Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Get Carter 4/6

 

Saaaaaaaaaaaakte tempo , det skjer egentlig lite i denne filmen.....trodde dette var actionfilm tross alt ?

 

Joda , Caine er bra.....slutten var heller ikke det helt store.

 

En oppskrytt film imo.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apocalypse Now: Redux

 

Det visuelle var helt fantastisk, fuck CGI, dette er the real deal. Bra karakterer, bra skuespill og en bra historie som endte opp ganske annerledes enn det jeg hadde forventet.

7/10

 

The Big Lebowski

 

Denne hadde jeg faktisk sett før, da syntes jeg den var helt ok og ikke noe spesielt. DEnne gangen derimot syntes jeg den var genial. Dialogene er hysteriske, karakterene er kule og storyen er vill.

9/10

Lenke til kommentar

The Big Lebowski

 

Denne hadde jeg faktisk sett før, da syntes jeg den var helt ok og ikke noe spesielt. DEnne gangen derimot syntes jeg den var genial. Dialogene er hysteriske, karakterene er kule og storyen er vill.

9/10

 

Har samme feelingen om filmen siden jeg så den for et år siden eller noe, og ser fram til gjensynet!! :D U're my beacon of light for this movie! :p

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Shutter Island

 

Vanskelig å si så mye om historien uten å røpe for mye. Men kort oppsumert, Teddy Daniels ankommer Shutter Island - en institusjon for de gale kriminelle - for å løse en sak hvor en kvinnelig morder har forsvunnet.

 

Høres forferdelig banalt ut men, dette er en av de type filmer man må følge med på fra start til slutt. Regisøren er ikke sparsommelig med sporene som ligger godt skjult blant mye annet, og det føles til slutt litt overveldene med en drøss av løse tråder. Scorsese klarer derimot å samle sammen alle trådene til slutt og nøster dem sammen til en fin avslutning. Dicaprio spiller fantastisk godt, ja overaskende for å være helt ærlig.

 

Filmen er ikke feilfri, og noen ganger blir det litt mye hopping frem og tilbake mellom minner og tidligere hendelser som kan være vanskelig å henge sammen. Kameraføringen er og enkelte plasser litt vanskelig, spesielt innendørs hvor det kan bli litt vanskelig å få med seg alt som regisøren vil man skal se.

 

Alt i alt er Shutter island en av de filmene man bare må se, enten elsker man den, eller så hater man den. Den kan være vanskelig å holde følge på, og krever at man får med seg hele filmen fra start til slutt. Mister man derimot tråden er det vanskelig å skjønne hele filmen.

 

Karakter: 9/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Whiteout

 

Vi blir tatt med til Antarktis i jakten på en morder. En mann er funnet død ute i isødet og Kate Beckinsale spiller Carrie Stetko som skal oppklare det hele. Det var det jeg visste før jeg så filmen og jeg ble trigget av assosiasjonen til The Thing. Det er noe med de øde, kalde og skumle omgivelsene et kaldt og brutalt snø- og islandskap gir som jeg elsker. Og jeg får faktisk litt assosiasjoner til The Thing også når jeg ser filmen, uten at det virker påtatt. Og det er bra. Likevel, det skorter flere steder. Det hjelper ikke at Beckinsale er det heiteste på Sydpolen når stort sett alle dialogene er tamme, uinteressante og rett ut dårlige. Det skorter generelt også på en haug av andre ting i filmen. Når det er minus 65 og så sterk vind at du må klipse deg fast til et tau går du ikke ut uten ansiktsmaske. Du vil få frostskader fortere enn Frankrikes opphold i VM. Mister du derimot votten når du skal åpne ei dør er det fatalt...

 

Helt fra start til slutt er filmen også ganske forutsigbar. Du trenger ikke å vri hodet for mye. Og det er greit nok mange ganger, men når man bare venter på at ting skal skje i rein Hotel Cæsar-stil blir det for lett. Mengden logiske brister er for store til at det kan passere. De utroligste ting skjer i filmen som ikke ligger opp til noe overnaturlig.

 

Det er litt synd at det ender opp i mye facepalm, klisjeer, forutsigbarhet og plot holes. For det åpner bra med god stemning og mystikk. Det falmer bare så alt for fort.

 

5/10

Lenke til kommentar

Don McKay (2009)

 

post-140267-1277702110,2903_thumb.jpg

 

Ganske bra film i grunn, men faller litt på slutten. Det hele hadde en sikkelig mysterie følelse og hadde meg veldig interesert, men da den røpte seg ble det hele temmelig kjedelig.

 

God blanding av humor, spenning og mysterie. Filmen hadde en Stephen King følelse som jeg likte veldig godt.

 

7/10

 

 

The Spy Next Door (2010)

 

post-140267-1277702123,7392_thumb.jpg

 

Enaste grunnen til at jeg såg denne var at jeg fikk besøk av min søster og ungene. Så det ble "kino" hos onkel.

Jackie Chan var egentlig ikke så gale i denne. Humoren var midt i blinken for ungene, og de lo kanon mye. Kamp scene var dårlige, men for ungene var det helt utrolig. Øynene holdt på å falle ut av hodene dems...var morsomt å se på.

 

Filmen er dårlig, en 1/10. Men ungene elsket det, og pga dette får den heller 6/10 .

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har alltid meint det samme. Den beste opplevelsen jeg har hatt er da jeg såg Star Wars Ep. One med han jeg er onkel til (9 år).

