Gå til innhold

R9800 Pro vises som R9800 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det kansje være at de hadde intel, og de fleste her sikkert har amd, og at det klokker bra på intel men ikke så bra på amd? Er det verdt å vente til 12 august for å fåd et, er det bare pga xt core det er bra så jeglike sp godt kan kjøpe saphire eller powercolor sitt med xt core?

Lenke til kommentar
Kan det kansje være at de hadde intel, og de fleste her sikkert har amd, og at det klokker bra på intel men ikke så bra på amd? Er det verdt å vente til 12 august for å fåd et, er det bare pga xt core det er bra så jeglike sp godt kan kjøpe saphire eller powercolor sitt med xt core?

... er det noen som forstår noe av dette?

Lenke til kommentar
Kan det kansje være at de hadde intel, og de fleste her sikkert har amd, og at det klokker bra på intel men ikke så bra på amd? Er det verdt å vente til 12 august for å fåd et, er det bare pga xt core det er bra så jeglike sp godt kan kjøpe saphire eller powercolor sitt med xt core?

... er det noen som forstår noe av dette?

nei

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å bytte kjøler fra "referanse"-kjøleren kan du sikkert kjøpe whatever kort som har R360. Dog, MSI har en "sjef" bundle med spill, samt en kjøler som er litt "råere" enn det som er på de andre kortene.

 

Bundle = Morrowind, Duke Nukem Manhattan Project og Tom Clancy's Ghost Recon + en 7-in-1 Game CD.

 

 

[edit: leif på besøk]

Endret av cairn
Lenke til kommentar

Vel ja, jeg leste meg fram til at Medion skulle ha ett 9800XT som var basert på MSI-modellen, så det "burde" funke

 

*teknisk duppedill*

Begynnelsen av den Medion-BIOS'en ser slik ut:

Uª`éa                  Œ    IBM                761295520      ??            2004/01/21 15:11    éø é°     DvN7’‡`•      
RADEON 9800 XXL Medion BIOS P/N 113-AA06901-100-MI
(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.017D.014.000  njviamsi.p00 v611  R360AGP DGD1UN

 

De sier dog at det "skal" være en XT-bios, så lurer jeg litt, for default på den er 389/338, og ikke 412/375 .. (Men det er annerledes enn den originale biosen (378/338))..

 

Uansett, kortet funker utmerket på 430/375 (med Zalman ZM80C-HP) klokket via ATITool. (Kjører default på 2d, og 430/375 på 3d).

 

 

Hvis noen kan bekrefte/avkrefte at dette er en "ekte" 9800XT bios blir jeg glad :)

Til slutt, MSI-kortene vises som 9800XT av standard ATI-drivere, mens de vises som MSI 9800 PRO Plus om du bruker MSI-driverne.

 

Good luck (og ikke freak ut når alt bare ser grøt ut mens det flasher, det blir normalt et par sekunder senere). :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...