Gå til innhold

R9800 Pro vises som R9800 XT


Anbefalte innlegg

Jeg tror heller at de vil kvitte seg alle r350/360 gpu'ene. Spesielt når en 9800Xt koster nesten like mye som en x800pro. Så det er ganske logisk at de selger de i en billigere versjon. Det er bedre å selge billigere enn å selge ingenting :yes:

Og for å ikke ødelegge salget av x800 velger de og ikke senke prisen på xt men heller selge nedklokkede xt versjoner.

 

Er iallefall ikke en dum salgsstrategi :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg søkte litt og kom om over denne reviewen som kan forklare hvorfor kortet vises som 9800XT. MSI kortet er visstnok en ny type 9800Pro (R9800XXL) som bl.a har R360 core og som skiller seg litt fra ATIs referanse design. Kortet i testen klokket også bedre enn et 9800XT kort klokket til maks!

Leste gjennom review nå - det er jo helt crazy! Virker jo som om det kan klokkes som bare det.

 

En liten drawback er jo tempen inne i kabinettet... tror den er litt høy til meg og jeg kan da følgelig ikke klokke kortet så heftig som i testen.

 

Kan vi ikke sjekke hvor langt vi kommer da?

 

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Leste gjennom review nå - det er jo helt crazy! Virker jo som om det kan klokkes som bare det.

 

En liten drawback er jo tempen inne i kabinettet... tror den er litt høy til meg og jeg kan da følgelig ikke klokke kortet så heftig som i testen.

 

Kan vi ikke sjekke hvor langt vi kommer da?

 

 

*Tronaldo*

Uansett er prisen på psdata et skikkelig kupp :dribble:

Lenke til kommentar

Husk å endre klokkefrekvensen da, gutter :p

Altså, du har bare XT kjerne, mangler jo biosen som gjør du støtter noen shadermodeller osv, eller er det kanskje lagt inn nedklokket XT bios?

Uansett, så ville jeg prøvd å bytte bios på kortet, for å se ytelsen som er ekstra med en orginal XT bios, og frekvenser på minne og core, enn med standard bios og xt hastighet..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Den einaste forskjellen er at XT har høgare klokkefrekvens..

Nix! Bortsett fra minnestørrelsen bruker 9800XT en R360-kjerne, mens 9800Pro i utgangspunktet bruker en R350-kjerne. De to brikkene er imidlertid så like at mange produsenter nå bruker R360-kjernen til begge typer kort, sannsynligvis for å spare produksjonskostnader på en kjerne som sannsynligvis er på vei til utfasing snart anyway. Forøvrig er det også forskjell i ytelse på er 9800pro-kort klokket til XT-hastighet, og et 9800XT. Jeg testet et Sapphire 9800Pro (med 128 MB RAM og R350-kjerne) og fikk en KLAR ytelsesøkning ved å skifte BIOS fra Pro til XT, ved samme hastighet. Forbedring på 2-300 poeng i 3Dmark03, hvis jeg ikke husker helt bortevekk.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Altså, du har bare XT kjerne, mangler jo biosen som gjør du støtter noen ahdermodeller osv, eller er det kanskje lagt inn nedklokket XT bios?

Hva betyr det?

 

Dvs - åssen kan jeg finne ut åssen bios jeg har på kortet?

vel det funker vel ikke å sjekke såvidt jeg vet.

Du må nok installere XT bios først, eller, en orginal ATi XT bios.

 

Har noen sjekket hva slags minne det sitter på, om det er 2.0, 2.5, eller 2.8ns minne?

Såvidt jeg vet, så er det jo 2.5ns minne på XT kortene...

Lenke til kommentar
Hmmm... Det blir vel vanskelig det også, blir det ikke? Standardkjøleren som sitter på dekker jo hele kortet nesten så det blir vanskelig å komme til. Noen annen måte å sjekke det på - et prog eller lignende?

Vel, skriv av koden på minnet, på baksiden av kortet, så sant det ikke er en kjøler der og..

Da tar du koden, og søker på google.com etter den ;)

Da kommer du enten inn på en Samsung eller Hynix side, og der står det hva brikkene er spesifisert til.

Er du heldig så har du og XT minne ;)

Lenke til kommentar

Da jeg fikk et nytt 9800nonpro fra komplett.no etter at det forrige fikk stygge grafikkfeil fikk jeg samme tingen. Men da ifra 9800 til 9800PRO. I alle specs står det at jeg har et 9800PRO, men hastighet på minne og core er et vanlig 9800 verdig. Dette er tho Sapphire. Litt synd iogmed at Infeneon minnet på 9800 kortet mitt ikke har sjangs på 9800PRO hastighet. Har reinstalert allt men fortsatt står det 9800PRO.

 

Selv angrer jeg på at jeg ikke sendte det tilbake til komplett med en gang. Hva om det nå oppstår problemer igjen, hvordan tror dere komplett vil like å finne at kortet heter 9800PRO.. De vil mest sannsynlig si at jeg har flashet det eller noe.. kjedelig sak :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...