 

Jeg HATER den filmen, men da jeg såg den med han, og han dreiv å hoppe i stolen, reise seg opp og "leke sloss" med de i kampene, måten han satt der og lente seg frem og til sidene under Pod Race osv....ja...plutselig fikk jeg et helt annet syn på filmen. Den gikk fra 2/10 rett opp til 9/10 (kunn i den opplevelsen vel å merke filmen, er forsatt møkk 2/10).

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Outlaw (2010)

 

 

post-140267-1277741915,9618_thumb.jpg

 

 

Koransk thriller/crime.

 

Dette er en film som må fordøyes litt. Jeg såg den igår kveld, og jeg forsøker enda å gripe tak i hva jeg har sett.

 

Koranske filmer ser ut til å slite med redigering, ikke at jeg har sett så mangen Koranske filmer, men de jeg har sett opp til nå er virkelig rotete.

 

Vi har en purk/dektektiv, som finner seg i et horribelt drap. Drapsmennene er veldig ustabile, og har ingen anger...faktisk de vil bare drepe mer og mer. Dette går sterkt inn på vår "helt" og det klikker for han.

 

Mer om handlingen kan jeg ikke si, siden det er mye "twists" og ting som dukker opp.

 

Filmen tar en total vending og blir om til et hevn og "negotiation" film. Ganske rart, samtidig som nytt og ferskt å se på.

 

Dette var en virkelig bra film, selv om dama som det hele foregår rundt, er ei svært svært dårlig skuespiller. Og om du klarer å se bort fra en del merkelig klipping og struktur i fortellingen.

 

Dette gav mer smak for Koransk film.

 

7.5/10

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=JMkLNKsfL_g

 

 

EDIT:

Jeg limer inn "plot" forklaringen fra filmen, siden min er ganske så dårlig forklart... ;)

 

Homicide detective Oh Jeong Su (Kam Woo Seong) is investigating

a series of brutal murders that occurred without valid reason, where all the victims are females.

Together with fellow detective So Young (Jang Sin Yeong) they decide to track down the killer

which is still on the loose.

During the process he meets with Ji Hyun (Lee Seung Min), the only female surviving victim

who has been badly traumatized from previous incident and soon falls in love with her.

As their love grow, more misfortune are facing them and for the sake of revenge Oh decides

to deal with the killer outside the law...

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(500) Days of Summer (2009)

 

En veldig ærlig romantisk komedie som spinner rundt en gutts kraftige forelskelse i en jente, men følelsene gjengis ikke like sterkt. Koste meg masse og relaterte meg ofte til ting mht. mine tidligere forhold. Skuespillet og/eller manuskriptet roter til enkelte biroller for min del, mens hovedkarakterene stråler med sitt nærvær. En givende film som så absolutt ligger i toppsjiktet i sin sjanger.

 

8/10

 

Hva gjør man om man sitter inne alene på lørdagskveld med lite å gjøre på, jo, slenger på en romantisk komedie og ser den med mor så klart. (Dagens andre, faktisk :p)

 

It's Complicated (2009)

 

Jeg måtte ta meg selv i å le unormalt høyt enkelte steder, men Alec Baldwins tilstedeværelse i rollen sin, kroppsfysikken hans, samt måten han snakket på traff meg godt i lattermuskelen. Ellers bød filmen på en tildels vittig og fin historie, masse pompøse falske scener (hovedsaklig dem med ungene involvert, YUCK), en del billige - og dermed for min del, umorsomme og bortkastede - vitser. Og ikke minst, keitete sex-scener som til slutt halvveis fungerer, i guess.

 

Senker man forventningene bitte litt, ser It's Complicated i rette settingen, er jeg mer enn sikker på at du vil kose deg med den, tross de mange irritasjonsmomentene.

 

5/10

 

The Road (2009)

 

Post-apokalypse film hvor far og sønn lever i kontinuerlig kamp for å overleve mot sin egen art. I etterkant av en meganaturkatastrofe, prøver regissøren (basert på boken) å vise hvordan man som tilsynelatende den eneste gjenstående art på jorden jobber med sine etiske verdier: selvmord og den lette veien ut/bære på håpet om å overleve/snu seg mot mennesket og livnære seg av dem.

 

Filmen gir en god klaustrofobisk atmosfære, mye kudos for det til Viggo Mortensen og resten av birollene, mens ungen er liksom lyspunktet i dette forferdelig scenarioet. Filmen vipper mellom lange, rolige sekvenser og intense, neglebitende scener.

 

Det er fort gjort å bli litt døsig i The Road, men pass på å klapse deg selv godt i ansiktet så du ikke går glipp av en kanonfilm.

 

8/10

Endret av sch0n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dead Man (Jim Jarmusch, 1995)

 

Fin film, men ble litt skuffet. Likte første halvdelen av filmen best, men så ebbet det liksom av litt. Jeg kan ikke noe for det, men jeg tok meg selv i å kjede meg ganske mange ganger og det er noe av det verste som kan skje når jeg ser film. Tror kanskje det vil hjelpe med et gjensyn, men det blir nok ikke i nærmeste fremtid.

 

6/10

 

Kjedet meg faktisk litt første gang jeg så den selv, så den nå på nytt for noen uker siden og kjedet meg ikke ett sekund. Gjensyn hjalp stort for meg ihvertfall. Var dog ett par mellomrom, så hjelper nok vente litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...