Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må være bastant holocaustfornekter med ekstremt iboende jødehat for å prestere å gi Schindler's List 1/10. Som en spøk er det ganske enkelt ikke morsomt, spesielt ikke i en halvveis seriøs tråd for anmeldelser.

Unødvendig.

 

(Jeg veit at det ikke var tilfelle her) men, det må da være mulig å mislike Schindlers liste av reint filmmessige grunner? Altså at vedkommende syntes skuespillet var dårlig, historien var kjedelig, kameraføringen gammelmodig osv. Sjøl om det i forhold til denne filmen ville være ytterst barokt å mene noe sånt, må det da fortsatt være mulig.

 

Forøvrig er det få ting det er like morsomt å spøke med som nazister og jøder.

Endret av Enok3000
Lenke til kommentar

Gainsbourg - Vie Heroique (Gainsbourg - Artist - Ikon - Rebell)

 

serge-gainsbourg-vie-heroique-2009-2-g%5B1%5D.jpg

 

så den på kino i går. veldig interessant film om en jøde fra nazi-Frankrike som maler erotisk kunst og spiller underfundige jazzviser, men som selger sjelen sin til djevelen og blir en av de mest sagnomsuste, skandalepregede og innflytelsesrike pop-artister verden noensinne har sett. based on a true story så klart.

 

stilmessig var den veldig spesiell, utvilsomt fransk, med drøssevis av drømmeelementer og tidshopp og abstraheringer - for en ganske tilgjengelig film å være. historien var spennende, i hvert fall for mitt vedkommende, men virket til tider utroverdig. På den annen side er det en av de mest classy filmene jeg har sett ever, og jeg synes det var en snasen biografi, på tross av alt som naturligvis måtte utelates.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte filmen svært godt faktisk.

 

Du vil likevel verta hugsa som han som gav Schindler's liste 1/10.

 

For å koma tilbake til emnet...

 

I dag såg eg Urga på Silver. Eg såg den på kino i 1991 som femtenåring, og har hugsa den med glede sidan. Det er ein historie om korleis den noderne verda kryp innpå ein familie utpå steppa i den delen Mongolia som ligg i Kina. Det er er ein vakker, søt film, med mykje humor. Det er trist filmen ikkje er tilgjengeleg på anna enn VHS, denne hadde nok teke seg godt ut på Blu-Ray, med flotte bilete av steppene.

 

Eg gjev den 6/6.

Endret av magnusbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...