Gå til innhold

R9800 Pro vises som R9800 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pratet med PS Data i morges angående disse kortene. Jeg skulle egentlig få dette kortet forrige mandag, men bilen med kortene var forsinket 3 dager i Italia, av uviss grunn, så jeg tok med meg en Connect3D istedet. Den er nå i dag sendt tilbake, og jeg venter på at de får inn MSI'ene igjen.

 

PS Data / Hattelco hadde visstnok solgt 800 kort av 9800 PRO-typen på en halv dag. Hvis dette stemmer så er jo markedet helt vilt ;)

 

Håper bare at jeg får en av de som kommer på neste lastebil ;)

 

Satt og og leste litt, og lurer på om jeg skal vente (med å klokke det) til Zalman kommer med sin nye kjøler til Norge, den kjøler visst bedre enn VGA Silencer på high, og har i tillegg ramsinks som skal på rambrikkene...

Lenke til kommentar

Jeg hadde også planlagt å kjøpe det fra PSData når de skulle få inn flere, men det ble utsolgt på dagen.

 

Nå står det bare "ubekreftet". :dontgetit:

 

Hvorfor skriver du "PS Data / Hattelco"? Er det samme selskap eller no? www.hattelco.no likner ihvertfall veldig mye på www.psdata.no

Lenke til kommentar

Jeg klokka CPU'en fra 3 Ghz til 3,3 i går hvertfall og installerte nye chipset drivere... Da økte scoren fra 5700 til 5900 i 3dmark03.

Skjermkortet er fortsatt ikke klokket noen ting, jeg har lasta ned ATItool men tørr ikke gjøre så masse når jeg ikke har noen ekstra kjøler på skjermkortet eller noen ting.

Fortsatt missfornøyd med 3dmark da men...

 

Akkurat som om det kommer et par flimmer i det jeg kommer inn i Windows med MSI kortet mitt. Er dette normalt?

 

HomeWorld2 hakker like masse enda, når jeg hadde installert Need for speed Underground og starter spillet blir jeg hevet tilbake til Windows... Dette irriterer meg en god del også. Hadde sett for meg å kjøre begge spill med maks detaljer osv.

 

Noen som har noen tips angående Need for speed eller hvordan jeg kan få HomeWorld2 til å stoppe med hakkingen inne i spillet?

 

PS. CPU ligger stabilt på 37 grader når den idler... Den øker til 50-55 grader under 3dmark osv.... Dette normalt for en P4 3 ghz @ 3,3 ghz ?

Lenke til kommentar
Pedro80: Når du klokket, hadde du på ekstra kjølepasta?

 

På testen får de til 479Core/783Memory med stock-kjøler OG ekstra thermal grease + thermal pads. (de tok av kjøleren og fikset det.)

hmm..

 

Thermal pads er der fra før, men har ikke lagt på ny kjølepasta fordi det også er der fra før..Kanskje jeg skal rive av køleren og legge på litt AS.. ;)

 

Men... det blir bare under VPu'en ikkesant? Der det er thermal pads skal jeg vel ikke legge på noe? :hmm:

 

Edit:

Med kjølepasta på både vpu og ram, ligger jeg på 400Core/740Memory. Høyere enn det får jeg artifacts i FarCry

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar
Noen som har noen tips angående Need for speed eller hvordan jeg kan få HomeWorld2 til å stoppe med hakkingen inne i spillet?

hmm.. du kjører tydeligvis piratversjon av NFS... bytt i "Regional Settings" (Regionale Innstillinger) i kontrollpanelet til Amerikanske enheter og klokke... :thumbup:

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar
Noen som har noen tips angående Need for speed eller hvordan jeg kan få HomeWorld2 til å stoppe med hakkingen inne i spillet?

hmm.. du kjører tydeligvis piratversjon av NFS... bytt i "Regional Settings" (Regionale Innstillinger) i kontrollpanelet til Amerikanske enheter og klokke... :thumbup:

Er det ikke noe annet som skal til med NFS altså? Jeg sjekket masse andre ting jeg :p

 

Stressa med DX å sjekka der osv...

 

Litt kjipt å ikke få testet skjermkortet i de spillene man har gledet seg til å prøve skikkelig ut.

