskjellige roller, som begge var veldig bra - tommel opp for Cusack. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

John Cusack har ikke vært i en film jeg ikke har likt noensinne. Fra Con Air, Hot Tub Time Machine og 2012 til BJM og Stand By Me - enten så gjør han filmene gode eller så kan han bare velge roller som en mofo.

 

btw, The Ice Harvest. Sjekk den ut. Undervurdert som faen.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

John Cusack har ikke vært i en film jeg ikke har likt noensinne. Fra Con Air, Hot Tub Time Machine og 2012 til BJM og Stand By Me - enten så gjør han filmene gode eller så kan han bare velge roller som en mofo.

 

btw, The Ice Harvest. Sjekk den ut. Undervurdert som faen.

Siden du ikke nevner High Fidelity i samlingen din må jeg spørre - har du sett den? Du hadde nok likt den. :thumbup:

 

Skal titte nærmere på The Ice Harvest.

Lenke til kommentar

Green Zone 2010

 

Mannen som oppfant shaky-cam har tatt med Bourne på MØV-jakt i Irak og gjett hva: De eksisterer ikke. Filmen utgir seg dermed for å være litt mer spennende enn det den faktisk er, men det er vanskelig å ikke bite tånegler når Greengrass bombarderer tilskueren med det mest intense actionklimakset siden Rambo 4.

 

God film, men veldig gjengkjennelig, og spørsmålet jeg må stille er hvorfor studioene lar folk lage disse war-on-terror-filmene? De tjener jo sjeldent penger.

 

3/5

Lenke til kommentar

John Cusack har ikke vært i en film jeg ikke har likt noensinne. Fra Con Air, Hot Tub Time Machine og 2012 til BJM og Stand By Me - enten så gjør han filmene gode eller så kan han bare velge roller som en mofo.

 

btw, The Ice Harvest. Sjekk den ut. Undervurdert som faen.

Siden du ikke nevner High Fidelity i samlingen din må jeg spørre - har du sett den? Du hadde nok likt den. :thumbup:

 

Skal titte nærmere på The Ice Harvest.

Liker den også, den var bare ikke et særlig ekstremt eksempel. Fra Hollywood-filmer til indiefilmer klassikere så er han fyren genius. HF er en klassisk datefilm.

Lenke til kommentar

Youth in revolt

Begynte litt tregt og føltes veldig "typisk" kjærlighets film i begynnelsen men så begynte den å ta helt av. Det var spesielt en scene hvor jeg lo lengre i strekk lengre enn det jeg kan huske på leeenge. Slutten var kanskje litt rett på og kom plutselig litt fort, filmen hadde helt klart ett langt høydepunkt i midten som kanskje kunne blitt dratt hakket lengre. Men som sagt begynnelsen og slutten av filmen var kanskje ikke det beste men anbefaler virkelig filmen på det sterkeste bare du kommer deg gjennom begynnelsen.

 

Veldig sterk 7/10

 

Må bare legge med en replikk fra slutten som tok meg litt på senga, sorta spoiler.

 

 

"I might be away for a long time!"

"You're sixteen you're going to juvina hall for 3 months"

Der ble jeg like overrasket som Nick må jeg si, jeg delte virkelig fryktene hans for å bli arrestert å trodde at vis han ble tatt så ville han bli låst inne i årevis:P

 

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Alatriste

 

Viggo Mortensen snakker spansk i over to timer, og gjør det bra, jeg greier i hvertfall ikke høre forskjell på hans spansk og andres. Det høres til og med ut som spansk og ikke latino spansk man hører amerikanere snakke når de snakker spansk.

 

Filmen sliter litt da det er flere bøker stappet inn i 2 timer, det gjør at det er ganske my hopping i tid, pluttselig hopper filmen 1 år her, eller 3 år der, det ville vanligvis ikke være et så stort problem, men når man da ikke skjønner språket som snakkes i filmen, blir det litt mye å holde styr på.

 

Alatriste er en soldat i den spanske hæren under 80/30 års krigene, når han ikke slåss for landet sitt gjør han moralsk tvilsome jobber for rike og mektige. Denne lille fille mannen blir involvert med de mektigste menneskene i spania til og med kongen, I løpet av filmen ser vi spania falle litt fra hverandre, det spanske empiret går delvis i oppløsing. Den Spanske inkivasjonen finner på faenskap osv.

