Gå til innhold

R9800 Pro vises som R9800 XT


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp fått mitt MSI R9800 Pro kort fra psdata.no. Jeg leste rett etter jeg hadde bestilt kortet at en tysker hadde motatt sitt kort og at det, etter installasjon vistes som et R9800 XT kort. Jeg ble litt undrende og tenkte "you lucky lucky bastard!". Etter installasjon av Catalyst driverne her hos meg vises kortet også som et XT kort. Hva skjer? Har jeg et fullblods XT kort? Finnes et program jeg kan sjekke med? (pipelines osv)

 

Takk for all hjelp!

 

 

*Tronaldo*

 

EDIT: Skriver som ei ku!

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg søkte litt og kom om over denne reviewen som kan forklare hvorfor kortet vises som 9800XT.  MSI kortet er visstnok en ny type 9800Pro (R9800XXL) som bl.a har R360 core og som skiller seg litt fra ATIs referanse design. Kortet i testen klokket også bedre enn et 9800XT kort klokket til maks!

helt utrolig:

 

Overclocking is carried out with default cooling, e.g. stock HSF and thermal grease. The highest working speed is 479Core/783Memory. I was not able to push the card any higher without random lock ups or artefacts.

 

får man et slik kort for ca 2000.- er det jo et kupp :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Sapphire 9800Pro Atlantis for et par mnd siden . Det er også med R360 GPU . Kjører nå stabilt med 435x750 med VGA Silenser . Det kortet var produsert i april . Tror nok at Ati ikke produserer R350 lenger , men klokker ned R360 isteden. Er vel mere kostnads effektivt å produsere en 9800 kjerne med høyere produksjonsvolum ?

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
Hmm, de hastighetene er jo ikke XT klokk heller da...

 

Mye mulig en produksjons feil fra MSI sin side, du har med andre ord et "misfoster"...

 

Litt fra PRO og litt fra XT, er jo ikke ille det?!

Jeg tror heller at de vil kvitte seg alle r350/360 gpu'ene. Spesielt når en 9800Xt koster nesten like mye som en x800pro. Så det er ganske logisk at de selger de i en billigere versjon. Det er bedre å selge billigere enn å selge ingenting :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...