 

 

Siden det ser ut som du har greie på spill... vet du hva som er galt når jeg prøver å installere Heroes og Might and magic 4 og på cd2 under installasjonen kommer det noe error 117 melding. (bruker deamon tools)

Lenke til kommentar
Siden det ser ut som du har greie på spill... vet du hva som er galt når jeg prøver å installere Heroes og Might and magic 4 og på cd2 under installasjonen kommer det noe error 117 melding. (bruker deamon tools)

Ikke ta denne diskusjonen her. Dette gjelder høyst sansynligvis piratvare og jeg er ikke så keen på at denne tråden blir stengt av en mod fordi noen begynte å diskutere ISO / rips / osv...

 

Oki?

Lenke til kommentar
Ikke ta denne diskusjonen her. Dette gjelder høyst sansynligvis piratvare og jeg er ikke så keen på at denne tråden blir stengt av en mod fordi noen begynte å diskutere ISO / rips / osv...

 

Oki?

Det respekterer jeg :yes: Sorry for den :blush:

 

Men over til noe mer relevant: er det noen som kan svare meg på overstående post ang. kjølepasta på dette Msi-kortet? Man kan vel ikke legge kjølepasta på thermal-pads...lr? :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skriver du "PS Data / Hattelco"? Er det samme selskap eller no? www.hattelco.no likner ihvertfall veldig mye på www.psdata.no

Hattelco er grossisten bl.a. psdata kjøper fra. Samme med Norek/komplett, bare at Norek er eid av Komplett asa.

Hattelco og PS Data er "så og si" samme firmaet. Hattelco selger til bedrifter (slik Norek gjør), mens PS Data selger til privatpersoner (slik Komplett gjør).

 

PS Data og Hattelco deler lokaler, lager, og utstyr.

Lenke til kommentar
Ikke ta denne diskusjonen her. Dette gjelder høyst sansynligvis piratvare og jeg er ikke så keen på at denne tråden blir stengt av en mod fordi noen begynte å diskutere ISO / rips / osv...

 

Oki?

Det respekterer jeg :yes: Sorry for den :blush:

 

Men over til noe mer relevant: er det noen som kan svare meg på overstående post ang. kjølepasta på dette Msi-kortet? Man kan vel ikke legge kjølepasta på thermal-pads...lr? :dontgetit:

Se på bildene på testen. Kanskje du ser noe der. Jeg bare leste der at de hadde på kjølepasta.

 

EDIT: Snakket med psdata, og de sa at de ikke får inn flere MSI-kort før midten av August. :no:

Kanskje jeg avbestiller, og bestiller power-color kortet fra komplett istedet. ;)

Endret av Rexen
Lenke til kommentar
Men det er mulig systemet mitt er flaskehalsen, AMD Barton 2800+ og 1GB PC2700RAM. og VIA KT400 chip.

 

Kanskje på tide med et AMD64-bit system snart :)

 

Det kan da ikke være mulig. Har lest at CPU-er som ikke er av aller råeste type kan holde tilbake de helt råeste x800 0g 6800-kortene, men med kort av dette kaliberet burde vel en 2800+ være bra nok? Noen flere som har tanker om dette?

 

Har noenlunde samme system selv; XT3000+, 1024MB PC2700/CL2,5, AT400, og er litt interessert i dette, siden jeg straks skal ha nytt skjermkort selv, men jeg heller mot Nvidia (siden jeg liker Linux-driveren deres bedre enn ATi's) FX5900 eller FX6800 "plain".

Lenke til kommentar

Eg fekk 2097 i 3DMark 2003 med mitt MSI RX9800 Pro kort :dontgetit:

Har AMD Athlon 64 Aopen AK89 max og 1GB minne så eg syntest det var veldig lavt.

 

Har sjekka i BIOS, og ein ting eg lurer på er kva "AGP bus frequency" skal stå på?

Min står på 66.67 (går opp til 100).

La inn siste hovedkort- og skjermkort(catalyst) drivarane etter ein reformat av WinXP

Lenke til kommentar

Hentet mitt MSI-kort på posten i dag. Flaks at jeg bestilte det dagen før PS fik dem inn igjen skjønner jeg :roll:

 

Skal nå installere, men skal først kjøre Benchmarks med mitt nåværende system med GF4200. Så får vi se hvor stor forbedring det blir.

 

Hvilke tools brukes for å overklokke dette grafikkortet?

Lenke til kommentar
Hentet mitt MSI-kort på posten i dag.  Flaks at jeg bestilte det dagen før PS fik dem inn igjen skjønner jeg :roll:

 

Skal nå installere, men skal først kjøre Benchmarks med mitt nåværende system med GF4200.  Så får vi se hvor stor forbedring det blir.

 

Hvilke tools brukes for å overklokke dette grafikkortet?

ATITool eller RADlinker.

 

Så synd dette kortet klokker så dårlig :/

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...