 

Filmen er godt laget og en av de bedre historiske fiksjonenen der ute, det relativt lave busjettet merkes bare på to ting i filmen, lyden er litt slapp den er grei men, den virker litt billig.

Det andre er ved det siste slaget, det er litt lite, litt smått etter 2 timer hadde det vært drit kult med å se mer av det fulle slaget. Men selv med den mangelen er det siste slaget veldig kult og det ødlegger ikke en veldig fin og god film

 

8/10

Lenke til kommentar

Through Naked Eyes (1983)

 

Meget velspilt thriller med David Soul og William Schallert i hovedrollen.

 

Soul spiller en klassisk musiker som beskyldt for en rekke seriemord som foregår noen tvillingtårn med leiligheter. Han og en kvinne i motsatt tårn kikker over til hverandre med kikkerter. Og når detektiven på saken ser dette, legges selvsagt to og to sammen.

 

Musikken av Gil Mellé er også verd å merke seg

7/10

Lenke til kommentar

Paranormal Activity (2007)

Litt blanda følelser om denne. Ikke skumleste noensinne, langt ifra, men noe bra har den. Får mye ros og samtidig mye pepper rundt omkring, og jeg må si det vipper mer mot tommel opp enn tommel ned -- selvom det kunne blitt en del bedre. For karakterhorer; svak 7/10.

 

The Thing (1982) (Gjensyn - Visning #2.)

Tyyyypisk 9-10er film. Sjukt bra.

Lenke til kommentar

The Green Mile (1999)

 

Hvorfor har jeg ikke sett denne tidligere? I mine øyne et mesterverk fra ende til annen på lik linje med Shawshank Redemption. Vakker, rørende, spennende, fantatisk. 10/10

 

V For Vendetta (2005)

 

Også en knallfilm. Spennende, interessant, får en til å tenke litt. Kan kanskje bli sett på som en advarsel til oss. Alt i alt et mesterverk denne også. 9/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mei loi ging chaat (2010)

aka Future X-Cops

 

HUUUUFFFFF!!!!! Om du liker slike barne "action" filmer vil du sikkert like denne. Effektene er ræv dårlige, barneTV har sikkert bedre effecter enn dette! Kamp scenene er kjedlige, skuespillinga er bånn.

 

MEN, om du har barn, og særlig en gutt, vil dere helt sikkert kose dere å se den. Bare ikke forvent at du som voksen vil sette pris på hva du ser, men heller at du opplever filmen igjennom barnas øyne.

 

Andre filmer som faller innenfor samme "sjanger" er nok Inspector Gadget, Spy Kids...osv. Dere fatter nok da kvaliteten på Future X-Cops.

 

Jeg såg denne alene, uten barn, og kan bare bedømme etter så.

 

1/10

 

Hvorfor såg jeg filmen? Jeg lot meg lure av traileren...og jeg er svak for Sci-Fi filmer. Joda, du kan se at effektene er dårlige, men det du ikke kan se er hvor ræv dårlig skuespillingen er, og at filmen er egnetlig et barne film! Det er MASSE fokus på barn i filmen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ls6OCjfrRZw

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hvis du lot deg lures av traileren til å se filmen, så er du virkelig lettlurt. Den var jo ikke akkurat imponerende. Avid gikk nok en gang i drittfilmfella.

 

Og du har aldri sett en dritt film?

 

Jeg kunne godt la være å anmelde de og heller bare skrive ned alle gode filmer sånn at jeg kan gi et falsk inntrykk. Bare for å kunne late at jeg er en film gud og VET om filmer er gode eller ikke og kan derfor hakke ned på andre og mobbe fritt frem...som du nå gjør.

 

Jeg liker å ta skjanser i å se film. Jeg liker variasjon så jeg prøver meg på forskjelligt. Har ikke noe imot å bruke tid å se en film som dette.

 

Ditt kommentar var barnslig og svært unødvendig. Og ja, jeg ble skuffet og fornærmet av den. Har ikke noe imot tilbakemelding om en anmeldese, men når du går sånn frem å mobbe meg personlig for filmer jeg ser synes jeg du har gått langt over streken.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...